KIC
14.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 08.04.2010. DO 30.04.2010.

HARI IVANČIĆ

U četvrtak, 8. travnja 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvorit će se izložba slika Harija Ivančića.
Hari Ivančić slikar je mlađe generacije koji je profilirao svoju poetiku na iskustvu apstraktnog ekspresionizma. Istarski krajolik njegovo je trajno nadahnuće u kojemu nalazi duboke poticaje za svoje stvaralaštvo, to je krajolik s prepoznatljivim topološkim značajkama uokvirenim u buzetskoj specifičnosti, a ne terra incognita, beskrajan i tajanstven prostor, daleka i nepoznata zemlja.
Za tu njegovu duboku vezanost uz posve određen krajolik, Tonko Maroević kaže da je Hari Ivančić „…ipak uspio progovoriti na uvjerljiv i autentičan način o slojevitoj vizualnoj istini istarskog pejzaža. Odlučio se za kreativno svjedočenje ambijenta u kojemu je rođen i u kojemu živi i djeluje. Bakrena, smeđa, crvena istarska zemlja najčešći je motiv u njegovom slikarstvu u kojemu ovaj mladi umjetnik ostvaruje zapažene rezultate stvarajući djelo prepoznatljivom gestom velike likovne ekspresivnosti.

Reprodukcije:

«
ZEMLJE 2009. Hari Ivančić
ZEMLJE 2009., Hari Ivančić
ZEMLJE 2010. (diptih), Hari Ivančić
»

SLIKAR I KRAJOLIK
Već je rečeno za Harija Ivančića da je slikar krajolika pa je upravo ta činjenica i naglašavana kao njegova determinanta, odnosno, kao ona temeljna odrednica po kojoj ga najprije i prepoznajemo. U prilog ovoj tvrdnji govore tekstovi likovnih kritičara i teoretičara koji su još od njegovih prvih samostalnih izložbi učvršćivali tezu o slikaru krajolika na premisama upravo te, da tako kažemo čitkosti ishodišta, na njegovoj snažnoj, pa i fascinantnoj likovnoj elementarnosti kao gradbenoj komponenti u stvaranju vlastitoga izraza. A da je krajolik poticajan i izazovan u stvaralaštvu, ne samo Hariju Ivančiću, već i mnogim drugim umjetnicima dostatno je tek podsjetiti da je ta velika tema mnogima prožela gotovo cjelokupne opuse .Štoviše, upravo su tipična obilježja krajolika, dakle, njegove specifičnosti, podneblja, boje zemlje, kamena, raslinja, kao i tragovi ljudskog postojanja, vinogradi, obrađena polja i suhozid, poljski putovi i malene kućice, buje i gomilice „ugrađeni“ u njegovu vizualnu strukturu. Upravo u tom iščitavanju krajolika otkrivana se i njegova likovna fenomenologija stvarajući u tom procesu jedinstvenu tradiciju slikara krajolika koja je, kao što je znano, u mnogome odredila umjetnost 20.stoljeća.Tu plodnu krivulju pratimo u impresivnom nizu od klasika s početka minulog stoljeća kao i u djelima naših suvremenih slikara, a dostatno je tek podsjetiti na paradigmatske opuse Šimunovića i Glihe. Na tu se veliku tradiciju „naslanja“ i slikar Hari Ivančić što je apostrofirao i Igor Zidić u tekstu predgovora podvlačeći značaj te velike baštine od Moderne do najmlađih slikara potvrđujući, dakako, vitalnost tog tradicijskog naslijeđa u kontekstu suvremenog izričaja realiziranog kroz intrigantne autorske interpretacije, te, nadasve, magičnu privlačnost krajolika kao neiscrpne teme. Međutim, svakako je važno napomenuti da Ivančićev krajolik nije terra incognita, beskrajan i tajanstven prostor, daleka i nepoznata zemlja, već istarski krajolik s prepoznatljivim topološkim značajkama uokvirenim u buzetskoj specifičnosti. Za tu njegovu duboku vezanost uz posve određen krajolik Tonko Maroević kaže da je Hari Ivančić „…ipak uspio progovoriti na uvjerljiv i autentičan način o slojevitoj vizualnoj istini istarskog pejzaža. Odlučio se za kreativno svjedočenje ambijenta u kojemu je rođen i u kojemu živi i djeluje…“ Između, dakle, jasnog konteksta u žanrovskoj tradiciji i njegova preciziranja u mikrostrukturi buzetskog ozračja, te estetskim zasadama apstraktnog slikarstva, napose njegove lirske inačice, Ivančić je kroz sintezu tih vrijednosti stvarao svoj autorski rukopis s prepoznatljivim značajkama. U ovoj novoj seriji slika horizontalnim i vertikalnim nizovima suptilnim varijacijama struktuira vizualnu višeslojnost krajolika u likovnu činjenicu djela. Naime, iako je i u ranijim ciklusima udio deskriptivnog i narativnog minimaliziran, sada je ta redukcija ipak radikalnija i dosljedno provedena. Unos simboličnog i asocijativnog intenzivniji je, a kroz prostor slike sada se dublje prodire zasijecajući kroz njezinu dvodimenzionalnu plohu u nove predjele iracionalnog otkrivajući višeslojnu, ali i tajanstvenu strukturu krajolika u njegovoj dubini, u nepoznatom, u onome iza njegova vidljivog „tijela“,iza fizike ,u metafizičkom. Dakako, da je Ivančiću poznat primjer Fontanina izrezana i „…razderana platna koja su izraz stoljeća rascijepana s tradicijom u umjetnosti…“ kojega on ne slijedi, već koristi kao postupak kako bi još dublje prodro u misterij krajolika čija se višeslojnost ne može izraziti samo dvodimenzionalno, kao ni njegova interpretacija. Stoga je to zasijecanje platna, kao i drugačije poteze i snažniju gestu kroz impastne tragove crvene, smeđe, crne, sive, žute boje iščitavamo na njegovoj heterogenoj površini….. i kao Ivančićevo traženje još jednog slikarskog puta za otkrivanjem nepoznatog i tajanstvenog u poznatom i zavičajnom prostoru istarskog krajolika.
Milan Bešlić

SAMOSTALNE IZLOŽBE

1990.
Buzet, Zavičajni muzej
Pazin, Spomen - dom

1993.
Buzet, Zavičajni muzej

1994.
Roč, Vela Vrata

1995.
Gračišće, Crkvica Majke Božje na Placu
Hum, Galerija Hum

1996.
Rijeka, Trsatska gradina - Galerija Laval

1997.
Osijek, Galerija Magis
Punat, Galerija Toš

1998.
Pula, Galerija Cvajner
Zagreb, Galerija Matice hrvatske
Buzet, Fontik - atelier Ivančić
Opatija, Umjetnički paviljon Juraj Šporer
Lugano, Galerija L’Incontro

1999.
Tučepi, Kaštelet
Skradin, Prostor Pini
Motovun, Likovna galerija Motovun
Split, Klub Libertas
Bakar, Galerija Morčić

2001.
Rovinj, Zavičajni muzej grada Rovinja
Omišalj, Galerija Lapidarij
Osor, Galerija Juraj Dalmatinac
Osijek, Komercijalno - ditributivni centar TDR-a

2003.
Split, Galerija Kula

2004.
Karlovac, Galerija Zilik
Rijeka, Galerija Arh

2005.
Grožnjan, Galerija Fonticus

2006.
Novi Vinodolski, Gradska galerija Turnac

2007.
Buzet, Zavičajni muzej / Fontik

2008.
Piran, Mestna galerija Piran

2009.
Višnjan, Galerija Sinčić

Životopis:

BIOGRAFIJA
Hari Ivančić je rođen 26. studenoga 1967. godine u Pazinu. Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn (odjel grafike) završio je u Zagrebu. Godine 1994. diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u klasi prof.Vasilija Jordana, također u Zagrebu.
Član je HDLU-a Istre, Rijeke i Zagreba, te Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.
Živi i radi u Buzetu.
Adresa: Sportska 6/1, 52420 Buzet
Tel.: 052/662461
GSM: 091/3322333
e-mail: hari.ivancic@pu.t-com.hr

:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
GALERIJA FORUM – JEDNA ZAGREBAČKA PRIČA  
OD 14.07.2012. DO 08.09.2012.

GALERIJA FORUM – JEDNA ZAGREBAČKA PRIČA

U subotu, 14. srpnja 2012. u 12 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba „Galerija Forum – jedna zagrebačka priča“.


Izložba Galerija Forum – jedna zagrebačka priča će multimedijskim spojem dokumentacije iz arhiva galerije, snimki iz arhiva HTV-a i umjetničkim radovima istaknutih članova galerije, predstaviti što je od svog osnutka 1969. godine Galerija Forum značila u kulturnom kontekstu našeg prostora.


Kustos izložbe je Branko Franceschi u suradnji s Višnjom Knezoci, voditeljicom galerije.


Izložba ostaje otvorena do 8. rujna 2012. godine.

:: opširnije
OD 28.06.2012. DO 06.07.2012.

RAZUM & OSJEĆAJI - izložba produkt dizajna

U četvrtak, 28. 6. 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba produkt dizajna RAZUM & OSJEĆAJI.


Internet magazin DesignAgenda čije se posve novo izdanje, i to na engleskom jeziku očekuje za kraj svibnja, osmislio je izložbu Razum & Osjećaji koja ilustrira prekretnicu u povijesti suvremenog hrvatskog produkt dizajna, smještajući ga u mnogo zreliji i ozbiljniji društveni i tržišni kontekst – dizajn brandove s novom generacijom hrvatskih proizvoda. Izložbom će se predstaviti oko 40 selektiranih proizvoda iz 14 domaćih dizajn brandova (i onih koji to postaju).


 

:: opširnije
EUGEN KOKOT: CRTEŽI  
OD 16.05.2012. DO 05.06.2012.

EUGEN KOKOT: CRTEŽI

U srijedu, 16. 5. 2012. u 20 h otvara se izložba crteža Eugena Kokota.


Eugen Kokot jedan je od najznačajnijih suvremenih hrvatskih kolorista, a tu je poziciju izgradio kroz prošla desetljeća, točnije, 60 - tih godina XX stoljeća.


Osim u mediju slike, Kokot je i autor koji se izražavao i u drugim klasičnim likovnim tehnikama, u freskoslikarstvu, mozaiku, grafici, a osobito u crtežu.


Svojim crtežima Kokot na drugačiji i novi način problematizira svoju staru, i rekli bismo, jedinu temu - krajolik Istre - otkrivajući uvijek iznova u njegovoj pitoresknoj stvarnosti čudesne prizore i tajanstvenost prostora u koji nastoji proniknuti cjelokupnim svojim stvaralaštvom.


 

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio