KIC
17.06.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 14.02.2012. DO 10.03.2012.

ANTON VRLIĆ: TERRA INCOGNITA

U utorak, 14. 2. 2012. u 20 h, u Galeriji Forum otvara se izložba slika Antona Vrlića “Terra incognita”.

Slikar srednje generacije Anton Vrlić jasno je precizirao svoju poziciju na suvremenoj hrvatskoj likovnoj sceni prepoznatljivim likovnim rukopisom na iskustvu akcionog slikarstva, enformela i poetike materičnog slikarstva.

Serijom radova pod nazivom " TERRA INCOGNITA" Vrlić vrlo dosljedno problematizira veliku temu ekologije koja je u ovom trenutku posebno aktualna na svim razinama i svakom kulturnom kontekstu diljem globusa poprimajući, kako se to najčešće kaže, planetarno značenje. U tom kontekstu i Vrlić "otvara" ovaj ciklus znalački rabeći iskustvo baštine rečenih poetika jer upravo na njima najeksplicitnije izražava svu složenost ove velike ekološke teme. Vrlić ne naglašava njezinu društvenu i socijalnu, već prvenstveno likovnu komponentu čije se vrijednosti potiskuju u devastiranom krajoliku, a apostrfiraju u ovom ciklusu slika koje slikar izražava koristeći se kombiniranom tehnikom akrilika, olovke, krede, stakla...

Reprodukcije:

«
Terra incognita 1
terra incognita 2
Terra incognita 3
»

VRLIĆEVA "TERRA INCOGNITA"

Vitalistička komponenta prožima ljudsku egzistenciju pokretačkom energijom determinirajući je tim svojim silnicama kao iskonsku žudnju za životom. Međutim,ta je komponenta impostirana i u svekolikoj prirodi gdje se ostvaruje njezina esencijalnost kao integralni čimbenik postojanja. Stoga su poveznice čovjeka i prirode duboke i neraskidive jer se isprepliću u složenoj strukturi njihova odnosa gdje ih i prepoznajemo,kierkegaardovski rečeno, kroz "strah i drhtanje" u egzistencijalističkoj neizvjesnosti. Ove činjenice oblikuju to postojanje i u suvremenom civilizacijskom kontekstu otvarajući veliku temu koju dobro znamo kao planeterni fenomen pod nazivom - ekologija. Da je ljudsko postojanje snažno određeno krajolikom, tj.prostorom, dostatno je tek podsjetiti na činjenicu tog jedinstvenog odnosa evidentnog kroz brojne oblike pojavnosti koji se najčešće i najjasnije manifestiraju u svakodnevnom ozračju diljem zemlje i u svim kulturama. Naime, i ljudska je priroda impostirana u prostoru kao sastavnica tog istog organičkog tkiva,pa je svako zasijecanje u prostor i krajolik jednako devastaciji i ljudske prirode, odnosno, njegova bića.

Na ovim je premisama Anton Vrlić i koncipirao svoj novi ciklus slika u kojemu problematizira veliku ekološku temu i ljudsku egzistenciju u tom "ranjivom" kontekstu. U seriji radova naslovljnim "Terra incognita" autor postavlja tezu o narušenom odnosu čovjeka i prirode,koji pak, kao što se može konstatirati već ima zabrinjavajuće posljedice, a po medijskim prikazima i autoritatvnim interpretacijama te znanstvenim iskazima i katastrofične prognoze koje nagovještavaju još veće destruiranje tog odnosa. Dakle, možemo konstatirati da crne prognoze o još crnjoj devastaciji krajolika nanovo aktualiziraju tu negativnu tendenciju uništavanja prirode s nazaustavljivim rastakanjem i ljudske prirode. Upravo taj destruktivni proces međusobnog potiranja prirode i čovjeka Anton Vrlić problematizira u njihovom kauzalnom odnosu "kadriranom" u seriji slika "Terra incognita" kao svoju novu temu stavljajući naglasak na njezinu likovnu, a ne znanstvenu komponentu. Akcentuacijom različitih likovnih elemenata i slikarskih postupaka još je više intenzivirao vizualnu sastavnicu ekološke teme, i time još jednom podvukao stvaralački naboj svojeg likovnog jezika sugestivno izražavajući tragizam devastiranog prostora kao oskvrnjenog mjesta ljudskog postojanja. Kad kažemo da je Vrlić u ovoj seriji slika apostrofirao kroz likovnu komponentu taj proces rastakanja vitalističke sastavnice krajolika time još jednom ističemo tu preobrazbu njegova likovnog jezika kojom je osnažio njegove izražajne konotacije.Sada je, naime, unosom novih gradbenih elemenata radikalizirao svoj dobro znani postupak redukcije kojega kontinuirano koristi u stvaralaštvu i time ovu seriju slika u dosljednoj likovnoj sintezi sažeo na egzaktno značenjsko polje. Apliciranjem više staklenih elementa, gdjekad u pravilnom,a drugi puta u nepravilno raspoređenom nizu na površini platna, a najčešće kružnih oblika i manjeg opsega, slikar dinamizira kompoziciju u sugestivan likovni izraz poantirajući njegove izražajne konotacije novim stvaralačkim vrijednostima, a napose s onima što osnažuju likovnu izražajnost ekološke teme i stvara nove vrijednosti svojega izraza uslojavanjem u čvrstoj strukturi površine platna različitim bojama,najčešće žutom, smeđom, plavom, zelenom…

Ovdje je u novom Vrlićevom cikusu, "Terra incognita", naročito izraženo znalačko korištenje različitih slikarskih postupaka u ludičkoj sintezi kombinirane tehnike. Međutim, rafinirana asmilacija likovnih poetika i amagalmiranje materičkog slikarstva,eksprsionistički potez,kao i disciplina enformelističke geste jednako tako daju svoj značajan prilog ovoj slikarevoj preobrazbi...Na mnogim mjestima prosijavaju kroz površnu platna lirski naboji produbljujući suptilnim asocijacijama svoje ishodište u zemlji problematiziranoj u ovom ciklusu kao slikareva intrigantna tema.Time je,naime, otvorio i aktulizirao ekološka pitanja o njezinu sadašnjem devastiranom kontekstu, ali i jednako tako, i o destruiranju ljudske egzistencije determinirane tim prostorom.
Milan Bešlić


:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
PRIČE O JUNACIMA / Dizajn iz Flandrije  
OD 23.05.2014. DO 21.06.2014.

PRIČE O JUNACIMA / Dizajn iz Flandrije

Izložba se otvara u utorak 27. svibnja 2014., u 18 sati


Održava u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom i dio je programa Festivala dizajna Dan D: Dizajn na rubu. Ostaje otvorena do 21. lipnja 2014.


Izložba flamanskog suvremenog dizajna pod naslovom  Priče o junacima omogućuje nam uvid u zanimljivu produkciju upotrebnih predmeta koje karakterizira suvremena vizija, ali i nostalgične reminiscencije na prošla vremena, uz tehnološka rješenja koja uvažavaju i manufakturni pristup.

:: opširnije
KSENIJA TURČIĆ / KUĆA  
OD 09.05.2014. DO 21.05.2014.

KSENIJA TURČIĆ / KUĆA

videoinstalacija


Otvorenje u petak,  09. 05. 2014.  u 20h


Rad/izložba Kuća zagrebačke umjetnice Ksenije Turčić specifična je rekonstrukcija stvarnog tragičnog događaja iz njezina susjedstva. U obiteljskoj kući s više stanara, novi, nedavno pristigli, ubrzo su, potisnuvši starosjedioce, zadominirali prostorom, što je rezultiralo sukobom dviju žena, odnosno samoubojstvom jedne od njih. Taj slučaj iz 'novog' grada nije neka iznimka u mreži poremećenih odnosa egzistencijalno ugroženih ljudi domaćeg podneblja. Ljudi koji dijele jednako teške sudbine prisiljeni su, čini se, na borbu za prostor i preživljavanje, pri čemu netrpeljivost i agresija potiskuju osjećaj solidarnosti i empatije.


Izložba ostaje otvorena do 21. svibnja 2014.

:: opširnije
PREDRAG TODOROVIĆ / ALADINOV DUH  
OD 15.03.2014. DO 12.04.2014.

PREDRAG TODOROVIĆ / ALADINOV DUH

 


Otvorenje u subotu, 15. 3. 2014. u 12 sati

Izložba Predraga Todorovića (1966), riječko-zagrebačkog umjetnika srednje generacije, skulpturalni je ambijent koji se realizira u odnosu na specifični prostor Galerije Forum. 

U duhu svog 'mantričkog', kontemplativnog rada u ekstenziji slikarskog medija, u kojem realizira zasićenu površinu beskrajnim mnoštvom sitnih poteza, Todorović je i u trodimenzionalnom, skulpturalnom ekskursu pronašao analogan izraz. Dok u radovima na ravnoj površini pocinčanog lima (u nekoliko primjera također prisutnih na izložbi) svjetlost u brazdama ugrebanog crteža stvara dinamičnu, nepredvidljivo varijabilnu iluziju trodimenzionalnosti, u akumulacijama sljepljenjih ready-made plastičnih slamki kao ekvivalentu poteza crtaćim sredstvom, autor realizira doslovno prostorni crtež, odnosno skulpturalnu liniju koja lebdi i bogato meandrira u galerijskom ambijentu. 

Svojom strukturom ta se vijugava levitirajuća masa doima, primjerice, poput stilizacije jata riba koje promiču zrakom, no - slijedom sugestije autorovog naslova, Aladinov duh - ova difuzna galerijska instalacija uključuje i ideju zarobljenog energetskog fluida, supstance koja tek iščekuje svoju kreativnu akciju realizacije čina-želje. Unutrašnjost galerije postaje tako metafora boce s duhom, oklopa bića koji blokira oplodnju zarobljene duhovnosti.

No ako zanemarimo spomenuti metaforički potencijal, u izložbenom smislu Todorovićev nastup jedan je od onih koji naglašavaju prostornu činjenicu izlagačkog mjesta, nadilazeći tako tradicionalni odnos prema galeriji kao kontejneru za izloške koji su izvan relacije s neposrednim kontekstom. U tom smislu, izložba ovog umjetnika jedna je u nizu kreativnih inačica kojima uz ostalo želimo naglasiti i osvjestiti sam prostor Galerije sa svim njegovim posebnostima. 

Predrag Todorović rođen je 1966. godine u Drvaru (BiH).

Diplomirao je Likovne umjetnosti na Pedagoškom fakultetu u Rijeci 1990. godine.

Do sada je izlagao na 36 samostalnih izložbi te na brojnim skupnim, žiriranim i selektiranim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. 

Njegovi su radovi predstavljali suvremenu hrvatsku likovnu scenu u različitim kustoskim selekcijama u Italiji, Njemačkoj, Austriji, Finskoj, Egiptu, Mađarskoj i Makedoniji.

Todorovićevi radovi nalaze se u brojnim privatnim zbirkama u zemlji i inozemstvu te u fundusu MMSU-a u Rijeci i u grafičkim zbirkama MSU-a Zagreb i NSK-a u Zagrebu.

Dobitnik je više nagrada i priznanja.

Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Živi i radi u Zagrebu.

Otvorenje u subotu, 15. 3. 2014. u 12 sati


Izložba Predraga Todorovića (1966), riječko-zagrebačkog umjetnika srednje generacije, skulpturalni je ambijent koji se realizira u odnosu na specifični prostor Galerije Forum. 


 


 

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio