KIC
18.10.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 16.05.2012. DO 05.06.2012.

EUGEN KOKOT: CRTEŽI

U srijedu, 16. 5. 2012. u 20 h otvara se izložba crteža Eugena Kokota.

Eugen Kokot jedan je od najznačajnijih suvremenih hrvatskih kolorista, a tu je poziciju izgradio kroz prošla desetljeća, točnije, 60 - tih godina XX stoljeća.

Osim u mediju slike, Kokot je i autor koji se izražavao i u drugim klasičnim likovnim tehnikama, u freskoslikarstvu, mozaiku, grafici, a osobito u crtežu.

Svojim crtežima Kokot na drugačiji i novi način problematizira svoju staru, i rekli bismo, jedinu temu - krajolik Istre - otkrivajući uvijek iznova u njegovoj pitoresknoj stvarnosti čudesne prizore i tajanstvenost prostora u koji nastoji proniknuti cjelokupnim svojim stvaralaštvom.

Reprodukcije:

«
CRTEŽ I
CRTEŽ II
CRTEŽ III
»

KOKOTOVA PRVA SAMOSTALNA IZLOŽBA CRTEŽA

Da je crtež medij u kojemu se Eugen Kokot izražava već desetljećima dobro je znana činjenica na koju ovom prigodom podsjećamo kako bismo još jednom kazali da ovaj klasik suvremenog hrvatskog slikarstva često poseže u svojem radu,osim za bojom, još i za tradicionalnim crtačkim sredstvima.Stoga je utemeljeno govoriti o Kokotu i kao crtaču jer i samo letimičan retrospektivni "snimak" potvrđuje rečenu konstataciju. Kao prilog ovome dostatano je spomenuti crteže čvrsto strukturiranih kompozicija ugljenom na papiru nastalim u kasnim 70 - tim godinama prošlog stoljeća,ili sudjelovanja na velikm skupnim izložbama crteža,onim nacionalnim,kao i međunarodnim. Međutim, valja primijetiti da Eugen Kokot nije ostvario u crtežu isto što i u slikarstvu, dakle, opsegom veći, a u tematskim ciklusima raznovrsniji crtački opus.

Ali zato jednako tako primjećujemo da je njegovo djelo u crtežu intrigantno i likovno impresivno unatoč činjenici što je nejednaka inteziteta.Svakako valja reći da je kroz minula desetljeća Kokot često radio u crtežu što zorno pokazuje njegov interes i za taj medij, a to je činjenica koju ovdje navodimo jer je od naročitog značenja za našu temu. Naime,pozivamo se na nju zato što najbolje govori o drugoj važnoj činjenici,tj.o stvaralačkom kontinuitetu u toj likovnoj disciplini i time potvrđuje da je za Kokota medij crteža jednak mediju slike i da je duboko prožeo njegovu iskonski slikarsku prirodu istom likovnom supstancom. Stoga je razložna njegova odluka da svoje crtačko iskustvo sažme u likovni "zaključak" i tako po prvi puta sagleda u tematskoj cjelovitosti što upravo čini na ovoj prvoj samostalnoj izložbi crteža. Štoviše, ovim je izborom crteža poantirao tezu kontinuiteta kao i svoje iznimno crtačko majstorstvo pokazujući svakim crtežom da ga ne određuje tek manualna vještina već produhovljeno umijeće. Upravo je s tim umijećem i "izvukao" iz dubine svojega bića onu likovnu supstancu iz koje i započinje ta zanosna "putanja" crte kroz beskrajna prostranstva bijeloga papira. Iz tih crnih tragova ugljena što ih stvara crtačeva ruka na plohi papira emanira tajanstvenost stvarnog krajolika Istre u likovnoj stvarnosti crteža gdje se zemaljsko i nebesko, zbilja i pričin, svjesno i podsvjesno "isprepliću" u ludički oblikovanom crtovlju.
"Crtež nije samo potvrda onoga što smo vidjeli,on je nešto što nam omogućuje da vidimo; on nam omogućuje polagano ali očaravajuće osvajanje vidljivog. Njegove mreže izvlače s dna vidljivog ono što je moje oko samo naslućivalo" kako crtež "definira" Jean Clair upućujući na njegovu osnovnu "funkciju".

likovnog medija po kojemu i kroz kojega spoznajemo prirodu i vlastito postojanje. Stoga je i Kokotovo "osvajanje vidljivog"
u ovoj seriji crteža logičan nastavak istoga,rekli bismo i starog puta kroz pritomi krajolik Istre na koji je slikar krenuo znatno ranije, sada već i dalekih 60-tih godina prošlog stoljeća kada je u malenim akvarelima započeo otkrivati prostor zavičajnog krajolika kao likovni beskraj.

Kokot ga je sagledavo u njegovoj specifičnoj topografiji,u sivobijelim stijenama i žutosmeđim brijegovima, zelenim livadama i modrim rijekama, bakrenocrvenoj zemlji, ljubičastom horizontu i prozračnom plavetnilu neba stvarajući kromatski senzualnu površinu osebujne kolorističke "tipkovnice". Sada,međutim, u ovoj seriji crteža slikar nije koloristički "razvijao" krajolik Istre,"ostavio" ga je u "negativu" gdje svjetlost nije dosegnula boje i nije prožela vidno polje pikturalnom slojevitošću.

Isti krajolik sada se pokazuje drugačijim,otvara se prostorima iracionalnog i podsvijesnog iz kojih ga slikar "izvlači s dna vidljivog" i oblikuje u vizualni "kostur" čvrsto građene kompozicije u čistoj likovnoj elementarnosti prirodnog drvenog ugljena i bijeloga papira u kojima su,rekao bi Clair "...najneprimjetniji ali i najpostojaniji dodiri sa svijetom,znakovi njegove priutnosti."

Ovim crtežima Kokot problematizira na drugačiji i novi način svoju staru i rekli bismo,jedinu temu - krajolik Istre - otkrivajući uvijek iznova u njegovoj pitoresknoj stvarnosti čudesne prizore i tajanstvenost prostora u kojega nastoji proniknuti cjelokupnim svojim stvaralaštvom. Upravo tako i u ovom novom ciklusu koji je "...očaravajuće osvajanje vidljivog" i produbljivanje spoznaje duhovnim, a svojega izraza novim likovnim vrijednostima.
Milan Bešlić

Životopis:

Eugen Kokot rođen je 9.veljače 1940. godine u Labinu.U Zagrebu je završio Školu primijenjene umjetnosti. Diplomirao je 1966. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof.Raula Goldonija. Od 1966. do 1970. godine bio je suradnik Majstorske radionice Krste Hegedušića.
Izradio je kopije istarskih fresaka 1969.godine, a 1973./74., i kopije beramskih fresaka za stalni postav. Koncipirao je i idejno i izvedbeno rješenje Memorijalne zbirke Matije Vlačića -Ilirika u Labinu koje je realizirao 1975.godine.Od 1979. godine član je Galerije Forum u Zagrebu.
Od 1981. do 1985. godine profesor je crtanja i grafičkog dizajna na Školi primijenjene umjetnosti u Zagrebu. Od 1991. godine profesor je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a od 1994. u zvanju redovitog profesora radi na odsjeku slikarstva sve do umirovljenja 2011. godine.
Ostvario je i zapažen grafički opus među kojem se izdvajaju grafičke mape: Fuga u pejzažu,
Magični ritmovi zemlje i Podzemni horizonti.
Od 1967. godine samostalno izlaže i sudjeluje na skupnim izložbama u Hrvatskoj i u inozemstvu. Sudionik je na slikarskim kolonijama. Studijski je putovao u Italiju, Austriju, Njemačku, Švedsku, Francusku, Češku, Slovačku, Mađarsku, Kinu, Egipat, Englesku, Grčku, Izrael, Siriju, Jordan, Indiju, Poljsku, Maroko...
Djela mu se nalaze u muzejima, galerijama, sakralnim i javnim prostorima, te privatnim zbirkama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Dobitnik je brojnih odličja, nagrada, priznanja i zahvalnica za svoju umjetničku djelatnost.
Član je Matice hrvatske i HDLU-a u Zagrebu.
Živi i radi u Zagrebu.

Prethodne izložbe
FERDINAND KULMER: EMOCIONALNA RATIŠTA  
OD 24.01.2013. DO 23.02.2013.

FERDINAND KULMER: EMOCIONALNA RATIŠTA

U četvrtak 24. 1. 2013. u 19 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba Emocionalna ratišta, velikog hrvatskog apstraktnog slikara Ferdinanda Kulmera.


Bit će to prvo predstavljanje Kulmerova slikarskog opusa, nakon punih 15 godina, kada je u atriju muzeja Mimara, povodom prve godišnjice smrti Ferdinanda Kulmera (1922.  – 1998.), održana izložba njegovih radova iz zbirke Tomislava Hruškovca.


Radovi koji će biti predstavljeni u Galeriji Forum nisu odabrani iz perspektive povjesničara umjetnosti. Odabir se ne odnosi niti na jedan određeni umjetnički period, na opseg umjetnikove vještine, kao niti na bilo koju fazu.


Odabir radova temelji se prvenstveno na načinu kojim prenose emociju. Bit ove izložbe nisu umjetnički radovi kao takvi. Bit je razmjena emocija – osjećaja koje umjetnik nastoji prenijeti kroz svoju umjetnost i osjećaja koji se zauzvrat  bude u promatraču. Kroz čvrst i izražajan potez kistom, kao i kroz često iznimno sjajan kolorit, autorove slike jasno pokazuju duboku strast, dok dominatni gabariti slikarskog platna kao da pridodaju važnost njegovoj glasnoj poruci.


Izložba se prvenstveno bavi emocijom, te složenim, često i „burnim“ odnosom oca i kćeri, Barbare i Ferdinanda Kulmera. Riječima Barbare Kulmer „Možda će se nekima činiti iznenađujuće, no za mene je taj unutarnji rat koji je bjesnio cijeloga života i više nego očit u njegovom radu. Čini mi se da je upravo kroz svoje slikarstvo istinski iskazao duboko iskrenu emociju.“


Na izložbi će biti predstavljeno 8 slika većih dimenzija, nastalih u periodu između 1960-ih i 1980-ih,  te po jedna foto i video instalacija. Autorica koncepta izložbe je Barbara Kulmer, u suradnji s Kulturno informativnim centrom (KIC).


Radno vrijeme: Pon – pet: 10 – 13 sati; 17 – 20 sati
Sub: 10 – 14 sati

:: opširnije
OTVARANJE IZLOŽBE ANNE SPALTER / MODERN LANDSCAPES / MODERNI KRAJOLICI  
OD 12.12.2012. DO 13.01.2013.

OTVARANJE IZLOŽBE ANNE SPALTER / MODERN LANDSCAPES / MODERNI KRAJOLICI

U srijedu, 12. prosinca u 19 sati u Galeriji Forum, Teslina 16, otvara se izložba Moderni krajolici / Modern landscapes američke multimedijalne umjetnice Anne Spalter.

Anne Spalter u Galeriji Forum izlaže 20 video slika nastalih 2011. i 2012. godine

Riječ je o video radovima nastalim na osnovu klasičnim crtežom izvedenih studija suvremenog urbanog i ljudskom rukom modificiranog okoliša na lokacijama širom svijeta, od Japana, preko Dubaija do Las Vegasa. U svom konačnom obliku, izabrani motiv snimljen kamerom u svakodnevnom okruženju, uz pomoć softvera kojeg je razvila sama autorica, pretvara se u apstrakciji blizak dinamični kaleidoskop hipnotičkog vizualnog efekta. Sama autorica ove radove smatra video slikama, te ih promatra kao nastavak američke tradicije slikarstva apstraktnog ekspresionizma i akcije. Time se autorica uklapa i u estetski kod kojeg je u svojoj bogatoj povijesti promovirala Galerija Forum.

Anne Morgan Spalter (1965.) je umjetnica i autorica čija karijera odražava njezin dugogodišnji cilj povezivanja umjetnosti i tehnologije. Njezini radovi dio su vodećih suvremenih zbirki u SAD-u, Europi i na Bliskom istoku, kao i u muzejima poput Albright-Knox (Buffalo, NY), Rhode Island School of Design (RISD) Museum (Providence, RI), te Victoria & Albert Museum (London, Velika Britanija). Anne Spalter je osnovala i predavala na prvim kolegijima digitalnih medija u lijepim umjetnostima na RISD i sveučilištu Brown. Njezina knjiga Računalo u vizualnim umjetnostima, postala je standardni referentni tekst. Njena samostalna njujorška izložba video radova s geometrijskim uzorkom, pohvalno je ocijenjena u izdanjima Modern Painters, ArtSlant, PostMediumCritique, ArtDaily, the Sundance Channel i drugim. http://annespalter.com/

:: opširnije
PREDSTAVLJANJE NOVOG BROJA ČASOPISA "AUTSAJDERSKI FRAGMENTI" TE IZLOŽBA LIKOVNO-PJESNIČKE MAPE "SADRŽAJ VJETRA" EDE MURTIĆA I VLADE GOTOVCA IZ 1971. GODINE  
OD 07.12.2012. DO 08.12.2012.

PREDSTAVLJANJE NOVOG BROJA ČASOPISA "AUTSAJDERSKI FRAGMENTI" TE IZLOŽBA LIKOVNO-PJESNIČKE MAPE "SADRŽAJ VJETRA" EDE MURTIĆA I VLADE GOTOVCA IZ 1971. GODINE

Povodom 12. godišnjice smrti Vlade Gotovca, u Galeriji Forum u subotu 7.12. u 12 sati bit će predstavljen novi, 14. broj časopisa "Autsajderski fragmenti" u izdanju Instituta Vlado Gotovac. Časopis će predstaviti Grozdana Cvitan i Boris Beck (urednik)


Također, povodom obljetnice smrti istaknutog člana Galerije Forum, bit će postavljena izložba likovno-pjesničke mape "Sadržaj vjetra" Ede Murtića i Vlade Gotovca iz 1971. godine. Izložba će biti otvorena od 6. do 8.12. 2012.

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio