KIC
23.07.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 15.11.2012. DO 03.12.2012.

OTVORENJE IZLOZBE MARIJE UJEVIC GALETOVIC "SLIKE i SKULPTURE"

U četvrtak, 15. studenoga 2012. u 19 sati, u Galeriji Forum, Teslina 16, otvara se izložba slika i skulptura Marije Ujević Galetović.

Marija Ujević Galetović u Galeriji Forum izlaže sedam slika većih dimenzija u tehnici akrilika na platnu i tri skulpture. Svi radovi nastali su od 2008. – 2012. godine.

Reprodukcije:

«
pevsner, 200 x 150, akrilik na platnu
godišnja doba, 150 x 150 cm, akrilik na platnu
godišnja doba, 150 x 150 cm, akrilik na platnu
»


Rečenicom:"Nemam slikarskih roditelja koji vrebaju na moje prve poteze" Marija Ujević Galetović rekla je jednu iznimno značajnu činjenicu o svojem slikarstvu i tako nas obavezala da u toj gotovo rezolutnoj tvrdnji potražimo razloge koji su kiparicu reprezentativnog opusa s već jasnim konturama suvremenog klasika "modelirali" kao slikarskog početnika.
Također,valja napomenuti da joj, kako sama kaže, "na prve poteze" ne "vrebaju ... slikarski roditelji" jer ih i nema, pa je time, otkrivši svoju stvaralačku prirodu kroz slikarsku komponentu još eksplicitnije naglasila i svoj slobodarski habitus. Ta se njezina značajka prepoznala već na samostalnoj izložbi 2005. godine, u intelektualnoj radoznalosti i stvaralačkoj izazovnosti novoga medija, kao i u novoj seriji slika nastalih od 2008. do 2012. godine na izrazito slikarskim vrijednostima jedinstvene likovne uvjerljivosti. Međutim, naročitu pozornost pridajemo i ovim slikaričinim riječima: "nemam slikarskih roditelja" jer s njima jasno precizira da je ishodište njezina slikarstva izvan nekog kanoniziranog stilskog određenja i programskog usmjerenja, i da je izrastalo golemom likovnom snagom iz njezine osobnosti,odnosno, iz njezine duhovne supstancijalnosti. Zapravo iz tog kontinuiranog stvaralačkog procesa u vlastitome djelu koji se kroz minula desetljeća autorski oblikovao poglavito u kiparskom jeziku, ali, ne samo kiparskim postupkom već i onom duhovnošću koja je kiparicu pokrenula u traženju novog likovnog jezika u slikarskom mediju. Zato se i pozivamo na citiranu slikaričinu rečenicu jer to iskustvo sažima, ako možemo tako reći, snagom manifesta stvaralačko načelo koje ne poznaje bilo čijih utjecaja i svoj estetski "program" ne radi na poznatim predlošcima i bliskim ili srodnim "citatima" već isključivo na premisama svojega stvaralaštva.
Naime, mogli bismo reći da njezino slikarsko djelo nema svojega početka ni razvojnih faza, ono je svojom pojavnošću odmah izražavalo duhovnu cjelovitost i slikarsku dovršenost i time se učvrstilo u svojoj slikarskoj biti snagom fenomena izazvavši golemo zanimanje i kritike i kulturne javnosti.
U tako usustavljenom likovnom jeziku na vlastitom stvaralačkom ishodištu slikarica piše svoju poetsku lozinku gdje nisu kodirani njezini "slikarski roditelji" već čista likovna počela od kojih je oblikovala slikarski izraz. Upravo s tom elementarnom snagom likovnoga jezika i otvara veliku temu ljudskog postojanja oblikovanog u prostoru kroz različite oblike egzistencijalističkih stanja. Tu je značajku naglasila i Leonida Kovač: "U slikarstvu Marije Ujević pojam egzistencijalnog prostora postoji kao temeljni referent. Kakav je to prostor i u kojim dimenzijama postoji?" A Marija Ujević u svojem slikarstvu i problematizira tu golemu egzistencijalističku tematiku otkrivajući u brojnim motivima stanja osamljenosti, praznine, otuđenosti, straha, neizvjesnosti, fragmentiranosti ljudskog postojanja...
Neke od tih značajki evidentne su i u slici "Venecija" gdje je okomica ljudskog tijela prsnula "rascvjetanim" kruništem poantirajući bizarnost konteksta u tamnim, smeđecrnim površinama koje nemaju uporišta u stvarnom prostoru, već u simboličkom i iracionalnom otvarajući ga imaginarnom i tajanstvenom, u novi i nepoznati prostor staroga grada gdje se puno lica jedne Venecije pokazuju u likovnoj stvarnosti djela kao oblik njezina postojanja.
U drugom i drukčijem prostoru Marija Ujević Galetović oblikuje volumen u specifičnom pokretu sublimirajući ga u dinamičnoj skulpturi žena mačka. "A egzaltirana i istodobno suzdržana "Mačka" koja hoda, biće je manirističkoga sjaja koje krije u sebi pritajenu agresiju, uzbudljivost i strukturu straha“, kako je to već primjetio Ive Šimat Banov naglašavajući neke od bitnih značajki ovoga kiparstva.
U toj mački ženolikog tijela impostiran je pokret kao jedna od temeljnih odrednica, oblikovan čistim i glatkim površinama u čijem je koraku sublimirana energija kretanja kao vitalistička komponenta forme. Dosljednim postupkom redukcije Marija Ujević Galetović ekstrahira narativne elemente ne potirući njihova ishodišta, već ih znalački sažima u oblike velike likovne sugestivnosti.
"Mačka uvijek viri" ili samo "Mačka" kako, naime, kiparica naziva svoja djela iz ovoga ciklusa izražava u jednostavnosti imena običnost prizora u kojem najčešće zatičemo ovu privlačnu životinju, te, nadasve, i neobičnu vještinu koja ih je stvarala u ovim formama.
Mitsku snagu mačke oblikovala je ženska ruka kiparice čije je kiparsko umijeće priroda izjednačila s onom tajanstvenom silom koja pokreče život tijela i život forme kako bi ih obje spojila u jedno kiparsko biće ženu mačku, a u gipkoj živosti volumena i u formi mitske snage.



(izbor)

Galerija Forum, Zagreb (1980., 1992.)
Galerija Sebastian, Dubrovnik (1981.)
Galerija Sebastian, Beograd (1984.),
Ex Granai della Repubblica a Zitellelle, Venecija (1991.)
Academie de France a Rome Villa Medicis, Rim (1991.)
Galerija Kortil, Rijeka (2002.)
HDLU, Zagreb (2005.)
Hrvatsko veleposlanstvo u Rimu (2009.)
Galerija Močibob, Zagreb (2010.).
Galerija Forum, Zagreb (2012.)

Životopis:

Marija Ujević Galetović rođena je 1933. godine u Zagrebu, Hrvatska. Godine 1953. upisana je na zagrebačku Akademiju likovnih umjetnosti - Kiparski odsjek, na kojem je diplomirala 1958. u klasi profesora Kršinića. Nakon studija usavršavala se na Central School of Art u Londonu.
Od 1987. radi na ALU, napredujući od docenta do statusa redovitog profesora 1995. U više navrata bila je pročelnica Kiparskog odsjeka. Redovita je profesorica u miru.
Član suradnika Razreda za likovne umjetnosti bila je od 17.05.1990. - 28.05.1998.godine.
Redoviti je član HAZU od 1998. godine.
U nekoliko navrata boravila je na studijskim putovanjima (Italija, Engleska, Francuska ...).
Autorica je brojnih skulptura na otvorenom te unutar arhitektonskih sredina (Virovitica, Vrsar, Zagreb, Marija Bistrica, Sinj, Cres, Rijeka, Osijek, Labin, Visoko, Bihać, Novi Sad), među kojima su: spomenik M. Krleži u Osijeku, spomenik M. Krleži u Zagrebu, spomenik A. Šenoi u Zagrebu, skulptura Trkač na Savskom nasipu u Zagrebu, spomenik Frani Petriću u Cresu, spomenik Jakovu Gotovcu u Osoru, spomenik Steriji Popoviću u Novom Sadu i drugi.
O njenom radu izdano je više monografija, od kojih je najopsežnija Marija Ujević Galetović (Ivo Šimat Banov, Kontura, 2007.) Živi i radi u Zagrebu, Hrvatska.

Prethodne izložbe
OD 28.06.2012. DO 06.07.2012.

RAZUM & OSJEĆAJI - izložba produkt dizajna

U četvrtak, 28. 6. 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba produkt dizajna RAZUM & OSJEĆAJI.


Internet magazin DesignAgenda čije se posve novo izdanje, i to na engleskom jeziku očekuje za kraj svibnja, osmislio je izložbu Razum & Osjećaji koja ilustrira prekretnicu u povijesti suvremenog hrvatskog produkt dizajna, smještajući ga u mnogo zreliji i ozbiljniji društveni i tržišni kontekst – dizajn brandove s novom generacijom hrvatskih proizvoda. Izložbom će se predstaviti oko 40 selektiranih proizvoda iz 14 domaćih dizajn brandova (i onih koji to postaju).


 

:: opširnije
EUGEN KOKOT: CRTEŽI  
OD 16.05.2012. DO 05.06.2012.

EUGEN KOKOT: CRTEŽI

U srijedu, 16. 5. 2012. u 20 h otvara se izložba crteža Eugena Kokota.


Eugen Kokot jedan je od najznačajnijih suvremenih hrvatskih kolorista, a tu je poziciju izgradio kroz prošla desetljeća, točnije, 60 - tih godina XX stoljeća.


Osim u mediju slike, Kokot je i autor koji se izražavao i u drugim klasičnim likovnim tehnikama, u freskoslikarstvu, mozaiku, grafici, a osobito u crtežu.


Svojim crtežima Kokot na drugačiji i novi način problematizira svoju staru, i rekli bismo, jedinu temu - krajolik Istre - otkrivajući uvijek iznova u njegovoj pitoresknoj stvarnosti čudesne prizore i tajanstvenost prostora u koji nastoji proniknuti cjelokupnim svojim stvaralaštvom.


 

:: opširnije
ŠEBALJ I KRIŽ  
OD 18.04.2012. DO 05.05.2012.

ŠEBALJ I KRIŽ

Hommage: IVO ŠEBALJ 1912. - 2002.


U srijedu, 18. 4. 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba gvaševa ŠEBALJ I KRIŽ.


Ciklusom gvaševa na temu križa, Ivo Šebalj ostavio je hrvatskoj likovnoj umjetnosti i svoj posljednji ciklus koji je nastao u 2001.godini, pred sam kraj slikareva života.


Šebalj je temu križa koncipirao za unutrašnjost prostora kapelice koju su Carla i Francesco von Habsburg nazvali "Hrvatska kapelica" povjerivši arhitektu Nenadu Fabijaniću da je projektira u parku njihovog imanja u Salzburgu: Casa Austria/Villa Swoboda. Međutim, zbog različitih okolnosti do realizacije projekta nije došlo, ali je ostao sačuvan ovaj intrigantni ciklus skica i crteža pod nazivom “Šebalj i križ" kojega prvi puta predstavljamo hrvatskoj kulturnoj javnosti u prigodi obilježavanja sto godina slikareva rođenja i deset godina smrti.

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio