KIC
20.09.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 09.06.2011. DO 05.07.2011.

IGOR RONČEVIĆ

U četvrtak, 9. lipnja 2011. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba slika Igora Rončevića.
Igor Rončević, slikar srednje generacije svojim je stvaralaštvom proširio obzor suvremenog hrvatskog slikarstva i time učvrstio svoju poziciju osebujnog i iznimno kultiviranog slikara. Već je početkom 80 - tih godina bila prepoznatljiva ta njegova autorska specifičnost koju je kritika prepoznala i apostrofirala kao novu likovnu vrijednost u suvremenom likovnom multimedijalnom kontekstu.

Slikar izrazito kolorističkog ishodišta, Igor Rončević stvarao je svoj likovni izraz upravo na tim premisama produbljujući ga kroz intrigantne tematske cjeline uvijek novim likovnim vrijednostima.
Te se značajke prepoznaju i u ovom novom ciklusu slika nastalom u prošloj 2010. godini u kojemu je naročito izraženo autorovo specifično istraživanje boje kojim je i stvorio ovu koloristički inventivnu tematsku cjelinu.

Reprodukcije:

«
slika 1
slika 2
slika 3
slika 4
»

RONČEVIĆ – SLIKAR SUBLIMNOG IZRAZA

Da je Igor Rončević svoje slikarstvo stvarao na premisama moderne kolorističke tradicije, kao i onima na kojima su izgrađene postmodernističke vrijednosti dobro su znane činjenice što i ovom prigodom trebamo reći jer su involvirane u njegovom djelu kao temeljne sastavnice. Međutim, podsjećamo na njih i zato jer se “izlistavaju“ u svakom ciklusu, pa i u ovom zadnjem naslovljenom „Dulčićevi fragmenti“. U ovoj seriji slika stvaranih u prošloj 2010. i u ovoj 2011. godini ciklus je osnažen slikarskim iskustvom u produhovljenoj ljepoti pigmenta i još zornije potvrđuje taj specifično rončevićevski trag s paradigmatskim konotacijama u suvremenoj hrvatskoj likovnoj umjetnosti.

Nije ga stoga nimalo slučajno Antun Maračić, zacijelo jedan od najupućenijih, a i najdosljednijih tumača Rončevićeva slikarstva (uz Evelinu Turković i Ivicu Župana) nazvao – „slikarom – aristokratom“. Ovaj slikarev generacijski suputnik i kolegijalni supatnik po istim ( ili sličnim?!) mukama u traženju vlastitog stvaralačkog identiteta još iz zajedničkih studenskih dana, ovom ga je spretnom kovanicom „definirao“ u toj njegovoj izdvojenoj poziciji koja se u pojedinim fazama, a i u cjelovitom opusu pokazuje kao jedinstveno likovno iskustvo koje možemo sažeti u sintagmi - Rončevićev slučaj.
A što pod tim „slučajem“ možemo pročitati? I što nam on govori? Primjerice, da je upravo svojim „slučajem“ otkrivao vlastiti slikarski postupak kojim je istraživao zadivljujuću izdržljivost slike, unatoč tome što ju je, paradoksalno rečeno, “poništavao“ slikajući ili što je relativiziranjem samog slikarskog postupka, a napose motivskog predloška, produbljivao smisao i postupka i slike usustavljujući ih u njihovoj gotovo apsolutističkoj poziciji i kao svoje stajalište na kojemu je gradio čvrsto slikarsko uvjerenje da medij slike „funkcionira“ na svim komunikacijskim „kanalima“ u slikarski izgrađenoj, kultiviranoj i likovno vitalnoj interpretaciji.

Ili pak i to što je iznimnom dosljednošću sizifovski ustrajao u istraživanju medija slike u njezinim graničnim mogućnostima ne stvarajući, međutim, u njoj prostor apsurda, već jedan posve drugačiji prostor, novi i stvarniji jer je imaginativniji i prožet golemom ludičkom energijom, pa time i izazovniji i slobodniji, dakle, graditeljski i stvaralački prostor svojega slikarstva. A tim prodiranjem u njegovu strukturu nužno je usavršavao i svoje slikarsko umijeće u sofisticirani jezik čvrste likovne sintakse. Taj jezik pretpostavlja umijeće kojim „ispisuje“ u prepoznatljivom rukopisu kreativno načelo svojega stvaralaštva koje ga je i uzvisilo u superiornog znalca likovnog postupka i time dalo legitimitet onoj Maračićevoj tvrdnji o aristokratskom slikaru.
A tamo se uputio i slikarev duhovni „zamah“,dakle, prema „nespojivoj“ asimilaciji različitih i brojnih likovnih elemenata, i u amalgamiranju heterogenih stilskih obilježja, materijala i postupaka sintetizirajući ih vještim potezima kista u lucidnu poantu svojega djela, u njegovu likovnu i semantičku stvarnost.

Tim je slikarskim postupkom, da ne kažemo u toj „nemogućoj misiji“ i stvarao intrigantne cikluse koje je kritika prepoznala već na njegovim prvim samostalnim izložbama i apostrofirala kao gradbenu komponentu Rončevićevog likovnog izraza jer se u njemu i iščitavala već spominjana postmodernistička „doktrina“ kroz tu specifičnu, a već i tada ( 80-tih godina!) visoko vrednovanu slikarevu praksu. Naime, Rončević je prepoznat kao osebujan postmodernistički autor koji je znalački i inventivno baštinio njezino naslijeđe kao svoju kreativnu popudbinu i kao takav je akceptiran, ne samo na hrvatskoj likovnoj sceni, već i u relevantnim kataloškim pregledima i knjigama suvremene europske i američke umjetnosti na čijim stranicama, osim njegovog, čitamo i imena njezinih najistaknutijih protagonista: Kiefera, Richtera, Imendorfa, Baselitza, Polke, Dokupila…i drugih.
U istraživanju slikarskog postupka Rončević je i iskušavao njegove izražajne mogućnosti koristeći se raznim i brojnim materijalima i sredstvima, klasičnim uljenim i pastelnim bojama i suvremenim akrilom, apliciranjem organskih i umjetnih materijala….i dr. Naime, tim je smionim kombinacijama radikalno problematizirao njegovu funkciju u proizvodnji slike, odnosno, i u stvaranju novog i drugačijeg percipiranja medija slike u suvremenom likovnom kontekstu čime je znatno doprinio upravo njegov „slučaj“ kao prilog tezi da je taj medij aktualan, pa i atraktivan. U tom nastojanju fasciniralo je stvaralačko bujanje likovnih inačica u maštovitim oblicima koji relativiziraju svoje ishodište od simboličkog, asocijativnog, narativnog naglašavajući u svakom ciklusu njegovu likovnu komponentu. Upravo tim specifično rončevićevskim postupkom kao slikarskom „taktikom“ znalački je i superiorno, duhovito i ironično, kultivirano i nonšalantno otkrivao i svoju iskonsku slikarsku prirodu kojoj je medij slike prostor stvaralačke slobode.
Stoga relativizacijom motivskog predloška nastoji likovne vrijednosti slike apostrofirati smionim kolorističkim varijacijama i ludičkim potezima kista stvarajući bizarna semantička „polja“ koja emaniraju oblicima iracionalne i tajanstvene provenijencije. No, kao što je već rečeno, svaki novi Rončevićev ciklus nije otkrivao samo tu specifičnost njegove imaginacije već i inventivnu interpretaciju znaka kontekstuiranog u višeslojnom prostoru slike u kojemu je upravo taj odnos znaka i prostora stvarao njezine nove likovne i semantičke vrijednosti.

Ili, kako to precizira Jose Ortega y Gasset:„Draž slikarstva je upravo u njegovoj vječnoj tajnovitosti koju bez prestanka pokušavamo odgonetnuti, tražeći skrivene razloge u svemu što vidimo, i zato nam mnoštvo značenja navire s platna…
Jednom riječju, slika nam neprestano šalje znakove.“
Zacijelo Rončevićev primjer u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti pokazuje i jedinstvenu ustrajnost u svojim načelima i njihovu dosljedno ostvarenje. Igor Rončević te je vrijednosti stvarao svojim specifičnim postupkom kojim je znalački izrazio svoja duhovna i intelektualna stremljenja tražeći u mediju slike uvijek novi smisao.

Milan Bešlić



1976. Hvar, Galerija Na Bankete
1977. Zagreb, Galerija Vladimir Nazor
1979. Zadar, Gradska loža.
1982. Le Touquet, Francuska, Palais de l'Europe
1983. Koper, Galerija Meduza
1984. Zagreb, Studio Galerije suvremene umjetnosti
1985. Dubrovnik, Galerija Sebastijan
1988, Zagreb, Muzej za umjetnost i obrt
1990. Paris, Galerie d'Art Internationa
1994. Zagreb, Galerija Karas
1992. Zagreb, Galerija Forum
1995. Zagreb, Galerija Zvonimir
1996. Poreč, Galerija Narodnog sveučilišta
1997. Zagreb, Galerija Arterija
1997. Rijeka. Galerija Filodramatika
2000. Rijeka, O.K. Palach
2001. Split, Galerija Geto
2003. Dubrovnik, Umjetnička galerija
2003. Šibenik, Galerija Sv. Krševana
2004. Umag, Galerija Marino Cetina
2005. Brugge, Belgija, Galerija Libertas
2006. Zagreb, Galerija Zona
2007. Osijek, Galerija Kazamat
2010. Erolzheim, Njemačka, De Coene Gallery
2011. Split, Moderna galerija

1981. Kopar, Osemdeseta leta, primeri iz sodobnega hrvaškega slikarstva
1982. Beograd, Sarajevo, Novi obrat slikarstvo
1982. Sombor, Trenutak jugoslavenskog slikarstva
1982. Kopar, Zagreb, Beograd, Maribor, Evropski i američki novi crtež
1983. Ljubljana, Jugoslavanske nove podobe
1983. Mainz, Junge Maler aus Zagreb
1984. New York, 3th Biennal of Yugoslav Painting
1984. Subotica, Crteži predstavnika Nove slike
1985. Ferrara, Pittura fresca. Immagini della nuova pittura jugoslava
1986. Zagreb. U susret muzeju suvremene umjetnosti
1987. Sarajevo, Ljubljana, Pet hrvaških likovnih umetnikov
1987. Sarajevo, Jugoslavenska dokumenta 87
1987. Zagreb, Slika prirode i nova priroda slike
1990. Zadar, Inovacije u slikarstvu osamdesetih
1990. Skoplje, Sarajevo, Hrvatska umjetnost u osamdesetim godinama
1993. Zagreb, Nova hrvatska umjetnost
1993. Zagreb, Vukovarski muzej u progonstvu
1994. Dubrovnik, Baštine budućnosti
1995, Satirana, Italija, Aspetti dell’arte Croata contemporanea
1996, Dubrovnik, Otok
1997. Zagreb, 6. Trijenale hrvatskog kiparstva
1997. Zagreb, Autoportret
1998. Luxembourg, Grands et Jaunes d’Ajourdhui
1998. Kairo, Egipat, 7th international Biennale of Cairo
1999. Poreč, XXXIX Porečki anale
1999. Sarajevo, Pjesma stvorenja
2001. Zagreb, Zbirka suvremene umjetnosti Filip trade
2002. Zagreb, Monokromi
2003. Ljubljana, Hrvatsko slikarstvo onda i sad
2004. Varaždin, Apsolutno barok
2005. Zagreb, Kraj stoljeća, kraj slikarstva
2006. Vukovar, 2. vukovarski salon
2007. Zagreb, Slikarstvo danas: resumé
2007. New Delhy, Contemporary Croatian Art
2010. Pula, Tu smo 2, Muzej suvremene umjetnosti Istre
2011. Split, Galerija umjetnina

Životopis:

Igor Rončević rođen je 1951. u Zadru.
Gimnaziju završava u Zadru.
1971 g. Upisuje slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje 1976 diplomira u klasi prof. Šime Perića.
Od 1979 do 1981 g. suradnik je Majstorske radionice prof. Ljube Ivančića i prof. Nikole Reisera.
Stipendiju francuske vlade koristi u Parizu 1981/ 82. na Académie des
Beaux-Arts.
U više navrata odlazi na studijska putovanja, te posjećuje Italiju, Njemačku i USA.
Po završenu školovanju postaje član Zajednice umjetnika Hrvatske.
Pedagoškom djelatnošću bavi se od 1996 g.
Na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje je redovni profesor na slikarskom odsjeku i Poslijediplomskom doktorskom studiju likovne umjetnosti.
Samostalno izlaže od 1976 g.
Sudjelovao je na pedesetak samostalnih izložbi i stotinjak skupnih.
2006. u izdanju “Mete” tiskana je monografija Igor Rončević.

Nagrade

1981. Zagreb, Nagrada 7 sekretara SKOJ-a za slikarstvo
1981. Zagreb, Nagrada 13. salona mladih u Zagrebu
2001. Zagreb,Godišnja nagrada Hrvatskog društva likovnih umjetnika
2005. Odlikovan je ordenom Marka Marulića za doprinos u kulturi
2004. Zagreb,Republička nagrada za slikarstvo Vladimir Nazor


adresa: Pokornoga 6. 10 000 Zagreb
mobilni: o91 793 1951
e- mail: roncevic.i@gmail.com
www//roncevic-igor.com

:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
FERDINAND KULMER: EMOCIONALNA RATIŠTA  
OD 24.01.2013. DO 23.02.2013.

FERDINAND KULMER: EMOCIONALNA RATIŠTA

U četvrtak 24. 1. 2013. u 19 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba Emocionalna ratišta, velikog hrvatskog apstraktnog slikara Ferdinanda Kulmera.


Bit će to prvo predstavljanje Kulmerova slikarskog opusa, nakon punih 15 godina, kada je u atriju muzeja Mimara, povodom prve godišnjice smrti Ferdinanda Kulmera (1922.  – 1998.), održana izložba njegovih radova iz zbirke Tomislava Hruškovca.


Radovi koji će biti predstavljeni u Galeriji Forum nisu odabrani iz perspektive povjesničara umjetnosti. Odabir se ne odnosi niti na jedan određeni umjetnički period, na opseg umjetnikove vještine, kao niti na bilo koju fazu.


Odabir radova temelji se prvenstveno na načinu kojim prenose emociju. Bit ove izložbe nisu umjetnički radovi kao takvi. Bit je razmjena emocija – osjećaja koje umjetnik nastoji prenijeti kroz svoju umjetnost i osjećaja koji se zauzvrat  bude u promatraču. Kroz čvrst i izražajan potez kistom, kao i kroz često iznimno sjajan kolorit, autorove slike jasno pokazuju duboku strast, dok dominatni gabariti slikarskog platna kao da pridodaju važnost njegovoj glasnoj poruci.


Izložba se prvenstveno bavi emocijom, te složenim, često i „burnim“ odnosom oca i kćeri, Barbare i Ferdinanda Kulmera. Riječima Barbare Kulmer „Možda će se nekima činiti iznenađujuće, no za mene je taj unutarnji rat koji je bjesnio cijeloga života i više nego očit u njegovom radu. Čini mi se da je upravo kroz svoje slikarstvo istinski iskazao duboko iskrenu emociju.“


Na izložbi će biti predstavljeno 8 slika većih dimenzija, nastalih u periodu između 1960-ih i 1980-ih,  te po jedna foto i video instalacija. Autorica koncepta izložbe je Barbara Kulmer, u suradnji s Kulturno informativnim centrom (KIC).


Radno vrijeme: Pon – pet: 10 – 13 sati; 17 – 20 sati
Sub: 10 – 14 sati

:: opširnije
OTVARANJE IZLOŽBE ANNE SPALTER / MODERN LANDSCAPES / MODERNI KRAJOLICI  
OD 12.12.2012. DO 13.01.2013.

OTVARANJE IZLOŽBE ANNE SPALTER / MODERN LANDSCAPES / MODERNI KRAJOLICI

U srijedu, 12. prosinca u 19 sati u Galeriji Forum, Teslina 16, otvara se izložba Moderni krajolici / Modern landscapes američke multimedijalne umjetnice Anne Spalter.

Anne Spalter u Galeriji Forum izlaže 20 video slika nastalih 2011. i 2012. godine

Riječ je o video radovima nastalim na osnovu klasičnim crtežom izvedenih studija suvremenog urbanog i ljudskom rukom modificiranog okoliša na lokacijama širom svijeta, od Japana, preko Dubaija do Las Vegasa. U svom konačnom obliku, izabrani motiv snimljen kamerom u svakodnevnom okruženju, uz pomoć softvera kojeg je razvila sama autorica, pretvara se u apstrakciji blizak dinamični kaleidoskop hipnotičkog vizualnog efekta. Sama autorica ove radove smatra video slikama, te ih promatra kao nastavak američke tradicije slikarstva apstraktnog ekspresionizma i akcije. Time se autorica uklapa i u estetski kod kojeg je u svojoj bogatoj povijesti promovirala Galerija Forum.

Anne Morgan Spalter (1965.) je umjetnica i autorica čija karijera odražava njezin dugogodišnji cilj povezivanja umjetnosti i tehnologije. Njezini radovi dio su vodećih suvremenih zbirki u SAD-u, Europi i na Bliskom istoku, kao i u muzejima poput Albright-Knox (Buffalo, NY), Rhode Island School of Design (RISD) Museum (Providence, RI), te Victoria & Albert Museum (London, Velika Britanija). Anne Spalter je osnovala i predavala na prvim kolegijima digitalnih medija u lijepim umjetnostima na RISD i sveučilištu Brown. Njezina knjiga Računalo u vizualnim umjetnostima, postala je standardni referentni tekst. Njena samostalna njujorška izložba video radova s geometrijskim uzorkom, pohvalno je ocijenjena u izdanjima Modern Painters, ArtSlant, PostMediumCritique, ArtDaily, the Sundance Channel i drugim. http://annespalter.com/

:: opširnije
PREDSTAVLJANJE NOVOG BROJA ČASOPISA "AUTSAJDERSKI FRAGMENTI" TE IZLOŽBA LIKOVNO-PJESNIČKE MAPE "SADRŽAJ VJETRA" EDE MURTIĆA I VLADE GOTOVCA IZ 1971. GODINE  
OD 07.12.2012. DO 08.12.2012.

PREDSTAVLJANJE NOVOG BROJA ČASOPISA "AUTSAJDERSKI FRAGMENTI" TE IZLOŽBA LIKOVNO-PJESNIČKE MAPE "SADRŽAJ VJETRA" EDE MURTIĆA I VLADE GOTOVCA IZ 1971. GODINE

Povodom 12. godišnjice smrti Vlade Gotovca, u Galeriji Forum u subotu 7.12. u 12 sati bit će predstavljen novi, 14. broj časopisa "Autsajderski fragmenti" u izdanju Instituta Vlado Gotovac. Časopis će predstaviti Grozdana Cvitan i Boris Beck (urednik)


Također, povodom obljetnice smrti istaknutog člana Galerije Forum, bit će postavljena izložba likovno-pjesničke mape "Sadržaj vjetra" Ede Murtića i Vlade Gotovca iz 1971. godine. Izložba će biti otvorena od 6. do 8.12. 2012.

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio