KIC
12.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 20.09.2012. DO 13.10.2012.

ŠIME PERIĆ

U četvrtak, 20. rujna 2012. u 19 sati, u Galeriji Forum, Teslina 16, otvara se izložba slika i skulptura Šime Perića.

Šime Perić (1920.), u Galeriji Forum izlaže presjek svojega bogatog opusa: cikluse slika "Osjećaj vedrine" (1986. /87.) i "Prostorne konfiguracije" (1999./2012.), te skulpture u drvu nastale od 2002. do 2011. godine.

Oba ciklusa produhovljenim oblikovanjem pikturalne magme kružnim i gustim "nanosima" na površini, i u prožimanju iskonskih likovnih počela, otkrivaju svoju kolorističku poetiku u čvrstoj kromatskoj strukturi djela. Ove su vrijednosti i pokrenule Šimu Perića u druge i nepoznate prostore kamo ga je povela njegova stvaralačka radoznalost kako bi otkrio još jednu dimenziju svojega izraza u mediju kiparstva. Taj njegov novi put sažeto je izrazila Mladenka Šolman: "Moderna i suvremena umjetnost obiluju primjerima raznovrsnosti individualnih opusa, dosljedno profiliranih slikarskih, kiparskih i grafičkih dionica. Njima pripada i Šime Perić. Međutim, ono što ga čini posebnim - težnja je prostornoj strukturaciji dinamičkih silnica vlastita slikarstva, traženje forme kao recipijenta njihove ostvarivosti u mediju kiparstva što mu osigurava status organske dionice u cjelini stvaralaštva".

Reprodukcije:

«
iz ciklusa "Osjećaj vedrine"
iz ciklusa "Osjećaj vedrine"
iz ciklusa "Prostorne konfiguracije"
"Zajedništvo"
»

ŠIME PERIĆ - SLIKAR I KIPAR

Dobro je znano da je Šime Perić suvremeni hrvatski klasik intrigantnog i respektabilnog opusa monografski i retrospektivno sagledanog u njegovoj cjelovitosti i kritički valoriziranog u kontekstu suvremene hrvatske umjetnosti.
Prilog ovoj tvrdnji je i monografska knjiga s analitičkim prikazom djela u njegovim bitnim značajkama koju potpisuju Mladenka Šolman i Tonko Maroević. Na ove činjenice podsjećamo i u ovoj prigodi kako bismo još jednom naglasili da je riječ o autoru čije je djelo visoko vrednovano i koje se, unatoč toj činjenici, svakom svojom samostalnom izložbom otvara novim i drukčijim kritičkim interpretacijama, tumačenjima i prosudbama. Time se potvrđuje njegova stvaralačka vitalnost i duhovna radoznalost čije mutacije i u letimičnom retrospektivnom snimku, ili u studijskom sondiranju svakog segmenta čitamo kao temeljnu vrijednost prepoznatljivu u svim fazama opusa i u svakom likovnom mediju. Međutim, u tim stvaralačkim preobrazbama nećemo naći naglih promjena ili radikalnih intervencija u vlastito djelo, već prije pomno širenje tematskog polja u studijskom pristupu temi koju Perić opservira u svakom novom ciklusu minucioznim pomacima u traženju novih likovnih vrijednosti svojega izraza. Zacijelo i zato njegovo djelo određuje to "ulančavanje" kroz iznijansirane morfološke preobrazbe u ciklusima, jer se iznimna dosljednost u provedbi likovnog koncepta prepoznaje kao njegova temeljna odrednica. Ali i zato što je djelo determinirano izrazito stvaralačkim nabojima impostiranim u njegovoj biti, generirajući promjene u morfološkim mijenama i novim slikarskim postupcima, kao i u izražavanju u drugim likovnim medijima, u gvašu, kolažu te napose u mediju kiparstva. Upravo na ovim značajkama i slijedimo njegovu razvojnu liniju jedinstvene stilske koherentnosti koja ga je kroz minula desetljeća i prometnula u egzemplarno djelo suvremene hrvatske umjetnosti. Tu je činjenicu naglasio i Tonko Maroević: "Dinamika i dijalektika opusa poznaje iznimnu upornost trošenja i obnavljanja, gotovo ponorničkog izmicanja jednosmjernom i jednoznačnom toku." Stoga i možemo primjetiti da je Perićevo djelo, rasprostrto u prostoru u retrospektivnoj cjelini ili u kronološkoj sintezi u monografskoj knjizi, jedinstveni likovni projekt čije usustavljanje čitamo kroz cikluse u njihovom "izlistavanju" kroz vrijeme i prostor.

Dio golemog opusa u svojim bitnim značajkama sadrži svaki ciklus, pa stoga tu homogenu cjelinu i možemo sagledati i u jednom njegovom tematskom "bloku" jer su u njemu amalgamirani elementi cjelovitosti. I u ovom recentnom izboru slika za samostalnu izložbu implicirano je slikarevo iskustvo iz prijašnjih ciklusa na čijim je zasadama i koncipirao ove inventivne varijacije na bliskom tematskom predlošku.

U prvom ciklusu "Osjećaj vedrine" datiranom 1986./87. godine, Šime Perić ustraje na izgrađivanju koncepta na onim istim premisama na kojima i stvarao svoju specifičnu likovnu poetiku: na istančanom osjećaju za boju i druga tvoriva, kao i na slikarskom umijeću osebujnog poteza i specifične geste s autorskim obilježjima bliskom enfomelu, lirskoj apstrakciji i gestualnom slikarstvu snažnih kolorističkih naboja.

I u drugom ciklusu "Prostorne konfiguracije" rađenom poslije više od jednog desetljeća i u dužem vremenskom razdoblju, zrcali se prepoznatljivi stvaralački proces u kojemu naročito dolazi do izražaja to jedinstveno slikarsko majstorstvo apostrofirano i od kritike kao paradigmatsko na suvremnoj hrvatskoj likovnoj sceni. Oba ciklusa produhovljenim oblikovanjem pikturalne magme kružnim i gustim "nanosima" na površini, i u prožimanju iskonskih likovnih počela, otkrivaju svoju kolorističku poetiku u čvrstoj kromatskoj strukturi djela. Ove su vrijednosti i pokrenule Šimu Perića u druge i nepoznate prostore kamo ga je povela njegova stvaralačka radoznalost kako bi otkrio još jednu dimenziju svojega izraza u - mediju kiparstva.

Taj njegov novi put sažeto je izrazila Mladenka Šolman: "Moderna i suvremena umjetnost obiluju primjerima raznovrsnosti individualnih opusa, dosljedno profiliranih slikarskih, kiparskih i grafičkih dionica. Njima pripada i Šime Perić. Međutim, ono što ga čini posebnim - težnja je prostornoj strukturaciji dinamičkih silnica vlastita slikarstva, traženje forme kao recipijenta njihove ostvarivosti u mediju kiparstva što mu osigurava status organske dionice u cjelini stvaralaštva".
Kada je slikar "zakoračio" u trodimenzionalni prostor, njegov je čvrsti korak postao kiparsko djelo kojim je u likovnoj punini mogao sagledati cjelovitost svojega duhovnog projekta što ga je započeo stvarati prije više desetljeća, a čije smo mijene slijedili u brojnim ciklusima i različitim medijima. I Perićevu kiparsku dionicu prirodno izraslu iz njegova slikarstva određuju bliske likovne sastavnice i njegov kiparski izraz: majstorstvo izvedbe postupkom redukcije, inventivno strukturiranje elemenata, poetika tvoriva, višeslojnost značenja. Primjerice, skulptura "Ritmovi rasta I, II, III, (2003.) u drvu sažima slikarevo iskustvo preciznog poteza i egzaktne linije okomitim rastom trodimenzionalne forme u dinamičnom ritmu prema visinama, u beskraj... Elementarnost drva čistoćom naravne boje emanira simboličkim konotacijma kroz prostor gdje su njegove snažne likovne silnice poantirane spekulativnim i duhovnim.
Upravo su ove kipareve preobrazbe potaknule i na drukčija čitanja njegova slikarstva, jer se oba medija i jezika prožimaju u jednoj autorskoj osobnosti i u istoj stvaralačkoj biti.

Milan Bešlić

1958. Zagreb Salon ULUH,3 .2. - 15. 4.
1960. Zagreb, Salon, ULUH1, 6.2. - 30. 4.
1971. Zagreb, Galerija Forum, 18. 1. – 8. 2.
Split Galerija umjetnina, 8. 5. – 22. 5.
1975. Skopje, Centar za kultura i informacij, Izložbeni salon na centarot, 4. 3. – 19. 3.
1976. Zagreb. Galerija Forum, prosinac
1977. Zadar, Moderna galerija Narodnog muzeja Zadar, (Deveti plavi salon), srpanj, kolovoz, rujan
1978. Hvar, Galerija na bankete, 3. 8. – 15. 8.
1979. Zagreb, Galerija Schira, ožujak, travanj
Split, Galerija Buvina (Mala likovna galerija čakavskog sabora), 31. 7. – 18. 8.
1980. Čakovec, Izložbeni salon muzeja Međimurja (Stari grad), svibanj
1985. Varaždin, Galerija slika, 10. 4. – 21. 4.
1988./1989. Zagreb, Moderna galerija (monografska izložba: Slike/radovi na papiru/Skulpture 1954. – 1988.), 20. 12. 1988. – 29. 1. 1989.
1992. Zagreb, Galerija Forum,12. 11. - 12. 12.
1995. Zagreb, Galerija Forum, 28. 11. - 16. 12.
1996. Milna, Galerija Cervantes, 16. 7. – 24. 7.
Omiš, Crkva Sv. Duha, 27. 7. - 5. 8.
1997. Pula, Galerija Galerija Vincent iz Kastva/Istarsko narodno kazalište, rujan
1998. Poreč, Mala galerija, 24. 6. – 11. 7.
1999. Orebić, Crkvica Sv. Navještenja, 6. 8. 14. 8.
2000. Zagreb. Umjetnički paviljon (retrospektivna izložba), studeni – prosinac
2003. Rijeka, Galerija Kortil, 14. 4. -1. 5.
2004. Dubrovnik, Galerija Sebastian, 7. 7. – 27. 7.
2005. Veli Lošinj, Muzejsko galerijski prostor Kula, kolovoz
Novalja, Pag, Galerija Kunkera, srpanj
Varaždin, Galerija Ajngel, 23. 9. – 9. 10.
2006. Šibenik, Galerija Sv. Krševana, 10. 5. 25. 5.
2009. Postira, Crkvica Sv. Ante, 29. 5. – 5. 6.
2012. Zagreb, Galerija Forum, 20. 9. – 15. 10.

Sudjeluje na brojnim skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu.

Životopis:

Šime Perić rodio se 10. ožujka 1920. godine u Antofagasti (Čile).
Akademiju za primijenjene umjetnosti završio je u Beogradu 1952., u klasi porf. Vase Pomorišca. Godine 1949. jedan semestar studira fresko slikarstvo na Ecole nationale Superieure des Beaux – Arts u Parizu. Do 1965. godine bavi se kopiranjem fresaka.
OD 1952. – 1957. suradnik je Majstorske radionice prof. Krste Hegedušića.
Od 1957. član je grupe „Mart“, a od 1969. Galerije Forum u Zagrebu.
Od 1969. – 1984. docent, potom izvanredni, te redovni profesfor na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Monografiju Šime Perića autora Tonka Maroevića (kiparstvo) i Mladenke Šolman (slikarstvo) objavila je Akademija likovnih umjetnosti i Skaner studio, Zagreb, 2003.
Dobitnik je više nagrada: 1969. Naglade za sliakrstvo na 5. zagrebačkom salonu; 1972. Nagrade grada Zagreba za likovni rad; 1979. Otkupne nagrade Likovne jeseni, Sombor; 1990., Republičke nagrade „Vladimir Nazor“ za životno djelo; 2004. Nagrade za životno djelo Hrvatsko društva likovnih umjetnika i 2006. Nagrade Međunarodnoga kiparskog simpozija Labin Dubrova na IX. trijenalu hrvatskog kiparstva, Gliptoteka HAZU, Zagreb.

Prethodne izložbe
Marijan Molnar "Čekajući izložbu" - instalacija  
OD 25.09.2014. DO 18.10.2014.

Marijan Molnar "Čekajući izložbu" - instalacija

U četvrtak, 25. rujna 2014. u 19 sati u Galeriji Forum otvara se izložba Marijana Molnara pod nazivom „Čekajući izložbu“.

:: opširnije
IZ GRAFIČKIH ATELIJERA JOANA MIROA  
OD 17.07.2014. DO 30.08.2014.

IZ GRAFIČKIH ATELIJERA JOANA MIROA

Autori: Joan Miró, Wayne Crothers, Democracia, Patricia Gómez i Maria Jesús González, Antonio Miralda, Wolf Vostell


Kustosica izložbe: Elvira Cámara, ravnateljica Fondacije Pilar y Joan Miró, Mallorca


Otvorenje izložbe u četvrtak, 17. srpnja 2014., u 20 sati.

:: opširnije
Bojan Mucko "Znaci vremena" - Dokumentacija performativnog procesa, 17. 1. - 2. 9. 2013.  
OD 02.07.2014. DO 12.07.2014.

Bojan Mucko "Znaci vremena" - Dokumentacija performativnog procesa, 17. 1. - 2. 9. 2013.

 


Otvorenje izložbe u srijedu, 2. srpnja 2014. u 20 sati

U srijedu, 2. srpnja 2014. u 20 sati, u  Galeriji Forum otvara se izložba Bojana Mucka "Znaci vremena". Riječ je o dokumentaciji performativnog procesa, datiranog između 17. 1. i 2. 9. 2013. 


 


 


 

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio