KIC
14.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 03.02.2010. DO 25.02.2010.

KARINA SLADOVIĆ

U srijedu, 3. veljače 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba crteža akademske slikarice Karine Sladović.
Karina Sladović diplomirala je na ALU u Zagrebu, u klasi prof. Dubravke Babić. Uža specijalnost joj je duboki tisak te grafičke tehnike bakropis, suha igla, akvatinta i minuciozan crtež, a bavi se i keramikom, performanceom te ilustracijom knjiga i časopisa.
Golemom i jedinstvenom imaginacijom, Karina Sladović stvarala je prostor svojim fantastičnim svjetovima u inventivnim varijacijama bujne likovnosti koji se „izlistavaju“ i u novoj seriji radova nastalih 2009. godine. U umjetnosti ove autorice fantastično ne dokida tradicijsko u svojem ostvarenju, već ga pretpostavlja, tj. bez njega je neizvedivo jer je samo u njemu fantastično i stvarno.
Svi radovi koji će se moći vidjeti na izložbi u Galeriji Forum rađeni su kombiniranom tehnikom ( akvarel, tuš, kolaž, akvarelni papir, ručno rađeni papir, kaširanje).
Izložba ostaje otvorena do 25. veljače 2010. godine

Reprodukcije:

«
slika 1
»


KARININA POETIKA FANTASTIČNOG

Već je i ranije primijećeno da je Karina Sladović umjetnica iznimno velikog metjerskog umijeća, a o njezinoj nesvakidašnjoj manualnoj vještini govorilo se s osobitim uvažavanjem još za njezina studija na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti. Tako je i Dubravka Babić, ne samo jedna od najznačajnijih suvremenih hrvatskih grafičara, već jednako tako i cijenjena profesorica u čijoj je klasi, naime, Karina i završila grafiku, među prvima prepoznala te sposobnosti marljive i neobično vješte studentice, kako je jednom prigodom rekla, kao svoju „najbolju učenicu“.
Tako je i prvim grafičkim listovima, kao i sudjelovanjem u zahtjevnijim projektima, primjerice, na grafičkim mapama, a naročito svojim samostalnim izložbama Karina Sladović opravdala tu visoku i rano stečenu reputaciju vrsne grafičarke u našoj sredini, kao što su to kasnije potvrđivala brojna priznanja i nagrade na uglednim međunarodnim tematskim, problemskim, bienalnim izložbama.
Kritika, međutim, nije isticala samo tu njezinu vrijednost u poznavanju i vještini klasičnih grafičkih tehnika, a napose one bakropisa, suhe igle, akvatinte, ili izuzetno crtačko umijeće, već je i naglašavala, to trebamo reći i ovom prigodom, i nove i iznimno visoke likovne vrijednosti što ih u svojemu djelu već tada stvarala mlada umjetnica. Tako, primjerice, Josip Bratulić ističe njezinu osebujnost „rascvjetane palete“,a Tonko Maroević da autorica stvara svoju sugestivnu likovnu poetiku crpeći na „ bezdanima tvarne mašte“. Dakako, da su i drugi kritičari i pisci prepoznavali to iznimno crtačko i grafičko umijeće, kao i specifičnu imaginativnu snagu kojom je gradila svoj originalni likovni svijet.
Među njima i Ivanka Reberski, autorica monografske knjige o Karininom dosadašnjem stvaralaštvu te je značajke jezgrovito formulirala kao “….sretan spoj nadrealnog i realnog, fantastike i doživljajnih impresija, fantazmagoričnih priviđenja i poetskih snoviđenja, jednom riječju to je autentična izražajna osobitost jedne imaginativne osobnosti….“
Upravo ove značajke osebujne poetike i počinjemo iščitavati u radovima nastalim prije gotovo dva desetljeća, dakle, sredinom 90-tih godina prošloga stoljeća u kojima je evidentna ta asimilacija iskustva grafičara s vještinom crtača, specifičnog pikturalnog senzibiliteta i izvorne imaginacije sažetim u djelu impresivne likovne izražajnosti. Spomenemo li tek jedno među tolikim iz tog formativnog razdoblja, napr.„Planet vrtložno-bioloških kretanja“ iz 1995. godine, tada govorimo o jasnoći ishodišta s karakterističnim i prepoznatljivim značajkama koje su se poslije, ako možemo tako reći, učvrstile.
Međutim, zanimljivo je primijetiti da unatoč ovim, sada već tipičnim značajkama, koje su se, kažemo, učvrstile u njezinu izrazu s učestalim korištenjem bliskih elemenata, srodnih sredstava i materijala u istom gradbenom postupku autorica je izbjegla pogubnost ponavljanja i recikliranja u istim ili sličnim inačicama.
Naprotiv, ona je golemom i jedinstvenom imaginacijom stvarala prostor svojim fantastičnim svjetovima koji se „izlistavaju“ i u novoj seriji radova datiranih u prošloj 2009. godini u inventivnim varijacijama bujnom likovnošću. Stoga smo u sintagmi o petici fantastičnog u Karininu stvaralaštvu i nastojali sažeti vrijednosti metjerskog znanja i likovnog naslijeđa sa autoričinom imaginacijom. Ali, i zato kako bismo još jednom rekli da fantastično ne dokida tradicijsko u svojem ostvarenju, već ga pretpostavlja, tj. bez njega je neizvedivo jer je samo u njemu fantastično i stvarno.
Stoga i Karina Sladović u svojemu nastojanju da izbriše granicu između stvarnog i čudesnog poseže za pouzdanim i sigurnim znanjima kako bi upravo s njima tražila u različitim materijalima i druge postupke i drugačije putove te otkrivala u silovitom prodiranju imaginacije nove stvaralačke prostore.
Tuš, akvarelni papir, ručno rađeni papir, akvarel, kolaž, kaširanje najčešći su materijali i postupci kojima je Karina Sladović stvarala ovu novu seriju radova nastalih minuloj godini;“Let u Ljubičastom“,“Leptiroid Leptirissimus“, “Rasplinjavanje oktopusa“,“Rotirajući život bumbara“ i dr.
Ovaj se fantastični likovni svijet Karine Sladović naslanja i na, možda manje isticanu, ali svakako značajnu tradiciju i hrvatskih slikara, crtača i grafičara čudotvoraca i u čijim su pojedinim djelima prepoznaje i fantastično, dakle, na liniji koju su povukli: Rački, Babić, Vidović, Hegedušić, Stančić, Jordan, Biserka Baretić, Petlevski, Nives Kavurić Kurtović, Šercar, da spomenemo, u tom značajnom nizu, tek neke među njima. Svaki fantast teži dosegnuti stvarnost fantastičnog koja se uvijek otkriva u iskonskoj čežnji za slobodom jer je s njom determiniran čovjekova slobodarska priroda. Ona i pokreće stvaralački napor Karine Sladović u traženju novih materijala i postupaka, sredstava i tehnika, a mimo stilskih određenja, otkrivajući kroz iracionalno i podsvjesno prostore fantastičnog u stvarnosti svojega djela. Milan Bešlić


Životopis:

Karina Sladović je rođena 17. 4.1965. u Zagrebu.
Diplomirala 1989. ALU u Zagrebu, u klasi prof. Dubravke Babić.
Izlagala stotinjak puta samostalno, a dvjestotinjak puta grupno.
Od 1990. član HZSU-a, HDLU.-a, te LIKUMA-a.
Predstavljala umjetnost Republike Hrvatske na svjetskim grafičkim bienalima gdje je dobila priznanja za svoj rad, od kojih izdvajamo:
1997. Stockhlom, Švedska, Art addiction international prize most talentd artist/DIPLOMA
1997. Stockholm, Švedska,1 st international drawing contest world of art/DIPLOMA
1998. Raciborz, Poljska, I Miedzynarodnowego bienale/DIPLOMA
2000. Raciborz, Poljska, II Miedzynarodnowego bienale/DIPLOMA
2002. Kochi, Japan, The 5th Kochi International Triennal Exhibition of
Prints/CERTIFIKATE OF MERIT
2004. Seoul, Korea, The 13th Seoul Space International Print Biennale/SPACE GRAND PRIZE
2005. Kochi, Japan, The 6th Kochi International triennial exhibition of Prints/CERTIFICATE OF MERIT.
Uža specijalnost joj je duboki tisak, grafičke tehnike bakropis, suha igla i akvatinta,te minuciozan crtež, ali bavi se i slikarstvom, akvarelom, malom keramikom, performanceom,te ilustracijom knjiga i časopisa.
Studijski boravila u Parizu, u Cité des Arts-u u nekoliko navrata, gdje je i izlagala.
O njoj je izdana monografija „FANTASTIČNI SVJETOVI KARINE SLADOVIĆ“, autorice dr. Ivanke Reberski, izdavač Denona, Zagreb, 2007.






:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
PRIČE O JUNACIMA / Dizajn iz Flandrije  
OD 23.05.2014. DO 21.06.2014.

PRIČE O JUNACIMA / Dizajn iz Flandrije

Izložba se otvara u utorak 27. svibnja 2014., u 18 sati


Održava u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom i dio je programa Festivala dizajna Dan D: Dizajn na rubu. Ostaje otvorena do 21. lipnja 2014.


Izložba flamanskog suvremenog dizajna pod naslovom  Priče o junacima omogućuje nam uvid u zanimljivu produkciju upotrebnih predmeta koje karakterizira suvremena vizija, ali i nostalgične reminiscencije na prošla vremena, uz tehnološka rješenja koja uvažavaju i manufakturni pristup.

:: opširnije
KSENIJA TURČIĆ / KUĆA  
OD 09.05.2014. DO 21.05.2014.

KSENIJA TURČIĆ / KUĆA

videoinstalacija


Otvorenje u petak,  09. 05. 2014.  u 20h


Rad/izložba Kuća zagrebačke umjetnice Ksenije Turčić specifična je rekonstrukcija stvarnog tragičnog događaja iz njezina susjedstva. U obiteljskoj kući s više stanara, novi, nedavno pristigli, ubrzo su, potisnuvši starosjedioce, zadominirali prostorom, što je rezultiralo sukobom dviju žena, odnosno samoubojstvom jedne od njih. Taj slučaj iz 'novog' grada nije neka iznimka u mreži poremećenih odnosa egzistencijalno ugroženih ljudi domaćeg podneblja. Ljudi koji dijele jednako teške sudbine prisiljeni su, čini se, na borbu za prostor i preživljavanje, pri čemu netrpeljivost i agresija potiskuju osjećaj solidarnosti i empatije.


Izložba ostaje otvorena do 21. svibnja 2014.

:: opširnije
PREDRAG TODOROVIĆ / ALADINOV DUH  
OD 15.03.2014. DO 12.04.2014.

PREDRAG TODOROVIĆ / ALADINOV DUH

 


Otvorenje u subotu, 15. 3. 2014. u 12 sati

Izložba Predraga Todorovića (1966), riječko-zagrebačkog umjetnika srednje generacije, skulpturalni je ambijent koji se realizira u odnosu na specifični prostor Galerije Forum. 

U duhu svog 'mantričkog', kontemplativnog rada u ekstenziji slikarskog medija, u kojem realizira zasićenu površinu beskrajnim mnoštvom sitnih poteza, Todorović je i u trodimenzionalnom, skulpturalnom ekskursu pronašao analogan izraz. Dok u radovima na ravnoj površini pocinčanog lima (u nekoliko primjera također prisutnih na izložbi) svjetlost u brazdama ugrebanog crteža stvara dinamičnu, nepredvidljivo varijabilnu iluziju trodimenzionalnosti, u akumulacijama sljepljenjih ready-made plastičnih slamki kao ekvivalentu poteza crtaćim sredstvom, autor realizira doslovno prostorni crtež, odnosno skulpturalnu liniju koja lebdi i bogato meandrira u galerijskom ambijentu. 

Svojom strukturom ta se vijugava levitirajuća masa doima, primjerice, poput stilizacije jata riba koje promiču zrakom, no - slijedom sugestije autorovog naslova, Aladinov duh - ova difuzna galerijska instalacija uključuje i ideju zarobljenog energetskog fluida, supstance koja tek iščekuje svoju kreativnu akciju realizacije čina-želje. Unutrašnjost galerije postaje tako metafora boce s duhom, oklopa bića koji blokira oplodnju zarobljene duhovnosti.

No ako zanemarimo spomenuti metaforički potencijal, u izložbenom smislu Todorovićev nastup jedan je od onih koji naglašavaju prostornu činjenicu izlagačkog mjesta, nadilazeći tako tradicionalni odnos prema galeriji kao kontejneru za izloške koji su izvan relacije s neposrednim kontekstom. U tom smislu, izložba ovog umjetnika jedna je u nizu kreativnih inačica kojima uz ostalo želimo naglasiti i osvjestiti sam prostor Galerije sa svim njegovim posebnostima. 

Predrag Todorović rođen je 1966. godine u Drvaru (BiH).

Diplomirao je Likovne umjetnosti na Pedagoškom fakultetu u Rijeci 1990. godine.

Do sada je izlagao na 36 samostalnih izložbi te na brojnim skupnim, žiriranim i selektiranim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. 

Njegovi su radovi predstavljali suvremenu hrvatsku likovnu scenu u različitim kustoskim selekcijama u Italiji, Njemačkoj, Austriji, Finskoj, Egiptu, Mađarskoj i Makedoniji.

Todorovićevi radovi nalaze se u brojnim privatnim zbirkama u zemlji i inozemstvu te u fundusu MMSU-a u Rijeci i u grafičkim zbirkama MSU-a Zagreb i NSK-a u Zagrebu.

Dobitnik je više nagrada i priznanja.

Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Živi i radi u Zagrebu.

Otvorenje u subotu, 15. 3. 2014. u 12 sati


Izložba Predraga Todorovića (1966), riječko-zagrebačkog umjetnika srednje generacije, skulpturalni je ambijent koji se realizira u odnosu na specifični prostor Galerije Forum. 


 


 

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio