KIC
18.10.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 16.05.2012. DO 05.06.2012.

EUGEN KOKOT: CRTEŽI

U srijedu, 16. 5. 2012. u 20 h otvara se izložba crteža Eugena Kokota.

Eugen Kokot jedan je od najznačajnijih suvremenih hrvatskih kolorista, a tu je poziciju izgradio kroz prošla desetljeća, točnije, 60 - tih godina XX stoljeća.

Osim u mediju slike, Kokot je i autor koji se izražavao i u drugim klasičnim likovnim tehnikama, u freskoslikarstvu, mozaiku, grafici, a osobito u crtežu.

Svojim crtežima Kokot na drugačiji i novi način problematizira svoju staru, i rekli bismo, jedinu temu - krajolik Istre - otkrivajući uvijek iznova u njegovoj pitoresknoj stvarnosti čudesne prizore i tajanstvenost prostora u koji nastoji proniknuti cjelokupnim svojim stvaralaštvom.

Reprodukcije:

«
CRTEŽ I
CRTEŽ II
CRTEŽ III
»

KOKOTOVA PRVA SAMOSTALNA IZLOŽBA CRTEŽA

Da je crtež medij u kojemu se Eugen Kokot izražava već desetljećima dobro je znana činjenica na koju ovom prigodom podsjećamo kako bismo još jednom kazali da ovaj klasik suvremenog hrvatskog slikarstva često poseže u svojem radu,osim za bojom, još i za tradicionalnim crtačkim sredstvima.Stoga je utemeljeno govoriti o Kokotu i kao crtaču jer i samo letimičan retrospektivni "snimak" potvrđuje rečenu konstataciju. Kao prilog ovome dostatano je spomenuti crteže čvrsto strukturiranih kompozicija ugljenom na papiru nastalim u kasnim 70 - tim godinama prošlog stoljeća,ili sudjelovanja na velikm skupnim izložbama crteža,onim nacionalnim,kao i međunarodnim. Međutim, valja primijetiti da Eugen Kokot nije ostvario u crtežu isto što i u slikarstvu, dakle, opsegom veći, a u tematskim ciklusima raznovrsniji crtački opus.

Ali zato jednako tako primjećujemo da je njegovo djelo u crtežu intrigantno i likovno impresivno unatoč činjenici što je nejednaka inteziteta.Svakako valja reći da je kroz minula desetljeća Kokot često radio u crtežu što zorno pokazuje njegov interes i za taj medij, a to je činjenica koju ovdje navodimo jer je od naročitog značenja za našu temu. Naime,pozivamo se na nju zato što najbolje govori o drugoj važnoj činjenici,tj.o stvaralačkom kontinuitetu u toj likovnoj disciplini i time potvrđuje da je za Kokota medij crteža jednak mediju slike i da je duboko prožeo njegovu iskonski slikarsku prirodu istom likovnom supstancom. Stoga je razložna njegova odluka da svoje crtačko iskustvo sažme u likovni "zaključak" i tako po prvi puta sagleda u tematskoj cjelovitosti što upravo čini na ovoj prvoj samostalnoj izložbi crteža. Štoviše, ovim je izborom crteža poantirao tezu kontinuiteta kao i svoje iznimno crtačko majstorstvo pokazujući svakim crtežom da ga ne određuje tek manualna vještina već produhovljeno umijeće. Upravo je s tim umijećem i "izvukao" iz dubine svojega bića onu likovnu supstancu iz koje i započinje ta zanosna "putanja" crte kroz beskrajna prostranstva bijeloga papira. Iz tih crnih tragova ugljena što ih stvara crtačeva ruka na plohi papira emanira tajanstvenost stvarnog krajolika Istre u likovnoj stvarnosti crteža gdje se zemaljsko i nebesko, zbilja i pričin, svjesno i podsvjesno "isprepliću" u ludički oblikovanom crtovlju.
"Crtež nije samo potvrda onoga što smo vidjeli,on je nešto što nam omogućuje da vidimo; on nam omogućuje polagano ali očaravajuće osvajanje vidljivog. Njegove mreže izvlače s dna vidljivog ono što je moje oko samo naslućivalo" kako crtež "definira" Jean Clair upućujući na njegovu osnovnu "funkciju".

likovnog medija po kojemu i kroz kojega spoznajemo prirodu i vlastito postojanje. Stoga je i Kokotovo "osvajanje vidljivog"
u ovoj seriji crteža logičan nastavak istoga,rekli bismo i starog puta kroz pritomi krajolik Istre na koji je slikar krenuo znatno ranije, sada već i dalekih 60-tih godina prošlog stoljeća kada je u malenim akvarelima započeo otkrivati prostor zavičajnog krajolika kao likovni beskraj.

Kokot ga je sagledavo u njegovoj specifičnoj topografiji,u sivobijelim stijenama i žutosmeđim brijegovima, zelenim livadama i modrim rijekama, bakrenocrvenoj zemlji, ljubičastom horizontu i prozračnom plavetnilu neba stvarajući kromatski senzualnu površinu osebujne kolorističke "tipkovnice". Sada,međutim, u ovoj seriji crteža slikar nije koloristički "razvijao" krajolik Istre,"ostavio" ga je u "negativu" gdje svjetlost nije dosegnula boje i nije prožela vidno polje pikturalnom slojevitošću.

Isti krajolik sada se pokazuje drugačijim,otvara se prostorima iracionalnog i podsvijesnog iz kojih ga slikar "izvlači s dna vidljivog" i oblikuje u vizualni "kostur" čvrsto građene kompozicije u čistoj likovnoj elementarnosti prirodnog drvenog ugljena i bijeloga papira u kojima su,rekao bi Clair "...najneprimjetniji ali i najpostojaniji dodiri sa svijetom,znakovi njegove priutnosti."

Ovim crtežima Kokot problematizira na drugačiji i novi način svoju staru i rekli bismo,jedinu temu - krajolik Istre - otkrivajući uvijek iznova u njegovoj pitoresknoj stvarnosti čudesne prizore i tajanstvenost prostora u kojega nastoji proniknuti cjelokupnim svojim stvaralaštvom. Upravo tako i u ovom novom ciklusu koji je "...očaravajuće osvajanje vidljivog" i produbljivanje spoznaje duhovnim, a svojega izraza novim likovnim vrijednostima.
Milan Bešlić

Životopis:

Eugen Kokot rođen je 9.veljače 1940. godine u Labinu.U Zagrebu je završio Školu primijenjene umjetnosti. Diplomirao je 1966. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof.Raula Goldonija. Od 1966. do 1970. godine bio je suradnik Majstorske radionice Krste Hegedušića.
Izradio je kopije istarskih fresaka 1969.godine, a 1973./74., i kopije beramskih fresaka za stalni postav. Koncipirao je i idejno i izvedbeno rješenje Memorijalne zbirke Matije Vlačića -Ilirika u Labinu koje je realizirao 1975.godine.Od 1979. godine član je Galerije Forum u Zagrebu.
Od 1981. do 1985. godine profesor je crtanja i grafičkog dizajna na Školi primijenjene umjetnosti u Zagrebu. Od 1991. godine profesor je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a od 1994. u zvanju redovitog profesora radi na odsjeku slikarstva sve do umirovljenja 2011. godine.
Ostvario je i zapažen grafički opus među kojem se izdvajaju grafičke mape: Fuga u pejzažu,
Magični ritmovi zemlje i Podzemni horizonti.
Od 1967. godine samostalno izlaže i sudjeluje na skupnim izložbama u Hrvatskoj i u inozemstvu. Sudionik je na slikarskim kolonijama. Studijski je putovao u Italiju, Austriju, Njemačku, Švedsku, Francusku, Češku, Slovačku, Mađarsku, Kinu, Egipat, Englesku, Grčku, Izrael, Siriju, Jordan, Indiju, Poljsku, Maroko...
Djela mu se nalaze u muzejima, galerijama, sakralnim i javnim prostorima, te privatnim zbirkama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Dobitnik je brojnih odličja, nagrada, priznanja i zahvalnica za svoju umjetničku djelatnost.
Član je Matice hrvatske i HDLU-a u Zagrebu.
Živi i radi u Zagrebu.

Prethodne izložbe
PRIČE O JUNACIMA / Dizajn iz Flandrije  
OD 23.05.2014. DO 21.06.2014.

PRIČE O JUNACIMA / Dizajn iz Flandrije

Izložba se otvara u utorak 27. svibnja 2014., u 18 sati


Održava u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom i dio je programa Festivala dizajna Dan D: Dizajn na rubu. Ostaje otvorena do 21. lipnja 2014.


Izložba flamanskog suvremenog dizajna pod naslovom  Priče o junacima omogućuje nam uvid u zanimljivu produkciju upotrebnih predmeta koje karakterizira suvremena vizija, ali i nostalgične reminiscencije na prošla vremena, uz tehnološka rješenja koja uvažavaju i manufakturni pristup.

:: opširnije
KSENIJA TURČIĆ / KUĆA  
OD 09.05.2014. DO 21.05.2014.

KSENIJA TURČIĆ / KUĆA

videoinstalacija


Otvorenje u petak,  09. 05. 2014.  u 20h


Rad/izložba Kuća zagrebačke umjetnice Ksenije Turčić specifična je rekonstrukcija stvarnog tragičnog događaja iz njezina susjedstva. U obiteljskoj kući s više stanara, novi, nedavno pristigli, ubrzo su, potisnuvši starosjedioce, zadominirali prostorom, što je rezultiralo sukobom dviju žena, odnosno samoubojstvom jedne od njih. Taj slučaj iz 'novog' grada nije neka iznimka u mreži poremećenih odnosa egzistencijalno ugroženih ljudi domaćeg podneblja. Ljudi koji dijele jednako teške sudbine prisiljeni su, čini se, na borbu za prostor i preživljavanje, pri čemu netrpeljivost i agresija potiskuju osjećaj solidarnosti i empatije.


Izložba ostaje otvorena do 21. svibnja 2014.

:: opširnije
PREDRAG TODOROVIĆ / ALADINOV DUH  
OD 15.03.2014. DO 12.04.2014.

PREDRAG TODOROVIĆ / ALADINOV DUH

 


Otvorenje u subotu, 15. 3. 2014. u 12 sati

Izložba Predraga Todorovića (1966), riječko-zagrebačkog umjetnika srednje generacije, skulpturalni je ambijent koji se realizira u odnosu na specifični prostor Galerije Forum. 

U duhu svog 'mantričkog', kontemplativnog rada u ekstenziji slikarskog medija, u kojem realizira zasićenu površinu beskrajnim mnoštvom sitnih poteza, Todorović je i u trodimenzionalnom, skulpturalnom ekskursu pronašao analogan izraz. Dok u radovima na ravnoj površini pocinčanog lima (u nekoliko primjera također prisutnih na izložbi) svjetlost u brazdama ugrebanog crteža stvara dinamičnu, nepredvidljivo varijabilnu iluziju trodimenzionalnosti, u akumulacijama sljepljenjih ready-made plastičnih slamki kao ekvivalentu poteza crtaćim sredstvom, autor realizira doslovno prostorni crtež, odnosno skulpturalnu liniju koja lebdi i bogato meandrira u galerijskom ambijentu. 

Svojom strukturom ta se vijugava levitirajuća masa doima, primjerice, poput stilizacije jata riba koje promiču zrakom, no - slijedom sugestije autorovog naslova, Aladinov duh - ova difuzna galerijska instalacija uključuje i ideju zarobljenog energetskog fluida, supstance koja tek iščekuje svoju kreativnu akciju realizacije čina-želje. Unutrašnjost galerije postaje tako metafora boce s duhom, oklopa bića koji blokira oplodnju zarobljene duhovnosti.

No ako zanemarimo spomenuti metaforički potencijal, u izložbenom smislu Todorovićev nastup jedan je od onih koji naglašavaju prostornu činjenicu izlagačkog mjesta, nadilazeći tako tradicionalni odnos prema galeriji kao kontejneru za izloške koji su izvan relacije s neposrednim kontekstom. U tom smislu, izložba ovog umjetnika jedna je u nizu kreativnih inačica kojima uz ostalo želimo naglasiti i osvjestiti sam prostor Galerije sa svim njegovim posebnostima. 

Predrag Todorović rođen je 1966. godine u Drvaru (BiH).

Diplomirao je Likovne umjetnosti na Pedagoškom fakultetu u Rijeci 1990. godine.

Do sada je izlagao na 36 samostalnih izložbi te na brojnim skupnim, žiriranim i selektiranim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. 

Njegovi su radovi predstavljali suvremenu hrvatsku likovnu scenu u različitim kustoskim selekcijama u Italiji, Njemačkoj, Austriji, Finskoj, Egiptu, Mađarskoj i Makedoniji.

Todorovićevi radovi nalaze se u brojnim privatnim zbirkama u zemlji i inozemstvu te u fundusu MMSU-a u Rijeci i u grafičkim zbirkama MSU-a Zagreb i NSK-a u Zagrebu.

Dobitnik je više nagrada i priznanja.

Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Živi i radi u Zagrebu.

Otvorenje u subotu, 15. 3. 2014. u 12 sati


Izložba Predraga Todorovića (1966), riječko-zagrebačkog umjetnika srednje generacije, skulpturalni je ambijent koji se realizira u odnosu na specifični prostor Galerije Forum. 


 


 

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio