KIC
14.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 22.10.2009. DO 21.11.2009.

OTVORENJE IZLOŽBE -TIHOMIR LONČAR

U četvrtak, 22. listopada 2009. u 20 sati, u Galeriji Forum otvorit će se izložba slika akademskog slikara Tihomira Lončara.

Svoju autorsku individualnost Lončar je profilirao na tradiciji velikih kolorističkih majstora hrvatske umjetnosti druge polovice 20. stoljeća, a njegovo djelo, kao i osebujnu slikarsku poetiku, kritika je visoko pozicionirala na suvremenoj likovnoj sceni. Tihomir Lončar svoje uporište, u gotovo svekolikom dosadašnjem stvaralaštvu, nalazi u krajoliku, što će biti prepoznatljivo i u ovom novom ciklusu slika rađenih u većim formatima, u tehnici ulja na platnu, za njegovu samostalnu izložbu u Galeriji Forum.

Izložba ostaje otvorena do 21. studenog 2009.

Reprodukcije:

«
JUTARNJE SUNCE
LJETNO SUNCE
DAN I NOĆ
PROLJEĆE U VRTU
PLAVI VRT
»

LONČAREVI KRAJOLICI

I u ovom novom ciklusu slika Tihomir Lončar problematizira krajolik kao svoju, očito je, neiscrpnu temu. A dobro je znano da taj snažni poticaj što ga nalazi u krajoliku nije primijećen tek sada u ovoj seriji slika jer on se, naime, već nazirao i u najranijim djelima, dakle, u razdoblju slikareva formiranja, pa stoga njegove mijene i pratimo kroz vrijeme u dinamičnom stvaralačkom kontinuitetu. Podsjetimo da je i onda, prije više od dva desetljeća kada i počinje otkrivati krajolik kao prostor beskrajnih - ne samo! - likovnih vrijednosti, kao i sada, u radovima datiranim u ovoj godini, riječ o autoru koji s jednakim zanosom produbljuje svoje duhovne spoznaje.

Međutim, to stalno pomicanje motrišta i mijenja slikarevu interpretaciju krajolika uvijek drugačijim likovnim konotacijama propitujući krajolik i kao metafizički prostor. U iščitavanju njegovih preobrazbi kroz cikluse razvidna je ta autorova dosljednost koja i determinira provođenje likovnog koncepta kao kontinuirani stvaralački proces.

„Slikarska forma mog krajolika“ kako to precizira autor u razgovoru s Brankom Hlevnjak, “razvijala se i mijenjala od stilizirane realnosti do gotovo apstraktne forme. Rano razdoblje obilježeno je traženjem izraza i forme te tonskim načinom, dok je ulazak boje rastočio formu i prijašnju realnost učinio gotovo apstraktnom.“

Upravo smo ovim slikarevim riječima još izravnije podvukli onu crtu koja pokazuje razvojni put Lončarevog stvaralaštva, njegovog, rekli bismo,„ulančavanja“ kroz faze, a te je prvotne impulse počeo dekodirati još u svojem djetinjstvu kao prostore jedinstvene vizualne senzacije čija se magična privlačnost s godinama udaljavala od prvotnih poticaja ipak nije izgubila, a nije ni smanjila intenzitet emaniranja u djelu. Naprotiv, proporcionalno s prolaženjem vremena, rečeno jezikom paradoksa, udaljavajući se približavala, odnosno, dalje je postajalo bliže vizualizirajući sjećanje kao likovnu činjenicu djela, te nadasve, i zato što je otvarao prostore krajolika vlastitom doživljaju i intelektualnom sazrijevanju.

Također, te su slikareve preobrazbe bile evidentne i po tome što su, mijenjajući topološke značajke krajolika, primjerice, mediteransko ozračje potisnulo je raslinje i melankoliju sjevera, a i vrijeme je prekrilo tragove djetinjstva, pa se shodno tome i tonska skala mijenjala i reducirala pred sve snažnijim prodorima boje, pred kolorističkim jakim akcentima, svjetlosnim proplamsajima i slobodnijim potezima kista stvarajući drugačije prostore i dakako, nove likovne vrijednosti.

Akceptirajući, također, i činjenicu da su te promjene (morfološke, stilske i dr…) „pisane“ drugačijim rukopisom prepoznatljivih autorskih vrijednosti, i da su upravo one „proizvodile“ stalne mijene inaugurirajući prostor krajolika u paradigmu svojega slikarstva.

Tu je činjenicu naglasio i Nikola Albaneže u vrlo iscrpnoj studiji o Lončarevom slikarstvu kontekstuirajući ga upravo kroz tu razvojnu liniju konstatacijom da “…interpretacija djela redoslijedom koji relativizira godinu nastanka stvara zanimljive cjeline koje su znak kontinuiteta na raznim razinama logičnog niza razvoja kome ni u jednom trenutku ne nedostaje svježine.“

A upravo ova serija novih slika potvrđuje da Lončaru zaista „ne nedostaje svježine“ jer njegova interpretacija na temu krajolika pokazuje i dosljednost u realizaciji svojega koncepta, i inventivnost u nijansiranim opservacijama kojima produbljuje svoj izraz.

Naime, sada je njegov postupak znatno radikalniji, redukcija narativnog učestalija, potezi slobodniji, a snažnim gestualnim zamasima ekspresivniji, dok „unosom“ geometrijskih elemenata učvršćuje strukturu prostora simboličkim konotacijama i ludičkim invencijama obogaćujući ciklus novim vrijednostima.

Stoga smo u sintagmi „Lončarevi krajolici“ nastojali sažeti promjene koje slikar ovom serijom inaugurira stvorivši djelo s tek asocijativnom poveznicom na predložak. Odnosno, krajolik kao svoju veliku temu slikar rastvara u metafizički prostor višeslojnih konotacija, a gubeći njegove prepoznatljive obrise dobio je na većoj likovnoj uvjerljivosti.

Milan Bešlić

Životopis:

Tihomir Lončar rođen je 1953. godine u Vinagori u Hrvatskom zagorju. Od 1964. godine živi u Zagrebu, gdje je 1974. završio Školu primijenjene umjetnosti - slikarski odjel, a 1980. godine i Akademiju likovnih umjetnosti, u klasi prof. Vasilija Jordana. Samostalno izlaže od 1985, a skupno od 1981. godine.

U Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu samostalno je izlagao 1993., a u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu 1999. godine. Objavljene su tri monografije: Tihomir Lončar, autora Stanka Špoljarića (Kontura, Zagreb, 1995.), Lončar: Slikarstvo - slikarstva, autora Vlade Bužančića (biblioteka Contra, 2000., te Tihomir Lončar, autora Nikole Albanežea (Kontura, Zagreb, 2007.). Sa Sibilom Petlevski i Tonkom Maroevićem 2002. godine objavljuje bibliofilsku knjigu Libitina u izdanju biblioteke Canvas. Tijekom godina intenzivnog slikarskog rada objavio je nekoliko grafičkih mapa i sudjelovao na mnogobrojnim skupnim izložbama u zemlji i svijetu. Jedan je od osnivača grupe Contra.

:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
OTVORENJE IZLOZBE MARIJE UJEVIC GALETOVIC "SLIKE i SKULPTURE"  
OD 15.11.2012. DO 03.12.2012.

OTVORENJE IZLOZBE MARIJE UJEVIC GALETOVIC "SLIKE i SKULPTURE"

U četvrtak, 15. studenoga 2012. u 19 sati, u Galeriji Forum, Teslina 16, otvara se izložba slika i skulptura Marije Ujević Galetović.

Marija Ujević Galetović u Galeriji Forum izlaže sedam slika većih dimenzija u tehnici akrilika na platnu i tri skulpture. Svi radovi nastali su od 2008. – 2012. godine.

:: opširnije
MY FAVORITE CD SHOP  
OD 18.10.2012. DO 29.11.2012.

MY FAVORITE CD SHOP

U četvrtak, 18. listopada u 19 sati u Galeriji Forum otvara se izložba omota CD-a "My favorite CD shop".


Otvorenje izložbe covera CD-a "My Favorite CD-shop" bit će začinjeno DJ setom, plesnim perfomanceom skupine MIST i modnom revijom Marije Šarić Ban. izložba ostaje otvorena do 29. 11. 2012. godine.


U 21 sat u Klubu Kino Grič, Jurišićeva 6, otvara se izložba: Professor & Students: Art Of Music (Poljan, Finek, Akrap, Cupek, Bučar, Kinčić & Buntak), & DJ-set, Jurišićeva 6, od 21 sat; otvoreno: 18.10 - 6.11. 2012.


Tijekom izložbe u Galeriji Forum od 18. do 29. 10. 2012. dođite na glazbene slušaonice & likovne radionice, a najbolje radove izlažemo prije zatvaranja.


Koautori izložbe i suradnici: Sanja Bachrach Krištofić & Mario Krištofić, Slaven Matić, Domagoj Pedišić, Milivoj Zenić , Saša Pavković Vedrana Vrabec, Marko Rašić & Ana Kinčić / Dizajn svega & postav: Vedrana Vrabec & Marko Rašić / Organizacija: KIC & Klub Kino Grič


Sve dodatne informacije na  www.kic.hr & Facebook: My Favorite CD-shop


Kustos izložbe je Željko Marciuš.


 

:: opširnije
ŠIME PERIĆ  
OD 20.09.2012. DO 13.10.2012.

ŠIME PERIĆ

U četvrtak, 20. rujna 2012. u 19 sati, u Galeriji Forum, Teslina 16, otvara se izložba slika i skulptura Šime Perića.


Šime Perić (1920.), u Galeriji Forum izlaže presjek svojega bogatog opusa: cikluse slika "Osjećaj vedrine" (1986. /87.) i "Prostorne konfiguracije" (1999./2012.), te skulpture u drvu nastale od 2002. do 2011. godine.


Oba ciklusa produhovljenim oblikovanjem pikturalne magme kružnim i gustim "nanosima" na površini, i u prožimanju iskonskih likovnih počela, otkrivaju svoju kolorističku poetiku u čvrstoj kromatskoj strukturi djela. Ove su vrijednosti i pokrenule Šimu Perića u druge i nepoznate prostore kamo ga je povela njegova stvaralačka radoznalost kako bi otkrio još jednu dimenziju svojega izraza u mediju kiparstva. Taj njegov novi put sažeto je izrazila Mladenka Šolman: "Moderna i suvremena umjetnost obiluju primjerima raznovrsnosti individualnih opusa, dosljedno profiliranih slikarskih, kiparskih i grafičkih dionica. Njima pripada i Šime Perić. Međutim, ono što ga čini posebnim - težnja je prostornoj strukturaciji dinamičkih silnica vlastita slikarstva, traženje forme kao recipijenta njihove ostvarivosti u mediju kiparstva što mu osigurava status organske dionice u cjelini stvaralaštva".

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio