 |
 |
17.01.2021. |
|
tel. 01 / 4810 714 |
fax. 01 / 8895 346 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
OD 08.12.2011. |
DO 05.01.2012. |

DINO TRTOVAC
U četvrtak, 8. 12. 2011. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba slika Dina Trtovca.
Ovom novom serijom slika Dino Trtovac nastavlja problematizirati temu, kako je već rečeno "obojenog polja" u kojoj je znalački izgradio svoju autorsku prepoznatljivost. Kad kažemo nastavlja tada naglašavamo tezu kontinuiteta kojom je njegovo djelo duboko prožeto i determinirano što se iščitava i u slikama datiranim u ovoj godini.
Naime, i one su, kao i one u njegovim ranijim cikusima stvarane na vrijednostima minimal arta i lirske apstrakcije u kojma je upravo boja temeljna odrednica njegova likovnog izraza kojega je u ovoj seriji "produbio" novim simboličkim i likovnim vrijednostima. |
 |
TRTOVČEVO "KADRIRANJE" IMAGINACIJE Da je Dino Trtovac slikar kontinuiteta dobro je znana činjenica koju je kritika u više navrata isticala nastojeći upravo u toj komponenti iščitati i jednu od njegovih temeljnih odrednica. Naglašavajući tu činjenicu i kao slikarevo obilježje kritika ga je u njoj, gotovo bismo mogli reći i "definirala" kao autora iznimne ustrajnosti. Ta je dosljednost u realizaciji djela poantirala tezu kontinuiteta koja se kroz vrijeme "otkrivala" u novim, likovno uvijek drugačijim i intrigantnim ciklusima usustavljenim u slikarev jedinstveni stvaralački projekt.
Podsjećanje na tu njegovu značajku potakla je ovom prigodom nova serija slika stvaranih u 2011.godini,koja nas, štoviše,i obvezuje da o njoj govorimo i zato jer nanovo otvara temu kontinuiteta "izlistavajući" je i u ovim novim radovima u čvrstoj tematskoj cjelini i morfološki koherentnoj strukturi. A kako se ta značajka prepoznaje kroz dugo vremensko razdoblje u sada već i golemom opusu, i u svakom novom ciklusu, ona je "dekodirana" kao njegova konstantna, pa je i zato akceptirana u svakoj teorijskoj i kritičkoj interpretaciji kao nezaobilazna činjenica. Dakako,da rečenom u prilog govori i sam slikar,ali ne samo dosljednom i majstorskom realizacijom likovnog koncepta i u ovom ciklusu, već i time što je recentnom izboru djela za samostalnu izložbu nastalih u ovoj 2011.godini, dometnuo i djela ranije datacije, "Triptih" 2007. i "Kompozcija" 2009.godine) kako bi upravo s njima "podvukao" tezu kontinuiteta, odnosno, tim je izborom naglasio njegovo značenje potvrđujući da je na njemu gradio vlastito stvaralačko načelo neprikinute slikarske prakse u bujnu likovnu "liniju" čije mijene slijedimo u suptilnim varijacijama imaginativnog,dakle,i u toj drugoj,a jednako značajnoj komponenti Trtovčeva slikarstva,u imaginaciji. Stoga bismo i mogli konstatirati da se ova dvokomponentnost ostvaruje u njegovu djelu kroz znalačku sintezu kultiviranog slikarskog umijeća i "discipliniranja" imaginativnog kao stvaralački proces čije preobrazbe čitamo u neiscrpnim likovnim inačicama. Međutim, u ovom novom ciklusu njihov trag prelazi i preko ruba slike u beskonačni likovni niz kojega bojom "ispisuje" vješta slikreva ruka. Upravo je to "prekoračenje" izvan "ruba" slike pomaknulo njezine "granice" prema beskraju brišući obojenim rubovima razlike između unutrašnjeg i vanjskog prostora.
Relativizirajući pojmove "ovdje" i "tamo" u likovnu cjelovitost slike i puninu njezina semantičkog polja Trtovac otkriva i novu vrijednost ovog ciklusa ,odnosno,i svojega likovnog izraza. Sada je, naime, tim postupkom eksponirao "kadar" slike preko njezina ruba šireći dvodimenzionalni u trodimenzionalni prostor u novu likovnu čninjenicu koju možemo pokriti pojmom slike-objekta što ovom ciklusu određuje i druge i drugačije konotacije. Rastvarajući sliku preko njezinih limitiranih "okvira" autor relativizira "zadane" mjere pomicanjem "granica" preko obojenih rubova u neizmjernost prema beskraju emanirajući golemu likovnu energiju u vitalističkim potezima kista čije tragove čitamo u zelenim,žutim, plavim,crvenim... bojama,kao "otiske" produhovljene slučajnosti i vrhunskog slikarskog umijeća. To je umijeće desetljećima stvarano na premisama bliskim lirskoj apstrakciji i minimalizmu koje je slikar u rafiniranoj sintezi ekonomizirao u iznimno precizan potez specifičnog likovnog inteziteta.
U širenju "kadra" slike prema beskrajnom prostoru otkrivamo iskonsku čežnju za duhovnim kao stvaralačkom supstancom kojom je determinirano ovo slikarstvo. Usidrena u njegovj biti pokazuje se gradbenom komponentom djela,pa stoga njezinu pojavnost u jasnim konturama prepoznajemo već u najranijim radovima i slijedimo kroz metamorfoze u lucidnim varijacijama. To širenje "kadra" slike u prostor bez granica implicira prodiranje u duhovno i shodno tome redukcija narativnih i deskrpitivnih elemenata dematerijalizira njezinu fizičku stvarnost u likovnu činjenicu djela "oslobođenu" svega "zemaljskog". Ovim postupkom dosljedne redukcije djelo izrasta u visinu i sublimira u snažnom bujanju okomica egzaktni likovni diskurs oblikovan svjetlom i bojom uzvisujući ga u njegovoj metafizičkoj stvarnosti.
Milan Bešlić
|
 |
SAMOSTALNE IZLOŽBE ( izbor )
1978. Zagreb, HDLU, Salon Galerije Karas, 1980. Zagreb,Galerija društvenog doma trešnjevka Split, Galerija Čular
1982. Zagreb,Galerija HDLU, Salon Galerije Karas 1983. Pariz, Gallerie d' Art Internationale, Pariz, Cité internationale des arts 1984.Pariz, Grand Palais, Salon de Dessin et de la peinture a l' eai 1985.Pariz, Galerie d' Art Contemporain (ACY) 1989. Tunis, Galerija "Alif" (Alfa), Mappae arabicae, akvareli (nakladnik MGC, Zagreb) 1990.Split, Dioklecijanova palača Dubrovnik, Atrij kazališta Marin Držić Pariz, Galerija jugoslavenskog KIC-a New York, Galerija jugoslavenskog KIC-a Sarajevo, Kuršumija-Medresa Zagreb, Muzej Mimara Beograd, Međunaordni press-centar 1991.Dubrovnik ,Galerija Međunarodnog slavističkog centra Split, Hrvatsko narodno kazalište Dubrovnik, Atrij kazališta Marin Držić 1992.Pariz, L' Institut du monde Arabe Firenca, Galleria il ponte Zagreb ,MGC 1994. Tunis, Hammamet, Centre Culturel Hammamet 1998. Zagreb,Salon galerije Karas 1999. London, Hrvatski kulturni centar pri veleposlanstvu Republike Hrvatske Kairo, Akhnaton Arts Center - Akhanton Gallery Melpignano,Cursi (Italija)
2000. Bihać.Gradska galerija Sarajevo,Umjetnička galerija Bosne i Hercegovine Tuzla, Međunarodna galerija portreta Mostar, centar za kulturu Mostar Zagreb, Art point Centar 2002. Zagreb, Izložbeni prostor Veleposlanstva USA,USAID, Paalmižana, Meneghello place gallery New York, Manhattan, PS 64.Croatian remembrance through art 2004. Zagreb, Muzej Mimara Berlin, Izložbeni prostor Veleposlanstva Republike Hrvatske 2005. Zagreb,Galerija Forum Szszbecin (Poljska),Galerija filharmonije 2006. Dubrovnik,Galerija Format 2007. Zagreb,Galerija Klovićevi dvori Dubrovnik,Galerija Sebastijan Blato na Korčuli, Klavir sala Metković,Gradsko kulturno središte Split, Palača Milesi HAZU i Galerija Kula 2008. Zagreb,Galerija Mala Rijeka, Galerija Kortil Mali Lošinj,Galerija Friky,Muzej Grada Malog Lošinja Rabat,(Maroko) Espace pour promotion culturelle et économique, Ambasade de la République Croatie
2011. Labin,Gradska galerija Labin Pula,Galerija Cvajner |
 |
Sudjelovao je na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i u svijetu. |
 |
Životopis:
Dino Trtovac rođen je 9.travnja 1947.godine u Šaronjama.
1977. godine diplomirao na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Nikole Reisera. 1978.-1979. u Parizu kao stipendist francuske vlade na specijalizaciji za slikarstvo na L ' Ecole superieure des Beax-Arts kod prof.Jacquesa Lagrangea u Londonu na Slade School of Fine Arts kod prof. Leonarda McComba na specijalizaciji za akvarel. Djela mu se nalaze u hrvatskim i svjetskim muzejima, galerijama i zbirkama. Živi i radi u Zagrebu i Cavtatu.
POHVALE I NAGRADE 1979. Pariz,La Sorbonne, Pohvala za slikarstvo 1982. Pariz, Prva nagrada za slikarstvo Ministarstva kulture Republike Francuske, zajedno s Marstein Grette, Norveška i Skyloyannis Gerges, Grčka
1983. Aries, Salon International d' Arles 1983.Prva nagrada za kolorizam.
1990. Split, Pohvala za izložbu Novi mediteranski motivi na 37. splitskom ljetu kao događaj tjedna. Dubrovnik, Zahvala za sudjelovanje na 42.dubrovačkom ljetnom festivalu 2001. Kairo, Pohvala za sudjelovanje na 8.internacionalnom bijennalu Kaira.
ILUSTRIRANE KNJIGE Enes Kišević, Dever ćuprija, Sana, 1996. Enes Kišević, Svjetlost je tvoja sjena, Vlastita naklada, Zagreb, 2003. Gordan Sinanović, Čista vedrina, Matica hrvatska, Zabok, 2005.
PJESNIČKO-GRAFIČKE MAPE Alain Bosquet, Korijen razmišljanja, Edicija Biškupić, Zagreb,1986. Neven Jurica, Odsutnost, Edicija Biškupić, Zagreb,1986. J.-C.Renard, Ni mjesta ni vremena, Edicija Biškupić, Zagreb,1987. Predrag Matvejević, Mappae Arabicae, muzejsko-galerijski centar, Zagreb, 1989. Mediteran - Jadran, vlastito izdanje, Zagreb, 1990. |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
OD 19.01.2012. |
DO 25.01.2012. |
DODJELA NAGRADE GALERIJE FORUM ZA 2011. GODINU
U četvrtak, 19. siječnja u 20 sati, održat će se svečana dodjela Nagrade Galerije Forum za 2011. godinu.
Dobitnici su kipar Petar Dolić i arhitekt Tonko Zaninović za djelo SPOMENIK HRVATSKE POBJEDE OLUJA ' 95, koji je 4. kolovoza 2011. godine postavljen na trgu Dr. Ante Starčevića u Kninu. |
|
:: opširnije |
 |
 |
|
OD 23.10.2011. |
DO 22.11.2011. |
MLADEN GALIĆ: RAHMANJINOV NA SV. GERI"
U nedjelju, 23. listopada u 12 sati, u Galeriji Forum otvara se izloža slika Mladena Galića "Rahmanjinov na Sv. Geri".
Mladen Galić (1934.) danas je, zacijelo, jedan od najznačajnijih suvremenih hrvatskih umjetnika. Dostatno je tek podsjetiti na činjenicu da je svoju uspješnu slikarsku karijeru stvarao kroz minula desetljeća u samozatajnoj samoći svojega ateliera ostvarivši bogat i intrigantan opus iznimnih estetskih vrijednosti. Svoje je djelo gradio na premisama poetike minimalizma i svaki je njegov ciklus kritika visoko vrednovala naglašavajući upravo te vrijednosti.
Ovaj novi ciklus ulja na platnu, naslovljen „Rahmanjinov na sv. Geri“ kojega autor prvi puta predstavlja hrvatskoj kulturnoj javnosti svojom samostalnom izložbom u Galeriji Forum, karakteriziraju poznate Galićeve značajke- kontemplacija, kultivirano slikarsko umijeće te redukcija narativnih elemenata kojima je znalački oblikovao svoj prepoznatljiv izraz. Izložba ostaje otvorena do 22. studenog 2011. |
|
:: opširnije |
 |
 |
|
OD 15.09.2011. |
DO 08.10.2011. |
MATKO TREBOTIĆ: Mistični prostori, staništa, spomeni, svetišta...
U četvrtak, 15. rujna 2011. u 20 h, u Galeriji Forum u Zagrebu otvara se izložba skulptura Matka Trebotića «Mistični prostori, staništa, spomeni, svetišta...» .
Poznat i cijenjen kao slikar osebujne likovne poetike koncipirane na južnohrvatskim ishodištima prožetima mediteranskom i kršćanskom kulturom koja su snažno obilježila i ove nove radove – 15 skulptura u bronci nastalih tijekom 2010. i 2011. godine -Trebotić prvi put u svom četrdesetogodišnjem radu predstavlja kiparski ciklus.
Kustos izložbe u Zagrebu je Milan Bešlić, a autor likovnog postava je arhitekt Oleg Hržić.
Izložba «Mistični prostori, staništa, spomeni, svetišta...» ostaje otvorena do 8. listopada ove godine. |
|
:: opširnije |
|
 |
 |
|
 |
|
|
KIC, Preradovićeva 5, 10000 Zagreb |
 |
tel: +385 1 4810 714 fax: +385 1 8895 346 |
 |
|
 |
www.kic.hr |
 |
|
 |
|
 |
 |
|