KIC
14.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 08.04.2010. DO 30.04.2010.

HARI IVANČIĆ

U četvrtak, 8. travnja 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvorit će se izložba slika Harija Ivančića.
Hari Ivančić slikar je mlađe generacije koji je profilirao svoju poetiku na iskustvu apstraktnog ekspresionizma. Istarski krajolik njegovo je trajno nadahnuće u kojemu nalazi duboke poticaje za svoje stvaralaštvo, to je krajolik s prepoznatljivim topološkim značajkama uokvirenim u buzetskoj specifičnosti, a ne terra incognita, beskrajan i tajanstven prostor, daleka i nepoznata zemlja.
Za tu njegovu duboku vezanost uz posve određen krajolik, Tonko Maroević kaže da je Hari Ivančić „…ipak uspio progovoriti na uvjerljiv i autentičan način o slojevitoj vizualnoj istini istarskog pejzaža. Odlučio se za kreativno svjedočenje ambijenta u kojemu je rođen i u kojemu živi i djeluje. Bakrena, smeđa, crvena istarska zemlja najčešći je motiv u njegovom slikarstvu u kojemu ovaj mladi umjetnik ostvaruje zapažene rezultate stvarajući djelo prepoznatljivom gestom velike likovne ekspresivnosti.

Reprodukcije:

«
ZEMLJE 2009. Hari Ivančić
ZEMLJE 2009., Hari Ivančić
ZEMLJE 2010. (diptih), Hari Ivančić
»

SLIKAR I KRAJOLIK
Već je rečeno za Harija Ivančića da je slikar krajolika pa je upravo ta činjenica i naglašavana kao njegova determinanta, odnosno, kao ona temeljna odrednica po kojoj ga najprije i prepoznajemo. U prilog ovoj tvrdnji govore tekstovi likovnih kritičara i teoretičara koji su još od njegovih prvih samostalnih izložbi učvršćivali tezu o slikaru krajolika na premisama upravo te, da tako kažemo čitkosti ishodišta, na njegovoj snažnoj, pa i fascinantnoj likovnoj elementarnosti kao gradbenoj komponenti u stvaranju vlastitoga izraza. A da je krajolik poticajan i izazovan u stvaralaštvu, ne samo Hariju Ivančiću, već i mnogim drugim umjetnicima dostatno je tek podsjetiti da je ta velika tema mnogima prožela gotovo cjelokupne opuse .Štoviše, upravo su tipična obilježja krajolika, dakle, njegove specifičnosti, podneblja, boje zemlje, kamena, raslinja, kao i tragovi ljudskog postojanja, vinogradi, obrađena polja i suhozid, poljski putovi i malene kućice, buje i gomilice „ugrađeni“ u njegovu vizualnu strukturu. Upravo u tom iščitavanju krajolika otkrivana se i njegova likovna fenomenologija stvarajući u tom procesu jedinstvenu tradiciju slikara krajolika koja je, kao što je znano, u mnogome odredila umjetnost 20.stoljeća.Tu plodnu krivulju pratimo u impresivnom nizu od klasika s početka minulog stoljeća kao i u djelima naših suvremenih slikara, a dostatno je tek podsjetiti na paradigmatske opuse Šimunovića i Glihe. Na tu se veliku tradiciju „naslanja“ i slikar Hari Ivančić što je apostrofirao i Igor Zidić u tekstu predgovora podvlačeći značaj te velike baštine od Moderne do najmlađih slikara potvrđujući, dakako, vitalnost tog tradicijskog naslijeđa u kontekstu suvremenog izričaja realiziranog kroz intrigantne autorske interpretacije, te, nadasve, magičnu privlačnost krajolika kao neiscrpne teme. Međutim, svakako je važno napomenuti da Ivančićev krajolik nije terra incognita, beskrajan i tajanstven prostor, daleka i nepoznata zemlja, već istarski krajolik s prepoznatljivim topološkim značajkama uokvirenim u buzetskoj specifičnosti. Za tu njegovu duboku vezanost uz posve određen krajolik Tonko Maroević kaže da je Hari Ivančić „…ipak uspio progovoriti na uvjerljiv i autentičan način o slojevitoj vizualnoj istini istarskog pejzaža. Odlučio se za kreativno svjedočenje ambijenta u kojemu je rođen i u kojemu živi i djeluje…“ Između, dakle, jasnog konteksta u žanrovskoj tradiciji i njegova preciziranja u mikrostrukturi buzetskog ozračja, te estetskim zasadama apstraktnog slikarstva, napose njegove lirske inačice, Ivančić je kroz sintezu tih vrijednosti stvarao svoj autorski rukopis s prepoznatljivim značajkama. U ovoj novoj seriji slika horizontalnim i vertikalnim nizovima suptilnim varijacijama struktuira vizualnu višeslojnost krajolika u likovnu činjenicu djela. Naime, iako je i u ranijim ciklusima udio deskriptivnog i narativnog minimaliziran, sada je ta redukcija ipak radikalnija i dosljedno provedena. Unos simboličnog i asocijativnog intenzivniji je, a kroz prostor slike sada se dublje prodire zasijecajući kroz njezinu dvodimenzionalnu plohu u nove predjele iracionalnog otkrivajući višeslojnu, ali i tajanstvenu strukturu krajolika u njegovoj dubini, u nepoznatom, u onome iza njegova vidljivog „tijela“,iza fizike ,u metafizičkom. Dakako, da je Ivančiću poznat primjer Fontanina izrezana i „…razderana platna koja su izraz stoljeća rascijepana s tradicijom u umjetnosti…“ kojega on ne slijedi, već koristi kao postupak kako bi još dublje prodro u misterij krajolika čija se višeslojnost ne može izraziti samo dvodimenzionalno, kao ni njegova interpretacija. Stoga je to zasijecanje platna, kao i drugačije poteze i snažniju gestu kroz impastne tragove crvene, smeđe, crne, sive, žute boje iščitavamo na njegovoj heterogenoj površini….. i kao Ivančićevo traženje još jednog slikarskog puta za otkrivanjem nepoznatog i tajanstvenog u poznatom i zavičajnom prostoru istarskog krajolika.
Milan Bešlić

SAMOSTALNE IZLOŽBE

1990.
Buzet, Zavičajni muzej
Pazin, Spomen - dom

1993.
Buzet, Zavičajni muzej

1994.
Roč, Vela Vrata

1995.
Gračišće, Crkvica Majke Božje na Placu
Hum, Galerija Hum

1996.
Rijeka, Trsatska gradina - Galerija Laval

1997.
Osijek, Galerija Magis
Punat, Galerija Toš

1998.
Pula, Galerija Cvajner
Zagreb, Galerija Matice hrvatske
Buzet, Fontik - atelier Ivančić
Opatija, Umjetnički paviljon Juraj Šporer
Lugano, Galerija L’Incontro

1999.
Tučepi, Kaštelet
Skradin, Prostor Pini
Motovun, Likovna galerija Motovun
Split, Klub Libertas
Bakar, Galerija Morčić

2001.
Rovinj, Zavičajni muzej grada Rovinja
Omišalj, Galerija Lapidarij
Osor, Galerija Juraj Dalmatinac
Osijek, Komercijalno - ditributivni centar TDR-a

2003.
Split, Galerija Kula

2004.
Karlovac, Galerija Zilik
Rijeka, Galerija Arh

2005.
Grožnjan, Galerija Fonticus

2006.
Novi Vinodolski, Gradska galerija Turnac

2007.
Buzet, Zavičajni muzej / Fontik

2008.
Piran, Mestna galerija Piran

2009.
Višnjan, Galerija Sinčić

Životopis:

BIOGRAFIJA
Hari Ivančić je rođen 26. studenoga 1967. godine u Pazinu. Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn (odjel grafike) završio je u Zagrebu. Godine 1994. diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u klasi prof.Vasilija Jordana, također u Zagrebu.
Član je HDLU-a Istre, Rijeke i Zagreba, te Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.
Živi i radi u Buzetu.
Adresa: Sportska 6/1, 52420 Buzet
Tel.: 052/662461
GSM: 091/3322333
e-mail: hari.ivancic@pu.t-com.hr

:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
ŠEBALJ I KRIŽ  
OD 18.04.2012. DO 05.05.2012.

ŠEBALJ I KRIŽ

Hommage: IVO ŠEBALJ 1912. - 2002.


U srijedu, 18. 4. 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba gvaševa ŠEBALJ I KRIŽ.


Ciklusom gvaševa na temu križa, Ivo Šebalj ostavio je hrvatskoj likovnoj umjetnosti i svoj posljednji ciklus koji je nastao u 2001.godini, pred sam kraj slikareva života.


Šebalj je temu križa koncipirao za unutrašnjost prostora kapelice koju su Carla i Francesco von Habsburg nazvali "Hrvatska kapelica" povjerivši arhitektu Nenadu Fabijaniću da je projektira u parku njihovog imanja u Salzburgu: Casa Austria/Villa Swoboda. Međutim, zbog različitih okolnosti do realizacije projekta nije došlo, ali je ostao sačuvan ovaj intrigantni ciklus skica i crteža pod nazivom “Šebalj i križ" kojega prvi puta predstavljamo hrvatskoj kulturnoj javnosti u prigodi obilježavanja sto godina slikareva rođenja i deset godina smrti.

:: opširnije
HEATHER IRONS  
OD 20.03.2012. DO 10.04.2012.

HEATHER IRONS

U utorak, 20. ožujka 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se samostalna izložba Heather Irons.


Slikarica Heather Irons u svojem stvaralaštvu istražuje odnose tamnog i svijetlog, te njihovo prožimanje u prostoru limitiranom mjerama i definiranom oblikom. Tu temu problematizira i u ovom ciklusu slika nastalom u zadnjem desetljeću čiji recentni izbor prezentira prvi puta hrvatskoj kulturnoj javnosti. Svoju koncepciju slikarica gradi na estetici bliskoj minimal - artu, kako je, naime, filozof Richard Wollheim "naslovio" golemo stvaralačko područje "primarnih struktura" koje su otvorili umjetnici još u 60 - tim godinama XX stoljeća. Autorica također baštini i  iskustvo geometrijske apstrakcije čije se premise iščitavaju i  ovoj seriji slika u kojima su jasno vidljive i njezine prepoznatljive autorske značajke.


Heather Irons rođena je 1953 .godine u Zagrebu. Živi i radi u Berlinu.

:: opširnije
ANTON VRLIĆ: TERRA INCOGNITA  
OD 14.02.2012. DO 10.03.2012.

ANTON VRLIĆ: TERRA INCOGNITA

U utorak, 14. 2. 2012. u 20 h, u Galeriji Forum otvara se izložba slika Antona Vrlića “Terra incognita”.


Slikar srednje generacije Anton Vrlić jasno je precizirao svoju  poziciju na suvremenoj hrvatskoj likovnoj sceni prepoznatljivim likovnim rukopisom na iskustvu akcionog slikarstva, enformela i poetike materičnog slikarstva.


Serijom radova pod nazivom " TERRA INCOGNITA" Vrlić vrlo dosljedno problematizira veliku temu ekologije koja je u ovom trenutku posebno aktualna na svim razinama i svakom kulturnom kontekstu diljem globusa poprimajući, kako se to najčešće kaže, planetarno značenje. U tom kontekstu i Vrlić "otvara" ovaj ciklus znalački rabeći iskustvo baštine rečenih poetika jer upravo na njima najeksplicitnije izražava svu složenost ove velike ekološke teme. Vrlić ne naglašava njezinu društvenu i socijalnu, već prvenstveno likovnu komponentu čije se vrijednosti potiskuju u devastiranom  krajoliku, a apostrfiraju u ovom ciklusu slika koje slikar izražava koristeći se  kombiniranom tehnikom akrilika, olovke, krede, stakla...

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio