KIC
20.09.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 17.03.2011. DO 09.04.2010.

ZLATKO BOUREK: ČIKLOVI I DEREGLIJE NA DRAVI

U četvrtak, 17. ožujka 2011. u 20 h u Galeriji Forum otvara se izložba slika Zlatka Boureka «Čiklovi i dereglije na Dravi».
Zlatko Bourek, akademski kipar, režiser, autor crtanih i igranih filmova, jedan od najsvestranijih i najplodnijih hrvatskih umjetnika, izložit će 30 svojih radova nastalih u razdoblju od 1961. do 2009. godine.
Zlatko Bourek plijenio je pozornost kako svojim temama tako i osebujnom interpretacijom kojom se i izdvojio kao autor s prepoznatljivim značajkama. Upravo te njegove vrijednosti sažima i ovaj novi ciklus pod nazivom ČIKLOVI I DEREGLIJE NA DRAVI u kojem problematizira formu starih riječnih čamaca s njihovim nedvojbenim simboličkim, i, nadasve likovnim vrijednostima otkrivajući uvijek nove prostore svojemu stvaralaštvu.

SARDONIČKO I GROTESKNO U BOUREKOVOM LIKOVNOM JEZIKU

Gotovo bismo mogli reći da se iznimna plodnost i raznovrsnost Bourekova djela pokazuje kao činjenica koja snagom fenomena emanira jedinstvenom likovnom vitalnošću u suvremenoj hrvatskoj (i ne samo hrvatskoj!) umjetnosti.

Dakako, da nam valja odmah reći da ovdje neće biti govora samo o tom aspektu Bourekova stvaralaštva ,tj. o njegovoj bogatoj materijalizaciji u brojnim likovnim, a i drugim medijima, jer mu to nije i jedina odrednica, a nije ni glavno obilježje. Najviše zato jer se ta njegova značajka otkriva kao velika i još neistražena tema i stoga i nedovoljno poznata pa ju ovom prigodom tek naznačujemo kako bismo podsjetili da je riječ o golemom opusu koji se rastvara u brojnim i raznovrsnim inačicama kao Bourekovo veliko i neobrađeno polje, i da se pokazuje takvim poljem i to unatoč činjenici što je dobro znano, visoko vrednovano i općeprihvaćeno. Naime, zato nju tek i naznačujemo jer svaki govor o golemom opusu zahtijeva, ako možemo tako reći, faktografsku „obradu“ njegovog činjeničnog stanja kojom bi napravili bar jedan kvantitativni pregled djela kao snimku „stanja“ u minulom vremenu, te tako i izgradili prvu temeljnu pretpostavku za njegovu teorijsku i kritičku interpretaciju.
Upravo ga ova plodnost djela i pozicionira kao jednog od najsvestranijih suvremenih hrvatskih umjetnika koji nije prestao privlačiti pozornost kritike i hrvatske kulturne javnosti svojim inventivnim mutacijama u različitim medijima. Dostatno je tek podsjetiti da je Zlatko Bourek ostvario u svojem bogatom i raznovrsnom opusu kojega sada spominjemo iznimne rezultate ne samo kao slikar, kipar, grafičar, crtač, scenograf, kostimograf….dakle kao svestrani likovni umjetnik, već i kao radoznali stvaralac i u drugim medijima. Jer, naime, ništa manje nije značajan njegov rad u kazalištu bilo da je potpisao predstavu kao redatelj ili scenograf i kostimograf, ili kao autor lutkarskih predstava s kojima postiže izvanredan uspjeh u hrvatskim (i europskim!) kazalištima i kazališnim festivalima jednako kao i na onim međunarodnim, pa je stoga više puta naglašavan i njegov golemi prilog u obnovi lutkarskog scenskog izraza u hrvatskim kazalištima.

Ta svestranost izražavanja u različitim medijima ,te, napose, i stvaralačka radoznalost oblikovali su specifičan duhovni prostor kojega u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti možemo pokriti pojmom – bourekovski. Upravo u tom njegovom specifičnom duhovnom prostoru iščitavamo i višeslojne konotacije i njegovog likovnog izraza u mediju slike,u kojemu je također ostvario prepoznatljive vrijednosti s nedvojbenim autorskim obilježjima bourekovske izražajnosti prožete sarkastičnim i sardoničkim, bujnošću narativnih elemenata s erotskim nabojima, nadrealističkom poetikom i likovnom sugestivnošću.

Te se značajke iščitavaju i ovom ciklusu slika naslovljenom „Čiklovi i dereglije na Dravi“ u kojemu se otkrivaju u brojnim inačicama i kao velika Bourekova tema jer su neke slike datirane još i u rane 60-te godine minuloga stoljeća, kao i ove potpisane 2008.godine.Dakle,u velikom rasponu od pola stoljeća slikar problematizira tu svoju veliku temu života ljudi na rijeci Dravi i prizore njihove svakodnevnice „pokriva“ fantastičnim, pričinom i tlapnjom, ispunjavajući prostore običnog iracionalnim i metafizičkim, često naglašavajući njihovu humornu komponentu i nazivom djela…“Mico ja bi te diro“ (2001.),“Šareni kum“ (2008.) i tome slično.

„Ispisujući“ likovnim jezikom tu kroniku života na rijeci Dravi s autobiografskim reminiscencijama slikar je neposrednost doživljaja sačuvao u čistoći likovnih elementa s kojima i oblikovao fantastične prizore od stvarnih motiva.
Svoj specifični likovni rukopis gradio je i na velikom iskustvu njemačkog ekspresionističkog slikarstva kao i na poetici nadrealističkog i metafizičkog gdjekad tangirajući poetiku velikih prethodnika; Otta Dixa, Maxa Beckmanna, Bena Schrama, Krste Hegedušića, da spomenemo tek neke među bliskim.
Dakako, da je zanimljivo konstatirati da ni brojnost narativnih sastavnica nije „zatvorila“ prostor slike literarnim sadržajima. Naprotiv, već ga je elementarnom snagom likovne izražajnosti otvorila silovitim prodorima imaginaciji koja i stvara Bourekov fantastičan svijet.

Milan Bešlić



Životopis:

Zlatko Bourek rođen je 4.rujna 1929. godine u Požegi.
Akademski kipar, režiser, autor crtanih i igranih filmova.
Godine 1955. diplomirao je kiparstvo i slikarstvo na Akademiji za primijenjenu umjetnost u Zagrebu (prof. Kosta Angeli Radovani. U suradnji s grupom SIO (Studio za industrijsko oblikovanje)izrađuje interijersku skulpturu koja je 1957. izložena na trijenalu u Milanu.
Grafičke radove prvi puta izlaže 1959.godine, prve slike počinje izlagati 1963.godine koje već tada imaju glavne značajke njegova likovnog stvaralaštva:groteskni humor s nadrealističkim elementima povezanim s folklornim sastavnicama.
Samostalno je izlagao u Duisburgu 1969. godine (Galerija Nos), u New Yorku 1969./70.(Museum of Modern Art, Film Department), Dubrovniku 1982. (Galerija Sebastijan) i Varaždinu (Galerija Zlatni ajngel).
Od 1955. sudjelovao je na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i u inozemstvu među kojima izdvajamo:
Zagreb – Zagrebački trijenale (1955.i 1959.),Vizualne komunikacije(1962.).Zatim izložba jugoslavenske grafike(1960.1962.1964.),izložba jugoslavenskog crteža(1968.1973.1975.1981.), Nadrealizam i hrvatska likovna umjetnost (1972.), Erotika u hrvatskom slikarstvu,crtežu i grafici (1977.)i Salon u Rijeci (1956. i 1961.)
Sudjelovao je na Međunarodnom bijenalu grafike u Ljubljani(1959.i 1961.),Izložbi jugoslavenske grafike, slikarstva i primijenjene umjetnosti u Veneciji(1959.),Budimpešti(1960.), Tokiju(1960.), Wiesbadenu(1961.), Kubi(1961.),Rimu(1962.)Ateni i Solunu(1963.),Caracasu(1965.)i St.Poeltenu(1970.)

Samostalnu izložbu Bourek je imao u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu (2002./2003.)-Zlatko Bourek i čiklovi na Dravi/slike i skulpture 1960.-2002.
Godine 2009.u Osijeku u Galeriji likovnih umjetnosti priredio je retrospektivnu izložbu:Zlatko Bourek:Od slavonske ravni do europskih scena.

Crtanim filmom počeo se baviti kao crtač podloga i tu postigao svoj prvi uspjeh filmom Cowboy Jimmy(1957.), Happy End(1958.), Inspektor se vraća kući, Kod fotografa(1959.), Od 1960. godine radi crtane filmove po vlastitim scenarijima među kojima izdvajamo:Kovačev šegrt, I videl sem daljine meglene i kalne, Bećarac, Kapetan Arbanas Marko, Mačka, Školovanje, Ručak…
Kao režiser i scenarist snimio je tri igrana filma: Cirkus Rex, Crvenkapica, Ventrilokvist.
Od 1971. često surađuje kao scenograf i kostimograf u uglednim kazalištima u Njemačkoj, a od 1988. stalni je član kazališta
„Hans Wurst Nachfahren“ u Berlinu.
Na Dubrovačkim ljetnim igrama 1977. godine režira lutkarsku farsu „Orlando maleroso“ autora Saliha Isaaca. Ovom predstavom Bourek je započeo obnovu lutkarskog scenskog izraza u nas.
Od iznimno bogatog Bourekog stvaralaštva u kazalištu još ćemo ovom prigodom u našem recentnom izboru izdvojiti njegovu suradnju na 51.splitskom ljetu 2005. kada je autorski potpisao režiju,kostimografiju i scenografiju za predstavu „Kralja Ubua“ A. Jarrya i dakako, 2010.godinu u kojoj je obilježio svoj 80.rođendan.

u Zagrebačkom kazalištu lutaka premijerom lutkarske predstave za odrasle „Jedini neuspjeh Adolfa H.“ autora G.Taboria za koju je radio scenarij,režiju i nacrt za lutke.
Godine 2010. postaje redoviti član HAZU.
Živi i radi u Zagrebu.

:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
ŠEBALJ I KRIŽ  
OD 18.04.2012. DO 05.05.2012.

ŠEBALJ I KRIŽ

Hommage: IVO ŠEBALJ 1912. - 2002.


U srijedu, 18. 4. 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba gvaševa ŠEBALJ I KRIŽ.


Ciklusom gvaševa na temu križa, Ivo Šebalj ostavio je hrvatskoj likovnoj umjetnosti i svoj posljednji ciklus koji je nastao u 2001.godini, pred sam kraj slikareva života.


Šebalj je temu križa koncipirao za unutrašnjost prostora kapelice koju su Carla i Francesco von Habsburg nazvali "Hrvatska kapelica" povjerivši arhitektu Nenadu Fabijaniću da je projektira u parku njihovog imanja u Salzburgu: Casa Austria/Villa Swoboda. Međutim, zbog različitih okolnosti do realizacije projekta nije došlo, ali je ostao sačuvan ovaj intrigantni ciklus skica i crteža pod nazivom “Šebalj i križ" kojega prvi puta predstavljamo hrvatskoj kulturnoj javnosti u prigodi obilježavanja sto godina slikareva rođenja i deset godina smrti.

:: opširnije
HEATHER IRONS  
OD 20.03.2012. DO 10.04.2012.

HEATHER IRONS

U utorak, 20. ožujka 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se samostalna izložba Heather Irons.


Slikarica Heather Irons u svojem stvaralaštvu istražuje odnose tamnog i svijetlog, te njihovo prožimanje u prostoru limitiranom mjerama i definiranom oblikom. Tu temu problematizira i u ovom ciklusu slika nastalom u zadnjem desetljeću čiji recentni izbor prezentira prvi puta hrvatskoj kulturnoj javnosti. Svoju koncepciju slikarica gradi na estetici bliskoj minimal - artu, kako je, naime, filozof Richard Wollheim "naslovio" golemo stvaralačko područje "primarnih struktura" koje su otvorili umjetnici još u 60 - tim godinama XX stoljeća. Autorica također baštini i  iskustvo geometrijske apstrakcije čije se premise iščitavaju i  ovoj seriji slika u kojima su jasno vidljive i njezine prepoznatljive autorske značajke.


Heather Irons rođena je 1953 .godine u Zagrebu. Živi i radi u Berlinu.

:: opširnije
ANTON VRLIĆ: TERRA INCOGNITA  
OD 14.02.2012. DO 10.03.2012.

ANTON VRLIĆ: TERRA INCOGNITA

U utorak, 14. 2. 2012. u 20 h, u Galeriji Forum otvara se izložba slika Antona Vrlića “Terra incognita”.


Slikar srednje generacije Anton Vrlić jasno je precizirao svoju  poziciju na suvremenoj hrvatskoj likovnoj sceni prepoznatljivim likovnim rukopisom na iskustvu akcionog slikarstva, enformela i poetike materičnog slikarstva.


Serijom radova pod nazivom " TERRA INCOGNITA" Vrlić vrlo dosljedno problematizira veliku temu ekologije koja je u ovom trenutku posebno aktualna na svim razinama i svakom kulturnom kontekstu diljem globusa poprimajući, kako se to najčešće kaže, planetarno značenje. U tom kontekstu i Vrlić "otvara" ovaj ciklus znalački rabeći iskustvo baštine rečenih poetika jer upravo na njima najeksplicitnije izražava svu složenost ove velike ekološke teme. Vrlić ne naglašava njezinu društvenu i socijalnu, već prvenstveno likovnu komponentu čije se vrijednosti potiskuju u devastiranom  krajoliku, a apostrfiraju u ovom ciklusu slika koje slikar izražava koristeći se  kombiniranom tehnikom akrilika, olovke, krede, stakla...

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio