KIC
20.09.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 03.02.2010. DO 25.02.2010.

KARINA SLADOVIĆ

U srijedu, 3. veljače 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba crteža akademske slikarice Karine Sladović.
Karina Sladović diplomirala je na ALU u Zagrebu, u klasi prof. Dubravke Babić. Uža specijalnost joj je duboki tisak te grafičke tehnike bakropis, suha igla, akvatinta i minuciozan crtež, a bavi se i keramikom, performanceom te ilustracijom knjiga i časopisa.
Golemom i jedinstvenom imaginacijom, Karina Sladović stvarala je prostor svojim fantastičnim svjetovima u inventivnim varijacijama bujne likovnosti koji se „izlistavaju“ i u novoj seriji radova nastalih 2009. godine. U umjetnosti ove autorice fantastično ne dokida tradicijsko u svojem ostvarenju, već ga pretpostavlja, tj. bez njega je neizvedivo jer je samo u njemu fantastično i stvarno.
Svi radovi koji će se moći vidjeti na izložbi u Galeriji Forum rađeni su kombiniranom tehnikom ( akvarel, tuš, kolaž, akvarelni papir, ručno rađeni papir, kaširanje).
Izložba ostaje otvorena do 25. veljače 2010. godine

Reprodukcije:

«
slika 1
»


KARININA POETIKA FANTASTIČNOG

Već je i ranije primijećeno da je Karina Sladović umjetnica iznimno velikog metjerskog umijeća, a o njezinoj nesvakidašnjoj manualnoj vještini govorilo se s osobitim uvažavanjem još za njezina studija na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti. Tako je i Dubravka Babić, ne samo jedna od najznačajnijih suvremenih hrvatskih grafičara, već jednako tako i cijenjena profesorica u čijoj je klasi, naime, Karina i završila grafiku, među prvima prepoznala te sposobnosti marljive i neobično vješte studentice, kako je jednom prigodom rekla, kao svoju „najbolju učenicu“.
Tako je i prvim grafičkim listovima, kao i sudjelovanjem u zahtjevnijim projektima, primjerice, na grafičkim mapama, a naročito svojim samostalnim izložbama Karina Sladović opravdala tu visoku i rano stečenu reputaciju vrsne grafičarke u našoj sredini, kao što su to kasnije potvrđivala brojna priznanja i nagrade na uglednim međunarodnim tematskim, problemskim, bienalnim izložbama.
Kritika, međutim, nije isticala samo tu njezinu vrijednost u poznavanju i vještini klasičnih grafičkih tehnika, a napose one bakropisa, suhe igle, akvatinte, ili izuzetno crtačko umijeće, već je i naglašavala, to trebamo reći i ovom prigodom, i nove i iznimno visoke likovne vrijednosti što ih u svojemu djelu već tada stvarala mlada umjetnica. Tako, primjerice, Josip Bratulić ističe njezinu osebujnost „rascvjetane palete“,a Tonko Maroević da autorica stvara svoju sugestivnu likovnu poetiku crpeći na „ bezdanima tvarne mašte“. Dakako, da su i drugi kritičari i pisci prepoznavali to iznimno crtačko i grafičko umijeće, kao i specifičnu imaginativnu snagu kojom je gradila svoj originalni likovni svijet.
Među njima i Ivanka Reberski, autorica monografske knjige o Karininom dosadašnjem stvaralaštvu te je značajke jezgrovito formulirala kao “….sretan spoj nadrealnog i realnog, fantastike i doživljajnih impresija, fantazmagoričnih priviđenja i poetskih snoviđenja, jednom riječju to je autentična izražajna osobitost jedne imaginativne osobnosti….“
Upravo ove značajke osebujne poetike i počinjemo iščitavati u radovima nastalim prije gotovo dva desetljeća, dakle, sredinom 90-tih godina prošloga stoljeća u kojima je evidentna ta asimilacija iskustva grafičara s vještinom crtača, specifičnog pikturalnog senzibiliteta i izvorne imaginacije sažetim u djelu impresivne likovne izražajnosti. Spomenemo li tek jedno među tolikim iz tog formativnog razdoblja, napr.„Planet vrtložno-bioloških kretanja“ iz 1995. godine, tada govorimo o jasnoći ishodišta s karakterističnim i prepoznatljivim značajkama koje su se poslije, ako možemo tako reći, učvrstile.
Međutim, zanimljivo je primijetiti da unatoč ovim, sada već tipičnim značajkama, koje su se, kažemo, učvrstile u njezinu izrazu s učestalim korištenjem bliskih elemenata, srodnih sredstava i materijala u istom gradbenom postupku autorica je izbjegla pogubnost ponavljanja i recikliranja u istim ili sličnim inačicama.
Naprotiv, ona je golemom i jedinstvenom imaginacijom stvarala prostor svojim fantastičnim svjetovima koji se „izlistavaju“ i u novoj seriji radova datiranih u prošloj 2009. godini u inventivnim varijacijama bujnom likovnošću. Stoga smo u sintagmi o petici fantastičnog u Karininu stvaralaštvu i nastojali sažeti vrijednosti metjerskog znanja i likovnog naslijeđa sa autoričinom imaginacijom. Ali, i zato kako bismo još jednom rekli da fantastično ne dokida tradicijsko u svojem ostvarenju, već ga pretpostavlja, tj. bez njega je neizvedivo jer je samo u njemu fantastično i stvarno.
Stoga i Karina Sladović u svojemu nastojanju da izbriše granicu između stvarnog i čudesnog poseže za pouzdanim i sigurnim znanjima kako bi upravo s njima tražila u različitim materijalima i druge postupke i drugačije putove te otkrivala u silovitom prodiranju imaginacije nove stvaralačke prostore.
Tuš, akvarelni papir, ručno rađeni papir, akvarel, kolaž, kaširanje najčešći su materijali i postupci kojima je Karina Sladović stvarala ovu novu seriju radova nastalih minuloj godini;“Let u Ljubičastom“,“Leptiroid Leptirissimus“, “Rasplinjavanje oktopusa“,“Rotirajući život bumbara“ i dr.
Ovaj se fantastični likovni svijet Karine Sladović naslanja i na, možda manje isticanu, ali svakako značajnu tradiciju i hrvatskih slikara, crtača i grafičara čudotvoraca i u čijim su pojedinim djelima prepoznaje i fantastično, dakle, na liniji koju su povukli: Rački, Babić, Vidović, Hegedušić, Stančić, Jordan, Biserka Baretić, Petlevski, Nives Kavurić Kurtović, Šercar, da spomenemo, u tom značajnom nizu, tek neke među njima. Svaki fantast teži dosegnuti stvarnost fantastičnog koja se uvijek otkriva u iskonskoj čežnji za slobodom jer je s njom determiniran čovjekova slobodarska priroda. Ona i pokreće stvaralački napor Karine Sladović u traženju novih materijala i postupaka, sredstava i tehnika, a mimo stilskih određenja, otkrivajući kroz iracionalno i podsvjesno prostore fantastičnog u stvarnosti svojega djela. Milan Bešlić


Životopis:

Karina Sladović je rođena 17. 4.1965. u Zagrebu.
Diplomirala 1989. ALU u Zagrebu, u klasi prof. Dubravke Babić.
Izlagala stotinjak puta samostalno, a dvjestotinjak puta grupno.
Od 1990. član HZSU-a, HDLU.-a, te LIKUMA-a.
Predstavljala umjetnost Republike Hrvatske na svjetskim grafičkim bienalima gdje je dobila priznanja za svoj rad, od kojih izdvajamo:
1997. Stockhlom, Švedska, Art addiction international prize most talentd artist/DIPLOMA
1997. Stockholm, Švedska,1 st international drawing contest world of art/DIPLOMA
1998. Raciborz, Poljska, I Miedzynarodnowego bienale/DIPLOMA
2000. Raciborz, Poljska, II Miedzynarodnowego bienale/DIPLOMA
2002. Kochi, Japan, The 5th Kochi International Triennal Exhibition of
Prints/CERTIFIKATE OF MERIT
2004. Seoul, Korea, The 13th Seoul Space International Print Biennale/SPACE GRAND PRIZE
2005. Kochi, Japan, The 6th Kochi International triennial exhibition of Prints/CERTIFICATE OF MERIT.
Uža specijalnost joj je duboki tisak, grafičke tehnike bakropis, suha igla i akvatinta,te minuciozan crtež, ali bavi se i slikarstvom, akvarelom, malom keramikom, performanceom,te ilustracijom knjiga i časopisa.
Studijski boravila u Parizu, u Cité des Arts-u u nekoliko navrata, gdje je i izlagala.
O njoj je izdana monografija „FANTASTIČNI SVJETOVI KARINE SLADOVIĆ“, autorice dr. Ivanke Reberski, izdavač Denona, Zagreb, 2007.






:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
ŠEBALJ I KRIŽ  
OD 18.04.2012. DO 05.05.2012.

ŠEBALJ I KRIŽ

Hommage: IVO ŠEBALJ 1912. - 2002.


U srijedu, 18. 4. 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba gvaševa ŠEBALJ I KRIŽ.


Ciklusom gvaševa na temu križa, Ivo Šebalj ostavio je hrvatskoj likovnoj umjetnosti i svoj posljednji ciklus koji je nastao u 2001.godini, pred sam kraj slikareva života.


Šebalj je temu križa koncipirao za unutrašnjost prostora kapelice koju su Carla i Francesco von Habsburg nazvali "Hrvatska kapelica" povjerivši arhitektu Nenadu Fabijaniću da je projektira u parku njihovog imanja u Salzburgu: Casa Austria/Villa Swoboda. Međutim, zbog različitih okolnosti do realizacije projekta nije došlo, ali je ostao sačuvan ovaj intrigantni ciklus skica i crteža pod nazivom “Šebalj i križ" kojega prvi puta predstavljamo hrvatskoj kulturnoj javnosti u prigodi obilježavanja sto godina slikareva rođenja i deset godina smrti.

:: opširnije
HEATHER IRONS  
OD 20.03.2012. DO 10.04.2012.

HEATHER IRONS

U utorak, 20. ožujka 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se samostalna izložba Heather Irons.


Slikarica Heather Irons u svojem stvaralaštvu istražuje odnose tamnog i svijetlog, te njihovo prožimanje u prostoru limitiranom mjerama i definiranom oblikom. Tu temu problematizira i u ovom ciklusu slika nastalom u zadnjem desetljeću čiji recentni izbor prezentira prvi puta hrvatskoj kulturnoj javnosti. Svoju koncepciju slikarica gradi na estetici bliskoj minimal - artu, kako je, naime, filozof Richard Wollheim "naslovio" golemo stvaralačko područje "primarnih struktura" koje su otvorili umjetnici još u 60 - tim godinama XX stoljeća. Autorica također baštini i  iskustvo geometrijske apstrakcije čije se premise iščitavaju i  ovoj seriji slika u kojima su jasno vidljive i njezine prepoznatljive autorske značajke.


Heather Irons rođena je 1953 .godine u Zagrebu. Živi i radi u Berlinu.

:: opširnije
ANTON VRLIĆ: TERRA INCOGNITA  
OD 14.02.2012. DO 10.03.2012.

ANTON VRLIĆ: TERRA INCOGNITA

U utorak, 14. 2. 2012. u 20 h, u Galeriji Forum otvara se izložba slika Antona Vrlića “Terra incognita”.


Slikar srednje generacije Anton Vrlić jasno je precizirao svoju  poziciju na suvremenoj hrvatskoj likovnoj sceni prepoznatljivim likovnim rukopisom na iskustvu akcionog slikarstva, enformela i poetike materičnog slikarstva.


Serijom radova pod nazivom " TERRA INCOGNITA" Vrlić vrlo dosljedno problematizira veliku temu ekologije koja je u ovom trenutku posebno aktualna na svim razinama i svakom kulturnom kontekstu diljem globusa poprimajući, kako se to najčešće kaže, planetarno značenje. U tom kontekstu i Vrlić "otvara" ovaj ciklus znalački rabeći iskustvo baštine rečenih poetika jer upravo na njima najeksplicitnije izražava svu složenost ove velike ekološke teme. Vrlić ne naglašava njezinu društvenu i socijalnu, već prvenstveno likovnu komponentu čije se vrijednosti potiskuju u devastiranom  krajoliku, a apostrfiraju u ovom ciklusu slika koje slikar izražava koristeći se  kombiniranom tehnikom akrilika, olovke, krede, stakla...

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio