KIC
18.10.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 16.05.2012. DO 05.06.2012.

EUGEN KOKOT: CRTEŽI

U srijedu, 16. 5. 2012. u 20 h otvara se izložba crteža Eugena Kokota.

Eugen Kokot jedan je od najznačajnijih suvremenih hrvatskih kolorista, a tu je poziciju izgradio kroz prošla desetljeća, točnije, 60 - tih godina XX stoljeća.

Osim u mediju slike, Kokot je i autor koji se izražavao i u drugim klasičnim likovnim tehnikama, u freskoslikarstvu, mozaiku, grafici, a osobito u crtežu.

Svojim crtežima Kokot na drugačiji i novi način problematizira svoju staru, i rekli bismo, jedinu temu - krajolik Istre - otkrivajući uvijek iznova u njegovoj pitoresknoj stvarnosti čudesne prizore i tajanstvenost prostora u koji nastoji proniknuti cjelokupnim svojim stvaralaštvom.

Reprodukcije:

«
CRTEŽ I
CRTEŽ II
CRTEŽ III
»

KOKOTOVA PRVA SAMOSTALNA IZLOŽBA CRTEŽA

Da je crtež medij u kojemu se Eugen Kokot izražava već desetljećima dobro je znana činjenica na koju ovom prigodom podsjećamo kako bismo još jednom kazali da ovaj klasik suvremenog hrvatskog slikarstva često poseže u svojem radu,osim za bojom, još i za tradicionalnim crtačkim sredstvima.Stoga je utemeljeno govoriti o Kokotu i kao crtaču jer i samo letimičan retrospektivni "snimak" potvrđuje rečenu konstataciju. Kao prilog ovome dostatano je spomenuti crteže čvrsto strukturiranih kompozicija ugljenom na papiru nastalim u kasnim 70 - tim godinama prošlog stoljeća,ili sudjelovanja na velikm skupnim izložbama crteža,onim nacionalnim,kao i međunarodnim. Međutim, valja primijetiti da Eugen Kokot nije ostvario u crtežu isto što i u slikarstvu, dakle, opsegom veći, a u tematskim ciklusima raznovrsniji crtački opus.

Ali zato jednako tako primjećujemo da je njegovo djelo u crtežu intrigantno i likovno impresivno unatoč činjenici što je nejednaka inteziteta.Svakako valja reći da je kroz minula desetljeća Kokot često radio u crtežu što zorno pokazuje njegov interes i za taj medij, a to je činjenica koju ovdje navodimo jer je od naročitog značenja za našu temu. Naime,pozivamo se na nju zato što najbolje govori o drugoj važnoj činjenici,tj.o stvaralačkom kontinuitetu u toj likovnoj disciplini i time potvrđuje da je za Kokota medij crteža jednak mediju slike i da je duboko prožeo njegovu iskonski slikarsku prirodu istom likovnom supstancom. Stoga je razložna njegova odluka da svoje crtačko iskustvo sažme u likovni "zaključak" i tako po prvi puta sagleda u tematskoj cjelovitosti što upravo čini na ovoj prvoj samostalnoj izložbi crteža. Štoviše, ovim je izborom crteža poantirao tezu kontinuiteta kao i svoje iznimno crtačko majstorstvo pokazujući svakim crtežom da ga ne određuje tek manualna vještina već produhovljeno umijeće. Upravo je s tim umijećem i "izvukao" iz dubine svojega bića onu likovnu supstancu iz koje i započinje ta zanosna "putanja" crte kroz beskrajna prostranstva bijeloga papira. Iz tih crnih tragova ugljena što ih stvara crtačeva ruka na plohi papira emanira tajanstvenost stvarnog krajolika Istre u likovnoj stvarnosti crteža gdje se zemaljsko i nebesko, zbilja i pričin, svjesno i podsvjesno "isprepliću" u ludički oblikovanom crtovlju.
"Crtež nije samo potvrda onoga što smo vidjeli,on je nešto što nam omogućuje da vidimo; on nam omogućuje polagano ali očaravajuće osvajanje vidljivog. Njegove mreže izvlače s dna vidljivog ono što je moje oko samo naslućivalo" kako crtež "definira" Jean Clair upućujući na njegovu osnovnu "funkciju".

likovnog medija po kojemu i kroz kojega spoznajemo prirodu i vlastito postojanje. Stoga je i Kokotovo "osvajanje vidljivog"
u ovoj seriji crteža logičan nastavak istoga,rekli bismo i starog puta kroz pritomi krajolik Istre na koji je slikar krenuo znatno ranije, sada već i dalekih 60-tih godina prošlog stoljeća kada je u malenim akvarelima započeo otkrivati prostor zavičajnog krajolika kao likovni beskraj.

Kokot ga je sagledavo u njegovoj specifičnoj topografiji,u sivobijelim stijenama i žutosmeđim brijegovima, zelenim livadama i modrim rijekama, bakrenocrvenoj zemlji, ljubičastom horizontu i prozračnom plavetnilu neba stvarajući kromatski senzualnu površinu osebujne kolorističke "tipkovnice". Sada,međutim, u ovoj seriji crteža slikar nije koloristički "razvijao" krajolik Istre,"ostavio" ga je u "negativu" gdje svjetlost nije dosegnula boje i nije prožela vidno polje pikturalnom slojevitošću.

Isti krajolik sada se pokazuje drugačijim,otvara se prostorima iracionalnog i podsvijesnog iz kojih ga slikar "izvlači s dna vidljivog" i oblikuje u vizualni "kostur" čvrsto građene kompozicije u čistoj likovnoj elementarnosti prirodnog drvenog ugljena i bijeloga papira u kojima su,rekao bi Clair "...najneprimjetniji ali i najpostojaniji dodiri sa svijetom,znakovi njegove priutnosti."

Ovim crtežima Kokot problematizira na drugačiji i novi način svoju staru i rekli bismo,jedinu temu - krajolik Istre - otkrivajući uvijek iznova u njegovoj pitoresknoj stvarnosti čudesne prizore i tajanstvenost prostora u kojega nastoji proniknuti cjelokupnim svojim stvaralaštvom. Upravo tako i u ovom novom ciklusu koji je "...očaravajuće osvajanje vidljivog" i produbljivanje spoznaje duhovnim, a svojega izraza novim likovnim vrijednostima.
Milan Bešlić

Životopis:

Eugen Kokot rođen je 9.veljače 1940. godine u Labinu.U Zagrebu je završio Školu primijenjene umjetnosti. Diplomirao je 1966. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof.Raula Goldonija. Od 1966. do 1970. godine bio je suradnik Majstorske radionice Krste Hegedušića.
Izradio je kopije istarskih fresaka 1969.godine, a 1973./74., i kopije beramskih fresaka za stalni postav. Koncipirao je i idejno i izvedbeno rješenje Memorijalne zbirke Matije Vlačića -Ilirika u Labinu koje je realizirao 1975.godine.Od 1979. godine član je Galerije Forum u Zagrebu.
Od 1981. do 1985. godine profesor je crtanja i grafičkog dizajna na Školi primijenjene umjetnosti u Zagrebu. Od 1991. godine profesor je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a od 1994. u zvanju redovitog profesora radi na odsjeku slikarstva sve do umirovljenja 2011. godine.
Ostvario je i zapažen grafički opus među kojem se izdvajaju grafičke mape: Fuga u pejzažu,
Magični ritmovi zemlje i Podzemni horizonti.
Od 1967. godine samostalno izlaže i sudjeluje na skupnim izložbama u Hrvatskoj i u inozemstvu. Sudionik je na slikarskim kolonijama. Studijski je putovao u Italiju, Austriju, Njemačku, Švedsku, Francusku, Češku, Slovačku, Mađarsku, Kinu, Egipat, Englesku, Grčku, Izrael, Siriju, Jordan, Indiju, Poljsku, Maroko...
Djela mu se nalaze u muzejima, galerijama, sakralnim i javnim prostorima, te privatnim zbirkama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Dobitnik je brojnih odličja, nagrada, priznanja i zahvalnica za svoju umjetničku djelatnost.
Član je Matice hrvatske i HDLU-a u Zagrebu.
Živi i radi u Zagrebu.

Prethodne izložbe
HEATHER IRONS  
OD 20.03.2012. DO 10.04.2012.

HEATHER IRONS

U utorak, 20. ožujka 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se samostalna izložba Heather Irons.


Slikarica Heather Irons u svojem stvaralaštvu istražuje odnose tamnog i svijetlog, te njihovo prožimanje u prostoru limitiranom mjerama i definiranom oblikom. Tu temu problematizira i u ovom ciklusu slika nastalom u zadnjem desetljeću čiji recentni izbor prezentira prvi puta hrvatskoj kulturnoj javnosti. Svoju koncepciju slikarica gradi na estetici bliskoj minimal - artu, kako je, naime, filozof Richard Wollheim "naslovio" golemo stvaralačko područje "primarnih struktura" koje su otvorili umjetnici još u 60 - tim godinama XX stoljeća. Autorica također baštini i  iskustvo geometrijske apstrakcije čije se premise iščitavaju i  ovoj seriji slika u kojima su jasno vidljive i njezine prepoznatljive autorske značajke.


Heather Irons rođena je 1953 .godine u Zagrebu. Živi i radi u Berlinu.

:: opširnije
ANTON VRLIĆ: TERRA INCOGNITA  
OD 14.02.2012. DO 10.03.2012.

ANTON VRLIĆ: TERRA INCOGNITA

U utorak, 14. 2. 2012. u 20 h, u Galeriji Forum otvara se izložba slika Antona Vrlića “Terra incognita”.


Slikar srednje generacije Anton Vrlić jasno je precizirao svoju  poziciju na suvremenoj hrvatskoj likovnoj sceni prepoznatljivim likovnim rukopisom na iskustvu akcionog slikarstva, enformela i poetike materičnog slikarstva.


Serijom radova pod nazivom " TERRA INCOGNITA" Vrlić vrlo dosljedno problematizira veliku temu ekologije koja je u ovom trenutku posebno aktualna na svim razinama i svakom kulturnom kontekstu diljem globusa poprimajući, kako se to najčešće kaže, planetarno značenje. U tom kontekstu i Vrlić "otvara" ovaj ciklus znalački rabeći iskustvo baštine rečenih poetika jer upravo na njima najeksplicitnije izražava svu složenost ove velike ekološke teme. Vrlić ne naglašava njezinu društvenu i socijalnu, već prvenstveno likovnu komponentu čije se vrijednosti potiskuju u devastiranom  krajoliku, a apostrfiraju u ovom ciklusu slika koje slikar izražava koristeći se  kombiniranom tehnikom akrilika, olovke, krede, stakla...

:: opširnije
DODJELA NAGRADE GALERIJE FORUM ZA 2011. GODINU  
OD 19.01.2012. DO 25.01.2012.

DODJELA NAGRADE GALERIJE FORUM ZA 2011. GODINU

U četvrtak, 19. siječnja u 20 sati, održat će se svečana dodjela Nagrade Galerije Forum za 2011. godinu.


Dobitnici su kipar Petar Dolić i arhitekt Tonko Zaninović za djelo SPOMENIK HRVATSKE POBJEDE OLUJA ' 95, koji je  4. kolovoza 2011. godine postavljen na trgu Dr. Ante Starčevića u Kninu.

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio