KIC
24.09.2020. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 08.12.2011. DO 05.01.2012.

DINO TRTOVAC

U četvrtak, 8. 12. 2011. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba slika Dina Trtovca.

Ovom novom serijom slika Dino Trtovac nastavlja problematizirati temu, kako je već rečeno "obojenog polja" u kojoj je znalački izgradio svoju autorsku prepoznatljivost. Kad kažemo nastavlja tada naglašavamo tezu kontinuiteta kojom je njegovo djelo duboko prožeto i determinirano što se iščitava i u slikama datiranim u ovoj godini.

Naime, i one su, kao i one u njegovim ranijim cikusima stvarane na vrijednostima minimal arta i lirske apstrakcije u kojma je upravo boja temeljna odrednica njegova likovnog izraza kojega je u ovoj seriji "produbio" novim simboličkim i likovnim vrijednostima.

Reprodukcije:

«
KOMPOZICIJA
KOMPOZICIJA
KOMPOZICIJA
KOMPOZICIJA
»

TRTOVČEVO "KADRIRANJE" IMAGINACIJE

Da je Dino Trtovac slikar kontinuiteta dobro je znana činjenica koju je kritika u više navrata isticala nastojeći upravo u toj komponenti iščitati i jednu od njegovih temeljnih odrednica. Naglašavajući tu činjenicu i kao slikarevo obilježje kritika ga je u njoj, gotovo bismo mogli reći i "definirala" kao autora iznimne ustrajnosti. Ta je dosljednost u realizaciji djela poantirala tezu kontinuiteta koja se kroz vrijeme "otkrivala" u novim, likovno uvijek drugačijim i intrigantnim ciklusima usustavljenim u slikarev jedinstveni stvaralački projekt.

Podsjećanje na tu njegovu značajku potakla je ovom prigodom nova serija slika stvaranih u 2011.godini,koja nas, štoviše,i obvezuje da o njoj govorimo i zato jer nanovo otvara temu kontinuiteta "izlistavajući" je i u ovim novim radovima u čvrstoj tematskoj cjelini i morfološki koherentnoj strukturi. A kako se ta značajka prepoznaje kroz dugo vremensko razdoblje u sada već i golemom opusu, i u svakom novom ciklusu, ona je "dekodirana" kao njegova konstantna, pa je i zato akceptirana u svakoj teorijskoj i kritičkoj interpretaciji kao nezaobilazna činjenica. Dakako,da rečenom u prilog govori i sam slikar,ali ne samo dosljednom i majstorskom realizacijom likovnog koncepta i u ovom ciklusu, već i time što je recentnom izboru djela za samostalnu izložbu nastalih u ovoj 2011.godini, dometnuo i djela ranije datacije, "Triptih" 2007. i "Kompozcija" 2009.godine) kako bi upravo s njima "podvukao" tezu kontinuiteta, odnosno, tim je izborom naglasio njegovo značenje potvrđujući da je na njemu gradio vlastito stvaralačko načelo neprikinute slikarske prakse u bujnu likovnu "liniju" čije mijene slijedimo u suptilnim varijacijama imaginativnog,dakle,i u toj drugoj,a jednako značajnoj komponenti Trtovčeva slikarstva,u imaginaciji. Stoga bismo i mogli konstatirati da se ova dvokomponentnost ostvaruje u njegovu djelu kroz znalačku sintezu kultiviranog slikarskog umijeća i "discipliniranja" imaginativnog kao stvaralački proces čije preobrazbe čitamo u neiscrpnim likovnim inačicama. Međutim, u ovom novom ciklusu njihov trag prelazi i preko ruba slike u beskonačni likovni niz kojega bojom "ispisuje" vješta slikreva ruka. Upravo je to "prekoračenje" izvan "ruba" slike pomaknulo njezine "granice" prema beskraju brišući obojenim rubovima razlike između unutrašnjeg i vanjskog prostora.

Relativizirajući pojmove "ovdje" i "tamo" u likovnu cjelovitost slike i puninu njezina semantičkog polja Trtovac otkriva i novu vrijednost ovog ciklusa ,odnosno,i svojega likovnog izraza. Sada je, naime, tim postupkom eksponirao "kadar" slike preko njezina ruba šireći dvodimenzionalni u trodimenzionalni prostor u novu likovnu čninjenicu koju možemo pokriti pojmom slike-objekta što ovom ciklusu određuje i druge i drugačije konotacije. Rastvarajući sliku preko njezinih limitiranih "okvira" autor relativizira "zadane" mjere pomicanjem "granica" preko obojenih rubova u neizmjernost prema beskraju emanirajući golemu likovnu energiju u vitalističkim potezima kista čije tragove čitamo u zelenim,žutim, plavim,crvenim... bojama,kao "otiske" produhovljene slučajnosti i vrhunskog slikarskog umijeća. To je umijeće desetljećima stvarano na premisama bliskim lirskoj apstrakciji i minimalizmu koje je slikar u rafiniranoj sintezi ekonomizirao u iznimno precizan potez specifičnog likovnog inteziteta.

U širenju "kadra" slike prema beskrajnom prostoru otkrivamo iskonsku čežnju za duhovnim kao stvaralačkom supstancom kojom je determinirano ovo slikarstvo. Usidrena u njegovj biti pokazuje se gradbenom komponentom djela,pa stoga njezinu pojavnost u jasnim konturama prepoznajemo već u najranijim radovima i slijedimo kroz metamorfoze u lucidnim varijacijama. To širenje "kadra" slike u prostor bez granica implicira prodiranje u duhovno i shodno tome redukcija narativnih i deskrpitivnih elemenata dematerijalizira njezinu fizičku stvarnost u likovnu činjenicu djela "oslobođenu" svega "zemaljskog". Ovim postupkom dosljedne redukcije djelo izrasta u visinu i sublimira u snažnom bujanju okomica egzaktni likovni diskurs oblikovan svjetlom i bojom uzvisujući ga u njegovoj metafizičkoj stvarnosti.

Milan Bešlić


SAMOSTALNE IZLOŽBE ( izbor )

1978. Zagreb, HDLU, Salon Galerije Karas,
1980. Zagreb,Galerija društvenog doma trešnjevka
Split, Galerija Čular

1982. Zagreb,Galerija HDLU, Salon Galerije Karas
1983. Pariz, Gallerie d' Art Internationale,
Pariz, Cité internationale des arts
1984.Pariz, Grand Palais, Salon de Dessin et de la peinture a l' eai
1985.Pariz, Galerie d' Art Contemporain (ACY)
1989. Tunis, Galerija "Alif" (Alfa), Mappae arabicae, akvareli (nakladnik MGC, Zagreb)
1990.Split, Dioklecijanova palača
Dubrovnik, Atrij kazališta Marin Držić
Pariz, Galerija jugoslavenskog KIC-a
New York, Galerija jugoslavenskog KIC-a
Sarajevo, Kuršumija-Medresa
Zagreb, Muzej Mimara
Beograd, Međunaordni press-centar
1991.Dubrovnik ,Galerija Međunarodnog slavističkog centra
Split, Hrvatsko narodno kazalište
Dubrovnik, Atrij kazališta Marin Držić
1992.Pariz, L' Institut du monde Arabe
Firenca, Galleria il ponte
Zagreb ,MGC
1994. Tunis, Hammamet, Centre Culturel Hammamet
1998. Zagreb,Salon galerije Karas
1999. London, Hrvatski kulturni centar pri veleposlanstvu Republike Hrvatske
Kairo, Akhnaton Arts Center - Akhanton Gallery
Melpignano,Cursi (Italija)

2000. Bihać.Gradska galerija
Sarajevo,Umjetnička galerija Bosne i Hercegovine
Tuzla, Međunarodna galerija portreta
Mostar, centar za kulturu Mostar
Zagreb, Art point Centar
2002. Zagreb, Izložbeni prostor Veleposlanstva USA,USAID,
Paalmižana, Meneghello place gallery
New York, Manhattan, PS 64.Croatian remembrance through art
2004. Zagreb, Muzej Mimara
Berlin, Izložbeni prostor Veleposlanstva Republike Hrvatske
2005. Zagreb,Galerija Forum
Szszbecin (Poljska),Galerija filharmonije
2006. Dubrovnik,Galerija Format
2007. Zagreb,Galerija Klovićevi dvori
Dubrovnik,Galerija Sebastijan
Blato na Korčuli, Klavir sala
Metković,Gradsko kulturno središte
Split, Palača Milesi HAZU i Galerija Kula
2008. Zagreb,Galerija Mala
Rijeka, Galerija Kortil
Mali Lošinj,Galerija Friky,Muzej Grada Malog Lošinja
Rabat,(Maroko) Espace pour promotion culturelle et économique,
Ambasade de la République Croatie

2011. Labin,Gradska galerija Labin
Pula,Galerija Cvajner

Sudjelovao je na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i u svijetu.

Životopis:

Dino Trtovac rođen je 9.travnja 1947.godine u Šaronjama.

1977. godine diplomirao na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Nikole Reisera.
1978.-1979. u Parizu kao stipendist francuske vlade na specijalizaciji za slikarstvo na L ' Ecole superieure des Beax-Arts kod prof.Jacquesa Lagrangea u Londonu na Slade School of Fine Arts kod prof. Leonarda McComba na specijalizaciji
za akvarel.
Djela mu se nalaze u hrvatskim i svjetskim muzejima, galerijama i zbirkama.
Živi i radi u Zagrebu i Cavtatu.

POHVALE I NAGRADE
1979. Pariz,La Sorbonne, Pohvala za slikarstvo
1982. Pariz, Prva nagrada za slikarstvo Ministarstva kulture Republike Francuske, zajedno s
Marstein Grette, Norveška i Skyloyannis Gerges, Grčka

1983. Aries, Salon International d' Arles 1983.Prva nagrada za kolorizam.

1990. Split, Pohvala za izložbu Novi mediteranski motivi na 37. splitskom ljetu kao događaj tjedna.
Dubrovnik, Zahvala za sudjelovanje na 42.dubrovačkom ljetnom festivalu
2001. Kairo, Pohvala za sudjelovanje na 8.internacionalnom bijennalu Kaira.

ILUSTRIRANE KNJIGE
Enes Kišević, Dever ćuprija, Sana, 1996.
Enes Kišević, Svjetlost je tvoja sjena, Vlastita naklada, Zagreb, 2003.
Gordan Sinanović, Čista vedrina, Matica hrvatska, Zabok, 2005.

PJESNIČKO-GRAFIČKE MAPE
Alain Bosquet, Korijen razmišljanja, Edicija Biškupić, Zagreb,1986.
Neven Jurica, Odsutnost, Edicija Biškupić, Zagreb,1986.
J.-C.Renard, Ni mjesta ni vremena, Edicija Biškupić, Zagreb,1987.
Predrag Matvejević, Mappae Arabicae, muzejsko-galerijski centar, Zagreb, 1989.
Mediteran - Jadran, vlastito izdanje, Zagreb, 1990.

:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
FERDINAND KULMER: EMOCIONALNA RATIŠTA  
OD 24.01.2013. DO 23.02.2013.

FERDINAND KULMER: EMOCIONALNA RATIŠTA

U četvrtak 24. 1. 2013. u 19 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba Emocionalna ratišta, velikog hrvatskog apstraktnog slikara Ferdinanda Kulmera.


Bit će to prvo predstavljanje Kulmerova slikarskog opusa, nakon punih 15 godina, kada je u atriju muzeja Mimara, povodom prve godišnjice smrti Ferdinanda Kulmera (1922.  – 1998.), održana izložba njegovih radova iz zbirke Tomislava Hruškovca.


Radovi koji će biti predstavljeni u Galeriji Forum nisu odabrani iz perspektive povjesničara umjetnosti. Odabir se ne odnosi niti na jedan određeni umjetnički period, na opseg umjetnikove vještine, kao niti na bilo koju fazu.


Odabir radova temelji se prvenstveno na načinu kojim prenose emociju. Bit ove izložbe nisu umjetnički radovi kao takvi. Bit je razmjena emocija – osjećaja koje umjetnik nastoji prenijeti kroz svoju umjetnost i osjećaja koji se zauzvrat  bude u promatraču. Kroz čvrst i izražajan potez kistom, kao i kroz često iznimno sjajan kolorit, autorove slike jasno pokazuju duboku strast, dok dominatni gabariti slikarskog platna kao da pridodaju važnost njegovoj glasnoj poruci.


Izložba se prvenstveno bavi emocijom, te složenim, često i „burnim“ odnosom oca i kćeri, Barbare i Ferdinanda Kulmera. Riječima Barbare Kulmer „Možda će se nekima činiti iznenađujuće, no za mene je taj unutarnji rat koji je bjesnio cijeloga života i više nego očit u njegovom radu. Čini mi se da je upravo kroz svoje slikarstvo istinski iskazao duboko iskrenu emociju.“


Na izložbi će biti predstavljeno 8 slika većih dimenzija, nastalih u periodu između 1960-ih i 1980-ih,  te po jedna foto i video instalacija. Autorica koncepta izložbe je Barbara Kulmer, u suradnji s Kulturno informativnim centrom (KIC).


Radno vrijeme: Pon – pet: 10 – 13 sati; 17 – 20 sati
Sub: 10 – 14 sati

:: opširnije
OTVARANJE IZLOŽBE ANNE SPALTER / MODERN LANDSCAPES / MODERNI KRAJOLICI  
OD 12.12.2012. DO 13.01.2013.

OTVARANJE IZLOŽBE ANNE SPALTER / MODERN LANDSCAPES / MODERNI KRAJOLICI

U srijedu, 12. prosinca u 19 sati u Galeriji Forum, Teslina 16, otvara se izložba Moderni krajolici / Modern landscapes američke multimedijalne umjetnice Anne Spalter.

Anne Spalter u Galeriji Forum izlaže 20 video slika nastalih 2011. i 2012. godine

Riječ je o video radovima nastalim na osnovu klasičnim crtežom izvedenih studija suvremenog urbanog i ljudskom rukom modificiranog okoliša na lokacijama širom svijeta, od Japana, preko Dubaija do Las Vegasa. U svom konačnom obliku, izabrani motiv snimljen kamerom u svakodnevnom okruženju, uz pomoć softvera kojeg je razvila sama autorica, pretvara se u apstrakciji blizak dinamični kaleidoskop hipnotičkog vizualnog efekta. Sama autorica ove radove smatra video slikama, te ih promatra kao nastavak američke tradicije slikarstva apstraktnog ekspresionizma i akcije. Time se autorica uklapa i u estetski kod kojeg je u svojoj bogatoj povijesti promovirala Galerija Forum.

Anne Morgan Spalter (1965.) je umjetnica i autorica čija karijera odražava njezin dugogodišnji cilj povezivanja umjetnosti i tehnologije. Njezini radovi dio su vodećih suvremenih zbirki u SAD-u, Europi i na Bliskom istoku, kao i u muzejima poput Albright-Knox (Buffalo, NY), Rhode Island School of Design (RISD) Museum (Providence, RI), te Victoria & Albert Museum (London, Velika Britanija). Anne Spalter je osnovala i predavala na prvim kolegijima digitalnih medija u lijepim umjetnostima na RISD i sveučilištu Brown. Njezina knjiga Računalo u vizualnim umjetnostima, postala je standardni referentni tekst. Njena samostalna njujorška izložba video radova s geometrijskim uzorkom, pohvalno je ocijenjena u izdanjima Modern Painters, ArtSlant, PostMediumCritique, ArtDaily, the Sundance Channel i drugim. http://annespalter.com/

:: opširnije
PREDSTAVLJANJE NOVOG BROJA ČASOPISA "AUTSAJDERSKI FRAGMENTI" TE IZLOŽBA LIKOVNO-PJESNIČKE MAPE "SADRŽAJ VJETRA" EDE MURTIĆA I VLADE GOTOVCA IZ 1971. GODINE  
OD 07.12.2012. DO 08.12.2012.

PREDSTAVLJANJE NOVOG BROJA ČASOPISA "AUTSAJDERSKI FRAGMENTI" TE IZLOŽBA LIKOVNO-PJESNIČKE MAPE "SADRŽAJ VJETRA" EDE MURTIĆA I VLADE GOTOVCA IZ 1971. GODINE

Povodom 12. godišnjice smrti Vlade Gotovca, u Galeriji Forum u subotu 7.12. u 12 sati bit će predstavljen novi, 14. broj časopisa "Autsajderski fragmenti" u izdanju Instituta Vlado Gotovac. Časopis će predstaviti Grozdana Cvitan i Boris Beck (urednik)


Također, povodom obljetnice smrti istaknutog člana Galerije Forum, bit će postavljena izložba likovno-pjesničke mape "Sadržaj vjetra" Ede Murtića i Vlade Gotovca iz 1971. godine. Izložba će biti otvorena od 6. do 8.12. 2012.

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio