KIC
25.09.2020. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 12.01.2009. DO 21.02.2009.

INES STIPETIĆ: SLUČAJNE FOTOGRAFIJE

Unutar selekcije reprezentativnih portreta, fotografije Ines Stipetić odlikovale su se ležernim pristupom mediju i motivu, jednostavnom atmosferom i naracijom na rubu anegdote ili duhovitog incidenta.

Fotografije:

«
slika 1
slika 2
»

Ines Stipetić svoj je autorski duktus razvila radom u magazinu Gloria, vodećem regionalnom lifestyle tjedniku, čija je popularnost sazdana upravo na izvrsnosti produkcije kućnog fotografskog tima. Uredništvo Glorije odužilo mu su proslavljajući desetu obljetnicu izlaženja glamuroznom izložbom koja ne samo što je bila društveni događaj par excellence i predstavila kvalitetu revijinog fotografskog arhiva, već je osvijestila kako se trajna ljudska fascinacija ljudskim likom u današnjoj civilizaciji manifestira u zanimanju za savršeno producirane prikaze slavnih javnih ličnosti.
Unutar selekcije reprezentativnih portreta, fotografije Ines Stipetić odlikovale su se ležernim pristupom mediju i motivu, jednostavnom atmosferom i naracijom na rubu anegdote ili duhovitog incidenta. Bilo je jasno da Ines Stipetić u biti nije pobornik formalnih pravila i da su njenom osjećanju svijeta i medija bliže rubne situacije, odmaci od uvriježene predodžbe, spontanost prije inscenacije ili režije prizora, životnost prije formalnog savršenstva. Na tom su tragu i snimke namijenjene znakovito nazvanoj izložbi “Slučajne fotografije” kojima se prvi put nakon Glorijine kolektivke autorica samostalno predstavlja u Galeriji KIC. Izabrane su fotografije s margine, margine kako u odnosu na njen profesionalni angažman, tako i u odnosu na image predstavljenih ličnosti. Nastale su neposredno prije ili poslije poslovnog zadatka, u trenucima tijekom kojih su autorica i modeli bliži svojoj istinitoj prirodi. Fotografije su izvedene u trenucima i u prostorima koji su dopušteni povlaštenima, trenucima s onu stranu nevidljive granice koja sudionike spektakla razdvaja od promatrača i publike, u notornim situacijama u kojima se etički aspekti odnosa fotografa i njihovih “nesvjesnih” modela naprežu do maksimuma prema potencijalnom sukobu interesa ili čak skandalu. Mnoge su ikoničke fotografije stvorene u tako osjetljivim uvjetima i mnoge su se karijere, poput one britanskog fotografa Micka Rocka, zahvaljujući njima razvile u legendu. Ines Stipetić očigledno je od onih profesionalaca koji umiju ostvariti blizak odnos sa svojim modelima, opustiti ih toliko da dopuste kratak bljesak svoje istinite osobnosti te ga istovremeno uspijevaju zabilježiti izravnim i neskrivenim postupkom. I sam naziv izložbe upućuje na to da fotografije nisu snimljene ciljano, već su rezultat procesa u kojem se bliskost i sloboda okidanja razvija i stječe uspostavljanjem bliskosti i povjerenja za koje je preduvjet otvorena, znatiželjna i strpljiva priroda autora. Iako slučajnost nije upitna, ne možemo je smatrati presudnom. Opus Ines Stipetić sustavno se razvija u društvenu kroniku zahvaljujući idealnom preklapanju profesije s osobnim nagnućima i potencijalima autorice, pa nije čudno što ga njen pozitivan duhovan naboj i perceptivna vedrina formiraju u potpunu suprotnost s medijski eksploatiranom i, paradoksalno, mazohističkim umjetničkim impulsom njegovanom predodžbom mračne hrvatske svakodnevnice.

Branko Franceschi


Životopis:

INES STIPETIĆ rođena 1964. u Zagrebu. Završila je Školu primjenjene umjetnosti, odsjek fotografije i apsolvirala na Pedagoškoj akademiji, a novinskom fotografijom intenzivno se bavi od 1983., kad je počela objavljivati u Poletu. Surađivala je u najtiražnijim magazinima poput Arene, Svijeta, Danasa i Obzora, a posljednjih 14 godina zaposlena je kao fotografkinja i novinar u tjedniku Gloria. Sredinom devedesetih radila je i kao filmski fotograf na filmovima ‘Sedma kronika’ Brune Gamulina i ‘Anđele moj dragi’ Tomislava Radića. Sudjelovala je na nekoliko skupnih izložbi, od kojih je najznačajnija ona u zagrebačkoj Gliptoteci, priređenoj 2003. povodom Glorijine desete obljetnice.

Prethodne izložbe
13. FESTIVAL STRIPA CRTANI ROMANI ŠOU - IZLOŽBA ILUSTRACIJA STAN SAKAI/HOWARD CHAYKIN/JOUVRAY  
OD 05.11.2010. DO 07.11.2010.

13. FESTIVAL STRIPA CRTANI ROMANI ŠOU - IZLOŽBA ILUSTRACIJA STAN SAKAI/HOWARD CHAYKIN/JOUVRAY

Stan Sakai, autor omiljenog stripa Usagi Yojimbo (Zec Samuraj) dolazi iz Japana, obitelj Jouvray – scenarist, crtač i koloristica stripa Lincoln stižu iz Francuske, a Howard Chaykin poznati američki strip crtač i scenarist, znan po svojoj inovativnoj naraciji i ponešto kontroverznim temama, dolazi iz SAD-a.

:: opširnije
JELENA PREKALJ: TORPEDO  
OD 12.10.2010. DO 03.11.2010.

JELENA PREKALJ: TORPEDO

U utorak, 12. listopada 2010. u 20 sati, u foto galeriji KIC KLUB otvara se izložba fotografija mlade umjetnice Jelene Prekalj.


Polazišna točka Jelene Prekalj za ciklus Torpedo fotografski je opus Bernda i Hille Becher, važnih predstavnika pokreta New Topography. Fotografije urbanih prostora lišene umjetničkog karaktera, ljepote ili emocija te reducirane na topografsko dokumentiranje, obilježile su New Topography pokret sedamdesetih godina u SAD-u. Pokret New Topography oslanja se na dokumentarnu fotografiju, ali i koncept socijalnog pejzaža (prostora koji je definiran čovjekovim utjecajem) s ciljem propitivanja odnosa kulturnog/socijalnog i prirodnog krajolika.


Industrijska arhitektura na fotografijama Jelene Prekalj, stara je riječka tvornica Torpedo, koja je s radom započela još 1866. godine, a svjetski je glas stekla lansirajući prvi torpedo.


Prošlost i sadašnjost isprepliću se na fotografijama Torpeda na nekoliko razina. Povijesna važnost tvornice, oslanjanje na naslijeđe Nove topografije i Bechere te autoričin analogni fotoaparat evociraju prošlost koja se reaktualizira fotografiranjem današnjeg stanja tvornice i skretanjem pažnje na propadanje i zanemarivanje tvornice. Autoričina estetizacija torpeda istovremeno i dokumentira trenutno tranzicijsko stanje tvornice i naznačuje njenu identitarnu važnost za industrijsku povijest grada Rijeke.


Jelena Prekalj ozbiljnije i temeljitije se počinje baviti fotografijom 2006. godine, a ove godine, 2010. završila je studij fotografije pri ISFAV-u (Istituto superiore di fotografia e arti visive) u Padovi, Italija, kao najbolji student godine.

:: opširnije
BOŠKO LUČEV I GORDAN UKIĆ: REGATE TRADICIJSKIH BRODOVA  
OD 28.06.2010. DO 31.07.2010.

BOŠKO LUČEV I GORDAN UKIĆ: REGATE TRADICIJSKIH BRODOVA

U ponedjeljak, 28. lipnja 2010. u 20 sati u foto galeriji KIC KLUB otvara se izložba Boška Lučeva i Gordana Ukića Regate tradicijskih brodova.
U recentnom izboru fotografija u boji izložba u KIC-u donosi zanimljivu priču o ovom jedinstvenom jedriličarskom pothvatu.
Riječ je o jedriličarskoj ruti koja povezuje dvije značajne i poviješću bogate hrvatske pomorske destinacije, Istru i Dalmaciju, odnosno njihove luke Rovinj, Murter i Šepurine.
Na fotografijama Lučeva i Ukića svjedoci smo spektakla širokih jedara, dramatike brodskog natjecanja i slikovitosti boja. Kompozicije su sažete u dvjema najživotnijim plavim  bojama: Mora koje se mreška i Neba u svim njegovim plaventilima. U  ishodištu svega su kajići, gajete, bracere, leuti.. naši brodi na idra sa jadranskom dušom, a plove našim začudnim akvatorijem još i danas. Ništa na ovoj neobičnoj plovidbi Jadranom ne bi bilo moguće bez njih i njihovih jedara.

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio