KIC
14.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 08.04.2010. DO 30.04.2010.

HARI IVANČIĆ

U četvrtak, 8. travnja 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvorit će se izložba slika Harija Ivančića.
Hari Ivančić slikar je mlađe generacije koji je profilirao svoju poetiku na iskustvu apstraktnog ekspresionizma. Istarski krajolik njegovo je trajno nadahnuće u kojemu nalazi duboke poticaje za svoje stvaralaštvo, to je krajolik s prepoznatljivim topološkim značajkama uokvirenim u buzetskoj specifičnosti, a ne terra incognita, beskrajan i tajanstven prostor, daleka i nepoznata zemlja.
Za tu njegovu duboku vezanost uz posve određen krajolik, Tonko Maroević kaže da je Hari Ivančić „…ipak uspio progovoriti na uvjerljiv i autentičan način o slojevitoj vizualnoj istini istarskog pejzaža. Odlučio se za kreativno svjedočenje ambijenta u kojemu je rođen i u kojemu živi i djeluje. Bakrena, smeđa, crvena istarska zemlja najčešći je motiv u njegovom slikarstvu u kojemu ovaj mladi umjetnik ostvaruje zapažene rezultate stvarajući djelo prepoznatljivom gestom velike likovne ekspresivnosti.

Reprodukcije:

«
ZEMLJE 2009. Hari Ivančić
ZEMLJE 2009., Hari Ivančić
ZEMLJE 2010. (diptih), Hari Ivančić
»

SLIKAR I KRAJOLIK
Već je rečeno za Harija Ivančića da je slikar krajolika pa je upravo ta činjenica i naglašavana kao njegova determinanta, odnosno, kao ona temeljna odrednica po kojoj ga najprije i prepoznajemo. U prilog ovoj tvrdnji govore tekstovi likovnih kritičara i teoretičara koji su još od njegovih prvih samostalnih izložbi učvršćivali tezu o slikaru krajolika na premisama upravo te, da tako kažemo čitkosti ishodišta, na njegovoj snažnoj, pa i fascinantnoj likovnoj elementarnosti kao gradbenoj komponenti u stvaranju vlastitoga izraza. A da je krajolik poticajan i izazovan u stvaralaštvu, ne samo Hariju Ivančiću, već i mnogim drugim umjetnicima dostatno je tek podsjetiti da je ta velika tema mnogima prožela gotovo cjelokupne opuse .Štoviše, upravo su tipična obilježja krajolika, dakle, njegove specifičnosti, podneblja, boje zemlje, kamena, raslinja, kao i tragovi ljudskog postojanja, vinogradi, obrađena polja i suhozid, poljski putovi i malene kućice, buje i gomilice „ugrađeni“ u njegovu vizualnu strukturu. Upravo u tom iščitavanju krajolika otkrivana se i njegova likovna fenomenologija stvarajući u tom procesu jedinstvenu tradiciju slikara krajolika koja je, kao što je znano, u mnogome odredila umjetnost 20.stoljeća.Tu plodnu krivulju pratimo u impresivnom nizu od klasika s početka minulog stoljeća kao i u djelima naših suvremenih slikara, a dostatno je tek podsjetiti na paradigmatske opuse Šimunovića i Glihe. Na tu se veliku tradiciju „naslanja“ i slikar Hari Ivančić što je apostrofirao i Igor Zidić u tekstu predgovora podvlačeći značaj te velike baštine od Moderne do najmlađih slikara potvrđujući, dakako, vitalnost tog tradicijskog naslijeđa u kontekstu suvremenog izričaja realiziranog kroz intrigantne autorske interpretacije, te, nadasve, magičnu privlačnost krajolika kao neiscrpne teme. Međutim, svakako je važno napomenuti da Ivančićev krajolik nije terra incognita, beskrajan i tajanstven prostor, daleka i nepoznata zemlja, već istarski krajolik s prepoznatljivim topološkim značajkama uokvirenim u buzetskoj specifičnosti. Za tu njegovu duboku vezanost uz posve određen krajolik Tonko Maroević kaže da je Hari Ivančić „…ipak uspio progovoriti na uvjerljiv i autentičan način o slojevitoj vizualnoj istini istarskog pejzaža. Odlučio se za kreativno svjedočenje ambijenta u kojemu je rođen i u kojemu živi i djeluje…“ Između, dakle, jasnog konteksta u žanrovskoj tradiciji i njegova preciziranja u mikrostrukturi buzetskog ozračja, te estetskim zasadama apstraktnog slikarstva, napose njegove lirske inačice, Ivančić je kroz sintezu tih vrijednosti stvarao svoj autorski rukopis s prepoznatljivim značajkama. U ovoj novoj seriji slika horizontalnim i vertikalnim nizovima suptilnim varijacijama struktuira vizualnu višeslojnost krajolika u likovnu činjenicu djela. Naime, iako je i u ranijim ciklusima udio deskriptivnog i narativnog minimaliziran, sada je ta redukcija ipak radikalnija i dosljedno provedena. Unos simboličnog i asocijativnog intenzivniji je, a kroz prostor slike sada se dublje prodire zasijecajući kroz njezinu dvodimenzionalnu plohu u nove predjele iracionalnog otkrivajući višeslojnu, ali i tajanstvenu strukturu krajolika u njegovoj dubini, u nepoznatom, u onome iza njegova vidljivog „tijela“,iza fizike ,u metafizičkom. Dakako, da je Ivančiću poznat primjer Fontanina izrezana i „…razderana platna koja su izraz stoljeća rascijepana s tradicijom u umjetnosti…“ kojega on ne slijedi, već koristi kao postupak kako bi još dublje prodro u misterij krajolika čija se višeslojnost ne može izraziti samo dvodimenzionalno, kao ni njegova interpretacija. Stoga je to zasijecanje platna, kao i drugačije poteze i snažniju gestu kroz impastne tragove crvene, smeđe, crne, sive, žute boje iščitavamo na njegovoj heterogenoj površini….. i kao Ivančićevo traženje još jednog slikarskog puta za otkrivanjem nepoznatog i tajanstvenog u poznatom i zavičajnom prostoru istarskog krajolika.
Milan Bešlić

SAMOSTALNE IZLOŽBE

1990.
Buzet, Zavičajni muzej
Pazin, Spomen - dom

1993.
Buzet, Zavičajni muzej

1994.
Roč, Vela Vrata

1995.
Gračišće, Crkvica Majke Božje na Placu
Hum, Galerija Hum

1996.
Rijeka, Trsatska gradina - Galerija Laval

1997.
Osijek, Galerija Magis
Punat, Galerija Toš

1998.
Pula, Galerija Cvajner
Zagreb, Galerija Matice hrvatske
Buzet, Fontik - atelier Ivančić
Opatija, Umjetnički paviljon Juraj Šporer
Lugano, Galerija L’Incontro

1999.
Tučepi, Kaštelet
Skradin, Prostor Pini
Motovun, Likovna galerija Motovun
Split, Klub Libertas
Bakar, Galerija Morčić

2001.
Rovinj, Zavičajni muzej grada Rovinja
Omišalj, Galerija Lapidarij
Osor, Galerija Juraj Dalmatinac
Osijek, Komercijalno - ditributivni centar TDR-a

2003.
Split, Galerija Kula

2004.
Karlovac, Galerija Zilik
Rijeka, Galerija Arh

2005.
Grožnjan, Galerija Fonticus

2006.
Novi Vinodolski, Gradska galerija Turnac

2007.
Buzet, Zavičajni muzej / Fontik

2008.
Piran, Mestna galerija Piran

2009.
Višnjan, Galerija Sinčić

Životopis:

BIOGRAFIJA
Hari Ivančić je rođen 26. studenoga 1967. godine u Pazinu. Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn (odjel grafike) završio je u Zagrebu. Godine 1994. diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u klasi prof.Vasilija Jordana, također u Zagrebu.
Član je HDLU-a Istre, Rijeke i Zagreba, te Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.
Živi i radi u Buzetu.
Adresa: Sportska 6/1, 52420 Buzet
Tel.: 052/662461
GSM: 091/3322333
e-mail: hari.ivancic@pu.t-com.hr

:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
FERDINAND KULMER: EMOCIONALNA RATIŠTA  
OD 24.01.2013. DO 23.02.2013.

FERDINAND KULMER: EMOCIONALNA RATIŠTA

U četvrtak 24. 1. 2013. u 19 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba Emocionalna ratišta, velikog hrvatskog apstraktnog slikara Ferdinanda Kulmera.


Bit će to prvo predstavljanje Kulmerova slikarskog opusa, nakon punih 15 godina, kada je u atriju muzeja Mimara, povodom prve godišnjice smrti Ferdinanda Kulmera (1922.  – 1998.), održana izložba njegovih radova iz zbirke Tomislava Hruškovca.


Radovi koji će biti predstavljeni u Galeriji Forum nisu odabrani iz perspektive povjesničara umjetnosti. Odabir se ne odnosi niti na jedan određeni umjetnički period, na opseg umjetnikove vještine, kao niti na bilo koju fazu.


Odabir radova temelji se prvenstveno na načinu kojim prenose emociju. Bit ove izložbe nisu umjetnički radovi kao takvi. Bit je razmjena emocija – osjećaja koje umjetnik nastoji prenijeti kroz svoju umjetnost i osjećaja koji se zauzvrat  bude u promatraču. Kroz čvrst i izražajan potez kistom, kao i kroz često iznimno sjajan kolorit, autorove slike jasno pokazuju duboku strast, dok dominatni gabariti slikarskog platna kao da pridodaju važnost njegovoj glasnoj poruci.


Izložba se prvenstveno bavi emocijom, te složenim, često i „burnim“ odnosom oca i kćeri, Barbare i Ferdinanda Kulmera. Riječima Barbare Kulmer „Možda će se nekima činiti iznenađujuće, no za mene je taj unutarnji rat koji je bjesnio cijeloga života i više nego očit u njegovom radu. Čini mi se da je upravo kroz svoje slikarstvo istinski iskazao duboko iskrenu emociju.“


Na izložbi će biti predstavljeno 8 slika većih dimenzija, nastalih u periodu između 1960-ih i 1980-ih,  te po jedna foto i video instalacija. Autorica koncepta izložbe je Barbara Kulmer, u suradnji s Kulturno informativnim centrom (KIC).


Radno vrijeme: Pon – pet: 10 – 13 sati; 17 – 20 sati
Sub: 10 – 14 sati

:: opširnije
OTVARANJE IZLOŽBE ANNE SPALTER / MODERN LANDSCAPES / MODERNI KRAJOLICI  
OD 12.12.2012. DO 13.01.2013.

OTVARANJE IZLOŽBE ANNE SPALTER / MODERN LANDSCAPES / MODERNI KRAJOLICI

U srijedu, 12. prosinca u 19 sati u Galeriji Forum, Teslina 16, otvara se izložba Moderni krajolici / Modern landscapes američke multimedijalne umjetnice Anne Spalter.

Anne Spalter u Galeriji Forum izlaže 20 video slika nastalih 2011. i 2012. godine

Riječ je o video radovima nastalim na osnovu klasičnim crtežom izvedenih studija suvremenog urbanog i ljudskom rukom modificiranog okoliša na lokacijama širom svijeta, od Japana, preko Dubaija do Las Vegasa. U svom konačnom obliku, izabrani motiv snimljen kamerom u svakodnevnom okruženju, uz pomoć softvera kojeg je razvila sama autorica, pretvara se u apstrakciji blizak dinamični kaleidoskop hipnotičkog vizualnog efekta. Sama autorica ove radove smatra video slikama, te ih promatra kao nastavak američke tradicije slikarstva apstraktnog ekspresionizma i akcije. Time se autorica uklapa i u estetski kod kojeg je u svojoj bogatoj povijesti promovirala Galerija Forum.

Anne Morgan Spalter (1965.) je umjetnica i autorica čija karijera odražava njezin dugogodišnji cilj povezivanja umjetnosti i tehnologije. Njezini radovi dio su vodećih suvremenih zbirki u SAD-u, Europi i na Bliskom istoku, kao i u muzejima poput Albright-Knox (Buffalo, NY), Rhode Island School of Design (RISD) Museum (Providence, RI), te Victoria & Albert Museum (London, Velika Britanija). Anne Spalter je osnovala i predavala na prvim kolegijima digitalnih medija u lijepim umjetnostima na RISD i sveučilištu Brown. Njezina knjiga Računalo u vizualnim umjetnostima, postala je standardni referentni tekst. Njena samostalna njujorška izložba video radova s geometrijskim uzorkom, pohvalno je ocijenjena u izdanjima Modern Painters, ArtSlant, PostMediumCritique, ArtDaily, the Sundance Channel i drugim. http://annespalter.com/

:: opširnije
PREDSTAVLJANJE NOVOG BROJA ČASOPISA "AUTSAJDERSKI FRAGMENTI" TE IZLOŽBA LIKOVNO-PJESNIČKE MAPE "SADRŽAJ VJETRA" EDE MURTIĆA I VLADE GOTOVCA IZ 1971. GODINE  
OD 07.12.2012. DO 08.12.2012.

PREDSTAVLJANJE NOVOG BROJA ČASOPISA "AUTSAJDERSKI FRAGMENTI" TE IZLOŽBA LIKOVNO-PJESNIČKE MAPE "SADRŽAJ VJETRA" EDE MURTIĆA I VLADE GOTOVCA IZ 1971. GODINE

Povodom 12. godišnjice smrti Vlade Gotovca, u Galeriji Forum u subotu 7.12. u 12 sati bit će predstavljen novi, 14. broj časopisa "Autsajderski fragmenti" u izdanju Instituta Vlado Gotovac. Časopis će predstaviti Grozdana Cvitan i Boris Beck (urednik)


Također, povodom obljetnice smrti istaknutog člana Galerije Forum, bit će postavljena izložba likovno-pjesničke mape "Sadržaj vjetra" Ede Murtića i Vlade Gotovca iz 1971. godine. Izložba će biti otvorena od 6. do 8.12. 2012.

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio