KIC
14.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 22.10.2009. DO 21.11.2009.

OTVORENJE IZLOŽBE -TIHOMIR LONČAR

U četvrtak, 22. listopada 2009. u 20 sati, u Galeriji Forum otvorit će se izložba slika akademskog slikara Tihomira Lončara.

Svoju autorsku individualnost Lončar je profilirao na tradiciji velikih kolorističkih majstora hrvatske umjetnosti druge polovice 20. stoljeća, a njegovo djelo, kao i osebujnu slikarsku poetiku, kritika je visoko pozicionirala na suvremenoj likovnoj sceni. Tihomir Lončar svoje uporište, u gotovo svekolikom dosadašnjem stvaralaštvu, nalazi u krajoliku, što će biti prepoznatljivo i u ovom novom ciklusu slika rađenih u većim formatima, u tehnici ulja na platnu, za njegovu samostalnu izložbu u Galeriji Forum.

Izložba ostaje otvorena do 21. studenog 2009.

Reprodukcije:

«
JUTARNJE SUNCE
LJETNO SUNCE
DAN I NOĆ
PROLJEĆE U VRTU
PLAVI VRT
»

LONČAREVI KRAJOLICI

I u ovom novom ciklusu slika Tihomir Lončar problematizira krajolik kao svoju, očito je, neiscrpnu temu. A dobro je znano da taj snažni poticaj što ga nalazi u krajoliku nije primijećen tek sada u ovoj seriji slika jer on se, naime, već nazirao i u najranijim djelima, dakle, u razdoblju slikareva formiranja, pa stoga njegove mijene i pratimo kroz vrijeme u dinamičnom stvaralačkom kontinuitetu. Podsjetimo da je i onda, prije više od dva desetljeća kada i počinje otkrivati krajolik kao prostor beskrajnih - ne samo! - likovnih vrijednosti, kao i sada, u radovima datiranim u ovoj godini, riječ o autoru koji s jednakim zanosom produbljuje svoje duhovne spoznaje.

Međutim, to stalno pomicanje motrišta i mijenja slikarevu interpretaciju krajolika uvijek drugačijim likovnim konotacijama propitujući krajolik i kao metafizički prostor. U iščitavanju njegovih preobrazbi kroz cikluse razvidna je ta autorova dosljednost koja i determinira provođenje likovnog koncepta kao kontinuirani stvaralački proces.

„Slikarska forma mog krajolika“ kako to precizira autor u razgovoru s Brankom Hlevnjak, “razvijala se i mijenjala od stilizirane realnosti do gotovo apstraktne forme. Rano razdoblje obilježeno je traženjem izraza i forme te tonskim načinom, dok je ulazak boje rastočio formu i prijašnju realnost učinio gotovo apstraktnom.“

Upravo smo ovim slikarevim riječima još izravnije podvukli onu crtu koja pokazuje razvojni put Lončarevog stvaralaštva, njegovog, rekli bismo,„ulančavanja“ kroz faze, a te je prvotne impulse počeo dekodirati još u svojem djetinjstvu kao prostore jedinstvene vizualne senzacije čija se magična privlačnost s godinama udaljavala od prvotnih poticaja ipak nije izgubila, a nije ni smanjila intenzitet emaniranja u djelu. Naprotiv, proporcionalno s prolaženjem vremena, rečeno jezikom paradoksa, udaljavajući se približavala, odnosno, dalje je postajalo bliže vizualizirajući sjećanje kao likovnu činjenicu djela, te nadasve, i zato što je otvarao prostore krajolika vlastitom doživljaju i intelektualnom sazrijevanju.

Također, te su slikareve preobrazbe bile evidentne i po tome što su, mijenjajući topološke značajke krajolika, primjerice, mediteransko ozračje potisnulo je raslinje i melankoliju sjevera, a i vrijeme je prekrilo tragove djetinjstva, pa se shodno tome i tonska skala mijenjala i reducirala pred sve snažnijim prodorima boje, pred kolorističkim jakim akcentima, svjetlosnim proplamsajima i slobodnijim potezima kista stvarajući drugačije prostore i dakako, nove likovne vrijednosti.

Akceptirajući, također, i činjenicu da su te promjene (morfološke, stilske i dr…) „pisane“ drugačijim rukopisom prepoznatljivih autorskih vrijednosti, i da su upravo one „proizvodile“ stalne mijene inaugurirajući prostor krajolika u paradigmu svojega slikarstva.

Tu je činjenicu naglasio i Nikola Albaneže u vrlo iscrpnoj studiji o Lončarevom slikarstvu kontekstuirajući ga upravo kroz tu razvojnu liniju konstatacijom da “…interpretacija djela redoslijedom koji relativizira godinu nastanka stvara zanimljive cjeline koje su znak kontinuiteta na raznim razinama logičnog niza razvoja kome ni u jednom trenutku ne nedostaje svježine.“

A upravo ova serija novih slika potvrđuje da Lončaru zaista „ne nedostaje svježine“ jer njegova interpretacija na temu krajolika pokazuje i dosljednost u realizaciji svojega koncepta, i inventivnost u nijansiranim opservacijama kojima produbljuje svoj izraz.

Naime, sada je njegov postupak znatno radikalniji, redukcija narativnog učestalija, potezi slobodniji, a snažnim gestualnim zamasima ekspresivniji, dok „unosom“ geometrijskih elemenata učvršćuje strukturu prostora simboličkim konotacijama i ludičkim invencijama obogaćujući ciklus novim vrijednostima.

Stoga smo u sintagmi „Lončarevi krajolici“ nastojali sažeti promjene koje slikar ovom serijom inaugurira stvorivši djelo s tek asocijativnom poveznicom na predložak. Odnosno, krajolik kao svoju veliku temu slikar rastvara u metafizički prostor višeslojnih konotacija, a gubeći njegove prepoznatljive obrise dobio je na većoj likovnoj uvjerljivosti.

Milan Bešlić

Životopis:

Tihomir Lončar rođen je 1953. godine u Vinagori u Hrvatskom zagorju. Od 1964. godine živi u Zagrebu, gdje je 1974. završio Školu primijenjene umjetnosti - slikarski odjel, a 1980. godine i Akademiju likovnih umjetnosti, u klasi prof. Vasilija Jordana. Samostalno izlaže od 1985, a skupno od 1981. godine.

U Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu samostalno je izlagao 1993., a u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu 1999. godine. Objavljene su tri monografije: Tihomir Lončar, autora Stanka Špoljarića (Kontura, Zagreb, 1995.), Lončar: Slikarstvo - slikarstva, autora Vlade Bužančića (biblioteka Contra, 2000., te Tihomir Lončar, autora Nikole Albanežea (Kontura, Zagreb, 2007.). Sa Sibilom Petlevski i Tonkom Maroevićem 2002. godine objavljuje bibliofilsku knjigu Libitina u izdanju biblioteke Canvas. Tijekom godina intenzivnog slikarskog rada objavio je nekoliko grafičkih mapa i sudjelovao na mnogobrojnim skupnim izložbama u zemlji i svijetu. Jedan je od osnivača grupe Contra.

:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
PRIČE O JUNACIMA / Dizajn iz Flandrije  
OD 23.05.2014. DO 21.06.2014.

PRIČE O JUNACIMA / Dizajn iz Flandrije

Izložba se otvara u utorak 27. svibnja 2014., u 18 sati


Održava u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom i dio je programa Festivala dizajna Dan D: Dizajn na rubu. Ostaje otvorena do 21. lipnja 2014.


Izložba flamanskog suvremenog dizajna pod naslovom  Priče o junacima omogućuje nam uvid u zanimljivu produkciju upotrebnih predmeta koje karakterizira suvremena vizija, ali i nostalgične reminiscencije na prošla vremena, uz tehnološka rješenja koja uvažavaju i manufakturni pristup.

:: opširnije
KSENIJA TURČIĆ / KUĆA  
OD 09.05.2014. DO 21.05.2014.

KSENIJA TURČIĆ / KUĆA

videoinstalacija


Otvorenje u petak,  09. 05. 2014.  u 20h


Rad/izložba Kuća zagrebačke umjetnice Ksenije Turčić specifična je rekonstrukcija stvarnog tragičnog događaja iz njezina susjedstva. U obiteljskoj kući s više stanara, novi, nedavno pristigli, ubrzo su, potisnuvši starosjedioce, zadominirali prostorom, što je rezultiralo sukobom dviju žena, odnosno samoubojstvom jedne od njih. Taj slučaj iz 'novog' grada nije neka iznimka u mreži poremećenih odnosa egzistencijalno ugroženih ljudi domaćeg podneblja. Ljudi koji dijele jednako teške sudbine prisiljeni su, čini se, na borbu za prostor i preživljavanje, pri čemu netrpeljivost i agresija potiskuju osjećaj solidarnosti i empatije.


Izložba ostaje otvorena do 21. svibnja 2014.

:: opširnije
PREDRAG TODOROVIĆ / ALADINOV DUH  
OD 15.03.2014. DO 12.04.2014.

PREDRAG TODOROVIĆ / ALADINOV DUH

 


Otvorenje u subotu, 15. 3. 2014. u 12 sati

Izložba Predraga Todorovića (1966), riječko-zagrebačkog umjetnika srednje generacije, skulpturalni je ambijent koji se realizira u odnosu na specifični prostor Galerije Forum. 

U duhu svog 'mantričkog', kontemplativnog rada u ekstenziji slikarskog medija, u kojem realizira zasićenu površinu beskrajnim mnoštvom sitnih poteza, Todorović je i u trodimenzionalnom, skulpturalnom ekskursu pronašao analogan izraz. Dok u radovima na ravnoj površini pocinčanog lima (u nekoliko primjera također prisutnih na izložbi) svjetlost u brazdama ugrebanog crteža stvara dinamičnu, nepredvidljivo varijabilnu iluziju trodimenzionalnosti, u akumulacijama sljepljenjih ready-made plastičnih slamki kao ekvivalentu poteza crtaćim sredstvom, autor realizira doslovno prostorni crtež, odnosno skulpturalnu liniju koja lebdi i bogato meandrira u galerijskom ambijentu. 

Svojom strukturom ta se vijugava levitirajuća masa doima, primjerice, poput stilizacije jata riba koje promiču zrakom, no - slijedom sugestije autorovog naslova, Aladinov duh - ova difuzna galerijska instalacija uključuje i ideju zarobljenog energetskog fluida, supstance koja tek iščekuje svoju kreativnu akciju realizacije čina-želje. Unutrašnjost galerije postaje tako metafora boce s duhom, oklopa bića koji blokira oplodnju zarobljene duhovnosti.

No ako zanemarimo spomenuti metaforički potencijal, u izložbenom smislu Todorovićev nastup jedan je od onih koji naglašavaju prostornu činjenicu izlagačkog mjesta, nadilazeći tako tradicionalni odnos prema galeriji kao kontejneru za izloške koji su izvan relacije s neposrednim kontekstom. U tom smislu, izložba ovog umjetnika jedna je u nizu kreativnih inačica kojima uz ostalo želimo naglasiti i osvjestiti sam prostor Galerije sa svim njegovim posebnostima. 

Predrag Todorović rođen je 1966. godine u Drvaru (BiH).

Diplomirao je Likovne umjetnosti na Pedagoškom fakultetu u Rijeci 1990. godine.

Do sada je izlagao na 36 samostalnih izložbi te na brojnim skupnim, žiriranim i selektiranim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. 

Njegovi su radovi predstavljali suvremenu hrvatsku likovnu scenu u različitim kustoskim selekcijama u Italiji, Njemačkoj, Austriji, Finskoj, Egiptu, Mađarskoj i Makedoniji.

Todorovićevi radovi nalaze se u brojnim privatnim zbirkama u zemlji i inozemstvu te u fundusu MMSU-a u Rijeci i u grafičkim zbirkama MSU-a Zagreb i NSK-a u Zagrebu.

Dobitnik je više nagrada i priznanja.

Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Živi i radi u Zagrebu.

Otvorenje u subotu, 15. 3. 2014. u 12 sati


Izložba Predraga Todorovića (1966), riječko-zagrebačkog umjetnika srednje generacije, skulpturalni je ambijent koji se realizira u odnosu na specifični prostor Galerije Forum. 


 


 

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio