KIC
12.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 20.09.2012. DO 13.10.2012.

ŠIME PERIĆ

U četvrtak, 20. rujna 2012. u 19 sati, u Galeriji Forum, Teslina 16, otvara se izložba slika i skulptura Šime Perića.

Šime Perić (1920.), u Galeriji Forum izlaže presjek svojega bogatog opusa: cikluse slika "Osjećaj vedrine" (1986. /87.) i "Prostorne konfiguracije" (1999./2012.), te skulpture u drvu nastale od 2002. do 2011. godine.

Oba ciklusa produhovljenim oblikovanjem pikturalne magme kružnim i gustim "nanosima" na površini, i u prožimanju iskonskih likovnih počela, otkrivaju svoju kolorističku poetiku u čvrstoj kromatskoj strukturi djela. Ove su vrijednosti i pokrenule Šimu Perića u druge i nepoznate prostore kamo ga je povela njegova stvaralačka radoznalost kako bi otkrio još jednu dimenziju svojega izraza u mediju kiparstva. Taj njegov novi put sažeto je izrazila Mladenka Šolman: "Moderna i suvremena umjetnost obiluju primjerima raznovrsnosti individualnih opusa, dosljedno profiliranih slikarskih, kiparskih i grafičkih dionica. Njima pripada i Šime Perić. Međutim, ono što ga čini posebnim - težnja je prostornoj strukturaciji dinamičkih silnica vlastita slikarstva, traženje forme kao recipijenta njihove ostvarivosti u mediju kiparstva što mu osigurava status organske dionice u cjelini stvaralaštva".

Reprodukcije:

«
iz ciklusa "Osjećaj vedrine"
iz ciklusa "Osjećaj vedrine"
iz ciklusa "Prostorne konfiguracije"
"Zajedništvo"
»

ŠIME PERIĆ - SLIKAR I KIPAR

Dobro je znano da je Šime Perić suvremeni hrvatski klasik intrigantnog i respektabilnog opusa monografski i retrospektivno sagledanog u njegovoj cjelovitosti i kritički valoriziranog u kontekstu suvremene hrvatske umjetnosti.
Prilog ovoj tvrdnji je i monografska knjiga s analitičkim prikazom djela u njegovim bitnim značajkama koju potpisuju Mladenka Šolman i Tonko Maroević. Na ove činjenice podsjećamo i u ovoj prigodi kako bismo još jednom naglasili da je riječ o autoru čije je djelo visoko vrednovano i koje se, unatoč toj činjenici, svakom svojom samostalnom izložbom otvara novim i drukčijim kritičkim interpretacijama, tumačenjima i prosudbama. Time se potvrđuje njegova stvaralačka vitalnost i duhovna radoznalost čije mutacije i u letimičnom retrospektivnom snimku, ili u studijskom sondiranju svakog segmenta čitamo kao temeljnu vrijednost prepoznatljivu u svim fazama opusa i u svakom likovnom mediju. Međutim, u tim stvaralačkim preobrazbama nećemo naći naglih promjena ili radikalnih intervencija u vlastito djelo, već prije pomno širenje tematskog polja u studijskom pristupu temi koju Perić opservira u svakom novom ciklusu minucioznim pomacima u traženju novih likovnih vrijednosti svojega izraza. Zacijelo i zato njegovo djelo određuje to "ulančavanje" kroz iznijansirane morfološke preobrazbe u ciklusima, jer se iznimna dosljednost u provedbi likovnog koncepta prepoznaje kao njegova temeljna odrednica. Ali i zato što je djelo determinirano izrazito stvaralačkim nabojima impostiranim u njegovoj biti, generirajući promjene u morfološkim mijenama i novim slikarskim postupcima, kao i u izražavanju u drugim likovnim medijima, u gvašu, kolažu te napose u mediju kiparstva. Upravo na ovim značajkama i slijedimo njegovu razvojnu liniju jedinstvene stilske koherentnosti koja ga je kroz minula desetljeća i prometnula u egzemplarno djelo suvremene hrvatske umjetnosti. Tu je činjenicu naglasio i Tonko Maroević: "Dinamika i dijalektika opusa poznaje iznimnu upornost trošenja i obnavljanja, gotovo ponorničkog izmicanja jednosmjernom i jednoznačnom toku." Stoga i možemo primjetiti da je Perićevo djelo, rasprostrto u prostoru u retrospektivnoj cjelini ili u kronološkoj sintezi u monografskoj knjizi, jedinstveni likovni projekt čije usustavljanje čitamo kroz cikluse u njihovom "izlistavanju" kroz vrijeme i prostor.

Dio golemog opusa u svojim bitnim značajkama sadrži svaki ciklus, pa stoga tu homogenu cjelinu i možemo sagledati i u jednom njegovom tematskom "bloku" jer su u njemu amalgamirani elementi cjelovitosti. I u ovom recentnom izboru slika za samostalnu izložbu implicirano je slikarevo iskustvo iz prijašnjih ciklusa na čijim je zasadama i koncipirao ove inventivne varijacije na bliskom tematskom predlošku.

U prvom ciklusu "Osjećaj vedrine" datiranom 1986./87. godine, Šime Perić ustraje na izgrađivanju koncepta na onim istim premisama na kojima i stvarao svoju specifičnu likovnu poetiku: na istančanom osjećaju za boju i druga tvoriva, kao i na slikarskom umijeću osebujnog poteza i specifične geste s autorskim obilježjima bliskom enfomelu, lirskoj apstrakciji i gestualnom slikarstvu snažnih kolorističkih naboja.

I u drugom ciklusu "Prostorne konfiguracije" rađenom poslije više od jednog desetljeća i u dužem vremenskom razdoblju, zrcali se prepoznatljivi stvaralački proces u kojemu naročito dolazi do izražaja to jedinstveno slikarsko majstorstvo apostrofirano i od kritike kao paradigmatsko na suvremnoj hrvatskoj likovnoj sceni. Oba ciklusa produhovljenim oblikovanjem pikturalne magme kružnim i gustim "nanosima" na površini, i u prožimanju iskonskih likovnih počela, otkrivaju svoju kolorističku poetiku u čvrstoj kromatskoj strukturi djela. Ove su vrijednosti i pokrenule Šimu Perića u druge i nepoznate prostore kamo ga je povela njegova stvaralačka radoznalost kako bi otkrio još jednu dimenziju svojega izraza u - mediju kiparstva.

Taj njegov novi put sažeto je izrazila Mladenka Šolman: "Moderna i suvremena umjetnost obiluju primjerima raznovrsnosti individualnih opusa, dosljedno profiliranih slikarskih, kiparskih i grafičkih dionica. Njima pripada i Šime Perić. Međutim, ono što ga čini posebnim - težnja je prostornoj strukturaciji dinamičkih silnica vlastita slikarstva, traženje forme kao recipijenta njihove ostvarivosti u mediju kiparstva što mu osigurava status organske dionice u cjelini stvaralaštva".
Kada je slikar "zakoračio" u trodimenzionalni prostor, njegov je čvrsti korak postao kiparsko djelo kojim je u likovnoj punini mogao sagledati cjelovitost svojega duhovnog projekta što ga je započeo stvarati prije više desetljeća, a čije smo mijene slijedili u brojnim ciklusima i različitim medijima. I Perićevu kiparsku dionicu prirodno izraslu iz njegova slikarstva određuju bliske likovne sastavnice i njegov kiparski izraz: majstorstvo izvedbe postupkom redukcije, inventivno strukturiranje elemenata, poetika tvoriva, višeslojnost značenja. Primjerice, skulptura "Ritmovi rasta I, II, III, (2003.) u drvu sažima slikarevo iskustvo preciznog poteza i egzaktne linije okomitim rastom trodimenzionalne forme u dinamičnom ritmu prema visinama, u beskraj... Elementarnost drva čistoćom naravne boje emanira simboličkim konotacijma kroz prostor gdje su njegove snažne likovne silnice poantirane spekulativnim i duhovnim.
Upravo su ove kipareve preobrazbe potaknule i na drukčija čitanja njegova slikarstva, jer se oba medija i jezika prožimaju u jednoj autorskoj osobnosti i u istoj stvaralačkoj biti.

Milan Bešlić

1958. Zagreb Salon ULUH,3 .2. - 15. 4.
1960. Zagreb, Salon, ULUH1, 6.2. - 30. 4.
1971. Zagreb, Galerija Forum, 18. 1. – 8. 2.
Split Galerija umjetnina, 8. 5. – 22. 5.
1975. Skopje, Centar za kultura i informacij, Izložbeni salon na centarot, 4. 3. – 19. 3.
1976. Zagreb. Galerija Forum, prosinac
1977. Zadar, Moderna galerija Narodnog muzeja Zadar, (Deveti plavi salon), srpanj, kolovoz, rujan
1978. Hvar, Galerija na bankete, 3. 8. – 15. 8.
1979. Zagreb, Galerija Schira, ožujak, travanj
Split, Galerija Buvina (Mala likovna galerija čakavskog sabora), 31. 7. – 18. 8.
1980. Čakovec, Izložbeni salon muzeja Međimurja (Stari grad), svibanj
1985. Varaždin, Galerija slika, 10. 4. – 21. 4.
1988./1989. Zagreb, Moderna galerija (monografska izložba: Slike/radovi na papiru/Skulpture 1954. – 1988.), 20. 12. 1988. – 29. 1. 1989.
1992. Zagreb, Galerija Forum,12. 11. - 12. 12.
1995. Zagreb, Galerija Forum, 28. 11. - 16. 12.
1996. Milna, Galerija Cervantes, 16. 7. – 24. 7.
Omiš, Crkva Sv. Duha, 27. 7. - 5. 8.
1997. Pula, Galerija Galerija Vincent iz Kastva/Istarsko narodno kazalište, rujan
1998. Poreč, Mala galerija, 24. 6. – 11. 7.
1999. Orebić, Crkvica Sv. Navještenja, 6. 8. 14. 8.
2000. Zagreb. Umjetnički paviljon (retrospektivna izložba), studeni – prosinac
2003. Rijeka, Galerija Kortil, 14. 4. -1. 5.
2004. Dubrovnik, Galerija Sebastian, 7. 7. – 27. 7.
2005. Veli Lošinj, Muzejsko galerijski prostor Kula, kolovoz
Novalja, Pag, Galerija Kunkera, srpanj
Varaždin, Galerija Ajngel, 23. 9. – 9. 10.
2006. Šibenik, Galerija Sv. Krševana, 10. 5. 25. 5.
2009. Postira, Crkvica Sv. Ante, 29. 5. – 5. 6.
2012. Zagreb, Galerija Forum, 20. 9. – 15. 10.

Sudjeluje na brojnim skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu.

Životopis:

Šime Perić rodio se 10. ožujka 1920. godine u Antofagasti (Čile).
Akademiju za primijenjene umjetnosti završio je u Beogradu 1952., u klasi porf. Vase Pomorišca. Godine 1949. jedan semestar studira fresko slikarstvo na Ecole nationale Superieure des Beaux – Arts u Parizu. Do 1965. godine bavi se kopiranjem fresaka.
OD 1952. – 1957. suradnik je Majstorske radionice prof. Krste Hegedušića.
Od 1957. član je grupe „Mart“, a od 1969. Galerije Forum u Zagrebu.
Od 1969. – 1984. docent, potom izvanredni, te redovni profesfor na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Monografiju Šime Perića autora Tonka Maroevića (kiparstvo) i Mladenke Šolman (slikarstvo) objavila je Akademija likovnih umjetnosti i Skaner studio, Zagreb, 2003.
Dobitnik je više nagrada: 1969. Naglade za sliakrstvo na 5. zagrebačkom salonu; 1972. Nagrade grada Zagreba za likovni rad; 1979. Otkupne nagrade Likovne jeseni, Sombor; 1990., Republičke nagrade „Vladimir Nazor“ za životno djelo; 2004. Nagrade za životno djelo Hrvatsko društva likovnih umjetnika i 2006. Nagrade Međunarodnoga kiparskog simpozija Labin Dubrova na IX. trijenalu hrvatskog kiparstva, Gliptoteka HAZU, Zagreb.

Prethodne izložbe
HARI IVANČIĆ  
OD 08.04.2010. DO 30.04.2010.

HARI IVANČIĆ

U četvrtak, 8. travnja 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvorit će se izložba slika Harija Ivančića.
Hari Ivančić slikar je mlađe generacije koji je profilirao svoju poetiku na iskustvu apstraktnog ekspresionizma. Istarski krajolik njegovo je trajno nadahnuće u kojemu nalazi duboke poticaje za svoje stvaralaštvo, to je krajolik s prepoznatljivim topološkim značajkama uokvirenim u buzetskoj specifičnosti, a ne terra incognita, beskrajan i tajanstven prostor, daleka i nepoznata zemlja.
Za tu njegovu duboku vezanost uz posve određen krajolik, Tonko Maroević kaže da je Hari Ivančić „…ipak uspio  progovoriti na uvjerljiv i autentičan način o slojevitoj vizualnoj istini istarskog pejzaža. Odlučio se za kreativno svjedočenje ambijenta u kojemu je rođen i u kojemu živi i djeluje. Bakrena, smeđa, crvena istarska zemlja najčešći je motiv u njegovom slikarstvu u kojemu ovaj mladi umjetnik ostvaruje zapažene rezultate stvarajući djelo prepoznatljivom gestom velike likovne ekspresivnosti.

:: opširnije
ANTUN BORIS ŠVALJEK  
OD 10.03.2010. DO 31.03.2010.

ANTUN BORIS ŠVALJEK

U srijedu, 10. 3. 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba slika i skulptura A. B. Švaljeka.


Slikar srednje generacije Antun Boris Švaljek danas je nedvojbeno jedan od najznačajnijih umjetnika na suvremenoj hrvatskoj likovnoj sceni. Svoj osebujni likovni jezik formirao je već početkom sedamdesetih godina prošloga stoljeća na tradiciji velikih hrvatskih klasika, te napose, na onoj njezinoj liniji koju su povukli Krsto Hegedušić i Nives Kavurić-Kurtović čiji se plodonosni tragovi prepoznaju upravo u Švaljekovom stvaralaštvu. No, da je njegovo slikarsko djelo imalo već na samom startu odličnu recepciju kod kritike, a i šire likovne publike dobro je znana činjenica. Međutim, manje je poznato da je on i vrlo zanimljiv kipar što će upravo na ovoj izložbi u Galeriji Forum biti iznenađenje čak i dobrim poznavateljima njegova  stvaralaštva. Naime, autor će osim novih slika izložiti i nove skulpture. 
Izložba ostaje otvorena do 31. ožujka ove godine.

:: opširnije
KARINA SLADOVIĆ  
OD 03.02.2010. DO 25.02.2010.

KARINA SLADOVIĆ

U srijedu, 3. veljače 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba crteža akademske slikarice Karine Sladović.
Karina Sladović diplomirala je na ALU u Zagrebu, u klasi prof. Dubravke Babić. Uža  specijalnost joj je duboki tisak te grafičke tehnike  bakropis, suha igla, akvatinta i minuciozan crtež, a bavi se i keramikom, performanceom te ilustracijom knjiga i časopisa.
Golemom i jedinstvenom imaginacijom, Karina Sladović stvarala je prostor svojim fantastičnim svjetovima u inventivnim varijacijama bujne likovnosti  koji se „izlistavaju“ i u novoj seriji radova nastalih 2009. godine. U umjetnosti ove autorice fantastično ne dokida tradicijsko u svojem ostvarenju, već ga pretpostavlja, tj. bez njega je neizvedivo jer je samo u njemu fantastično i stvarno.
Svi radovi koji će se moći vidjeti na izložbi u Galeriji Forum rađeni su kombiniranom tehnikom ( akvarel, tuš, kolaž, akvarelni papir, ručno rađeni papir, kaširanje).
Izložba ostaje otvorena do 25. veljače 2010. godine

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio