KIC
20.10.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 18.04.2012. DO 05.05.2012.

ŠEBALJ I KRIŽ

Hommage: IVO ŠEBALJ 1912. - 2002.

U srijedu, 18. 4. 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba gvaševa ŠEBALJ I KRIŽ.

Ciklusom gvaševa na temu križa, Ivo Šebalj ostavio je hrvatskoj likovnoj umjetnosti i svoj posljednji ciklus koji je nastao u 2001.godini, pred sam kraj slikareva života.

Šebalj je temu križa koncipirao za unutrašnjost prostora kapelice koju su Carla i Francesco von Habsburg nazvali "Hrvatska kapelica" povjerivši arhitektu Nenadu Fabijaniću da je projektira u parku njihovog imanja u Salzburgu: Casa Austria/Villa Swoboda. Međutim, zbog različitih okolnosti do realizacije projekta nije došlo, ali je ostao sačuvan ovaj intrigantni ciklus skica i crteža pod nazivom “Šebalj i križ" kojega prvi puta predstavljamo hrvatskoj kulturnoj javnosti u prigodi obilježavanja sto godina slikareva rođenja i deset godina smrti.

Reprodukcije:

«
iz ciklusa "Šebalj i križ", 2002.
iz ciklusa "Šebalj i križ", 2002.
iz ciklusa "Šebalj i križ", 2002.
iz ciklusa "Šebalj i križ", 2002.
»

ŠEBALJ I KRIŽ
POSLJEDNJI SLIKAREV CIKLUS


Kad je prihvatio poziv Carla i Francesche von Habsburg da intervenira u unutrašnjost prostora njihove rezidencije u Salzburgu, u Villi Swoboda, Nenad Fabijanić našao se pred iznimno zahtijevnim i, dakako, arhitektonski izazovnim zadatkom. Štoviše, ovu je njegovu nesvakidašnju situaciju učinio još neobičnijom i jedan novi, a drugačije privlačan prijedlog istih naručitelja kojega mu oni uputiše netom poslije onog prvog. Naime, ovi su uglednici svojim novim prijedlogom povjerili arhitektu još jedan posao time što su mu otvorili mogućnost da u parku tog istog njihovog golemog imanja projektira sakralno zdanje koje bi nosilo ime - " Hrvatska kapelica".

S neskrivenim oduševljenjem Nenad Fabijanić prihvaća oba prijedloga i poziva Ivu Šebalja za suradnika na tim intrigantnim pa i atraktivnim projektima. A kako se radilo o događaju koji je zaista bio izniman, jer je gotovo "zahtijevao" arhitektovu i slikarevu naročitu pozornost, citirat ćemo tek fragmentarno Fabijanićevo svjedočanstvo kako bismo ga bar "približno" opisali: "Kad sam predložio Šebalju suradnju, on je taj moj prijedlog prihvatio kao izazov, a ishod je bio opus, vjerojatno najduhovniji dosad". Međutim, do realizacije ovih projekata, nažalost, nije došlo zbog različitih okolnosti, a kako se ni prekinuta suradnja s investitorima nije obnovila ovi su lijepi prijedlozi završili u - sjećanju. "Budući da je moja suradnja s njima utrnula", kako je to poslije komentirao Nenad Fabijanić, i "ništa od planiranog nije izvedeno. Ni šumska kapelica nije podignuta. Od nje je ostao samo Šebaljev križ." Iako, dakle, "ništa od planiranog nije izvedeno", kako je sa žaljenjem zaključio arhitekt, njegov poziv upućen slikaru ipak se pokazao i više nego sretnim rješenjem, i to unatoč činjenici što od onog "planiranog" nije bilo "ništa".

Pokazalo se, naime, iako drugačije "od planiranog" da je arhitektov poziv slikaru pokrenuo njegov novi stvaralački zamah na vječnu kršćansku temu križa koja mu se sada otvorila u beskraju svojih likovnih mogućnosti kao jedinstveni slikarski izazov. Dakako da motive križnog puta u ovom ciklusu ne iščitavamo kao slikarevo teološko problematiziranje vječne kršćanske teme, već prije kao njegovu likovnu interpretaciju posljednjih trenutka Kristova zemaljskog života. U Šebaljevom prepoznatljivom, a u ovoj seriji radova i drugačije discipliniranom rukopisu na temu križa, brojne skice i crteži otkrivaju da gradbena poveznica ovog ciklusa nije samo u njegovoj jedinstvenoj stilskoj koherentnosti,već i u činjenici što je samo njemu svojstvenim umijećem slikarskim sredstvima produhovio materiju u novu likovnu činjenicu goleme simboličke sugestivnosti stvorivši gustim i impastnim nanosima boje gotovo "reljefne" teksture. Na pojedinim mjestima iz njezinih mrljastih nakupina emaniraju i snažne duhovne konotacije, a ne samo likovna supstancijalnost.

Gdjekad se, u slojevitosti materije iščitava i "ispovjedni ton" koji prožima ovaj ciklus gotovo kao "zavjetni" testament velikog slikara. "Šebalj se smjesta odlučio na temu križa", kako je Fabijanić već naglasio svojim svjedočanstvom jasnoću teme koju je slikar htio i želio interpretirati. Time je, možda i ne htijući, još jednom podsjetio na njegovu stvaralačku odlučnost koju je tako dosljedno provodio u svojemu slikarstvu. Naime, podsjetio je na slikara poslovično suzdržana u javnim nastupima te kao što je, također, dobro znano i više nego samozatajnog pregaoca koji je u tišini svojega ateliera "provjeravao" svoja slikarska uvjerenja i još za života postao sinonim slikarske ustrajnosti u mediju slike i autorske dosljednosti u ostvarenju svojih stvaralačkih načela. Ne skrivajući strahove i sumnje u izdržljivost samog medija slike u nenaklonjenom mu vremenu, on je s tim zanosom ostvario impresivan opus pokazujući svojim djelom i svoju iskonsku slikarsku prirodu, koju je majstorski izrazio upravo u ovom ciklusu. " Na velikom broju skica, slika, uporabnih predmeta počinje rasti Šebaljev križ - nerijetko kao crni znak na crnoj podlozi; gdjekad osvijetljen tek jednom kapljom guste krvi", kako je to primijetio Igor Zidić.

Zacijelo je slikar nastojao prodrijeti i u simboliku križa, napose, u njegovu veliku, ako tako možemo reći, kristološku temu, čije su mu brojne (i znameneite!) interpretacije velikih majstora (i ne samo kista!) bile i više nego dobro znane. Šebalj u ovom ciklusu ne izgrađuje svoj slikarski rukopis,jer je on već izgrađen i kao takav visoko vrednovan u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti. Slikar ga i ne mijenja u njegovim osnovnim značajkama već produbljuje novim simboličkim vrijednostima i istim slikarskim sredstvima izgrađuje svoj odnos prema velikoj kršćanskoj temi - križu i Kristu u kojoj "ispisuje" jedinstvenim likovnim rukopisom svoje duhovno svjedočanstvo.

Milan Bešlić



Životopis:

Ivo Šebalj rođen je 25. lipnja 1912.g. u Zagrebu. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1942.g. u klasi prof, M. Tartaglie. Od 1954. do 1961. nastavnik je na Školi primijenjenih umjetnosti u Zagrebu. U izdanju Nacionalne i sveučilišne biblioteke u Zagrebu tiska mu se 1983. Monografija (crteži, tempere, pasteli) autora Veselka Tenžere. Od 1990. surađuje kao slikar na nekoliko projekata arhitekta Nenada Fabijanića. Godine 1996. dodijeljeno mu je odličje Reda Danice Hrvatske s likom Marka Marulića, te Spomenica domovinske zahvalnosti. Umro je u Zagrebu .






:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
HARI IVANČIĆ  
OD 08.04.2010. DO 30.04.2010.

HARI IVANČIĆ

U četvrtak, 8. travnja 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvorit će se izložba slika Harija Ivančića.
Hari Ivančić slikar je mlađe generacije koji je profilirao svoju poetiku na iskustvu apstraktnog ekspresionizma. Istarski krajolik njegovo je trajno nadahnuće u kojemu nalazi duboke poticaje za svoje stvaralaštvo, to je krajolik s prepoznatljivim topološkim značajkama uokvirenim u buzetskoj specifičnosti, a ne terra incognita, beskrajan i tajanstven prostor, daleka i nepoznata zemlja.
Za tu njegovu duboku vezanost uz posve određen krajolik, Tonko Maroević kaže da je Hari Ivančić „…ipak uspio  progovoriti na uvjerljiv i autentičan način o slojevitoj vizualnoj istini istarskog pejzaža. Odlučio se za kreativno svjedočenje ambijenta u kojemu je rođen i u kojemu živi i djeluje. Bakrena, smeđa, crvena istarska zemlja najčešći je motiv u njegovom slikarstvu u kojemu ovaj mladi umjetnik ostvaruje zapažene rezultate stvarajući djelo prepoznatljivom gestom velike likovne ekspresivnosti.

:: opširnije
ANTUN BORIS ŠVALJEK  
OD 10.03.2010. DO 31.03.2010.

ANTUN BORIS ŠVALJEK

U srijedu, 10. 3. 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba slika i skulptura A. B. Švaljeka.


Slikar srednje generacije Antun Boris Švaljek danas je nedvojbeno jedan od najznačajnijih umjetnika na suvremenoj hrvatskoj likovnoj sceni. Svoj osebujni likovni jezik formirao je već početkom sedamdesetih godina prošloga stoljeća na tradiciji velikih hrvatskih klasika, te napose, na onoj njezinoj liniji koju su povukli Krsto Hegedušić i Nives Kavurić-Kurtović čiji se plodonosni tragovi prepoznaju upravo u Švaljekovom stvaralaštvu. No, da je njegovo slikarsko djelo imalo već na samom startu odličnu recepciju kod kritike, a i šire likovne publike dobro je znana činjenica. Međutim, manje je poznato da je on i vrlo zanimljiv kipar što će upravo na ovoj izložbi u Galeriji Forum biti iznenađenje čak i dobrim poznavateljima njegova  stvaralaštva. Naime, autor će osim novih slika izložiti i nove skulpture. 
Izložba ostaje otvorena do 31. ožujka ove godine.

:: opširnije
KARINA SLADOVIĆ  
OD 03.02.2010. DO 25.02.2010.

KARINA SLADOVIĆ

U srijedu, 3. veljače 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba crteža akademske slikarice Karine Sladović.
Karina Sladović diplomirala je na ALU u Zagrebu, u klasi prof. Dubravke Babić. Uža  specijalnost joj je duboki tisak te grafičke tehnike  bakropis, suha igla, akvatinta i minuciozan crtež, a bavi se i keramikom, performanceom te ilustracijom knjiga i časopisa.
Golemom i jedinstvenom imaginacijom, Karina Sladović stvarala je prostor svojim fantastičnim svjetovima u inventivnim varijacijama bujne likovnosti  koji se „izlistavaju“ i u novoj seriji radova nastalih 2009. godine. U umjetnosti ove autorice fantastično ne dokida tradicijsko u svojem ostvarenju, već ga pretpostavlja, tj. bez njega je neizvedivo jer je samo u njemu fantastično i stvarno.
Svi radovi koji će se moći vidjeti na izložbi u Galeriji Forum rađeni su kombiniranom tehnikom ( akvarel, tuš, kolaž, akvarelni papir, ručno rađeni papir, kaširanje).
Izložba ostaje otvorena do 25. veljače 2010. godine

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio