KIC
14.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 10.06.2013. DO 20.07.2013.

IVAN KOŽARIĆ / DEVEDESET DRUGA MU JE GODINA TEK

Nove slike, crteži, skulpture; aglomeracije, fragmenti...

Otvorenje u ponedjeljak, 10. lipnja u 19 sati

Nove slike, crteži, skulpture; aglomeracije, fragmenti...

Otvorenje u ponedjeljak, 10. lipnja u 19 satiNove slike, crteži, skulpture; aglomeracije, fragmenti...

Otvorenje u ponedjeljak, 10. lipnja u 19 sati

Izložba Ivana Kožarića, kako i sam njezin naslov sugerira, otvara se u Galeriji Forum na sam 92. umjetnikov rođendan, 10. lipnja 2013. Tako izložba dobiva značaj rođendanskog dara i to ne jednosmjernog već uzajamnog, 'unakrsnog': kako dara Galerije umjetniku tako i umjetnika svima onima koji vole i poštuju njegovo djelo.

Slijedeći specifično Kožarićevo umjetničko ponašanje i karakter rada, izložba uključuje različite kategorije eksponata.Osim uglavnom novijih pa i sasvim recentno nastalih radova u užem smislu riječi (tj. 'nedvojbenih', 'službenih' umjetnina - slika, crteža, skulptura...), izloženi su i pojedini predmeti manje definiranog statusa, oni koji su možda već djela a možda tek objekti u tranziciji od profanog do 'posvećenog' statusa. Odnosno obrnuto – radovi koji trpe zahvat autorove destrukcije, degradacije.

Izloženi su potom u atelijeru zatečeni, a u Galeriji rekonstruirani 'ansambli', aglomeracije čiji sastav uključuje obične stvari – stalke, alate, pribor, materijale - u društvu s artefaktima.Nadalje, eksponatima se pridružuju i fragmenti starijih radova koji djeluju kao uvjerljiva samostalna plastika; primjerice gipsana noga koja je uz ostale rastavljene dijelove figure služila za nedavno ponovljeni odljev skulpture Kupač pod tušem iz 1955. g.

Tako zamišljena izložba želi biti zorni poligon karakterističnog Kožarićevskog slobodarstva u upotrebi najrazličitijih formi, stilskih inačica, medija i materijala; mjesto osmoze značaja i značenja, prožimanja disparatnih pa i nasuprotnih entiteta i kategorija, mjesto očiglednog mentalnog pokreta, tekućeg procesa preobrazbi. Ukratko, izložba bi u 'malom uzorku' trebala sublimirati jedinstveni Kožarićev dinamični vitalizam koji ga čini mladim i u njegovim objektivno poznim godinama.

Izložba Ivana Kožarića, kako i sam njezin naslov sugerira, otvara se u Galeriji Forum
na sam 92. umjetnikov rođendan, 10. lipnja 2013.
Tako izložba dobiva značaj rođendanskog dara i to ne jednosmjernog
već uzajamnog, 'unakrsnog': kako dara Galerije umjetniku tako i umjetnika svima onima koji vole i poštuju njegovo djelo.
Slijedeći specifično Kožarićevo umjetničko ponašanje i karakter rada, izložba uključuje različite kategorije eksponata.
Osim uglavnom novijih pa i sasvim recentno nastalih radova u užem smislu riječi (tj. 'nedvojbenih', 'službenih' umjetnina - slika, crteža, skulptura...),
izloženi su i pojedini predmeti manje definiranog statusa, oni koji su možda već djela a možda tek objekti u tranziciji od profanog do 'posvećenog' statusa.
Odnosno obrnuto – radovi koji trpe zahvat autorove destrukcije, degradacije.
Izloženi su potom u atelijeru zatečeni, a u Galeriji rekonstruirani 'ansambli', aglomeracije čiji sastav uključuje obične stvari – stalke, alate, pribor, materijale - u društvu s artefaktima.
Nadalje, eksponatima se pridružuju i fragmenti starijih radova koji djeluju kao uvjerljiva samostalna plastika;
primjerice gipsana noga koja je uz ostale rastavljene dijelove figure služila za nedavno ponovljeni odljev skulpture Kupač pod tušem iz 1955. g.
Tako zamišljena izložba želi biti zorni poligon karakterističnog Kožarićevskog slobodarstva u upotrebi najrazličitijih formi,
stilskih inačica, medija i materijala; mjesto osmoze značaja i značenja, prožimanja disparatnih pa i nasuprotnih entiteta i kategorija,
mjesto očiglednog mentalnog pokreta, tekućeg procesa preobrazbi.
Ukratko, izložba bi u 'malom uzorku' trebala sublimirati jedinstveni Kožarićev dinamični vitalizam
koji ga čini mladim i u njegovim objektivno poznim godinama.
U tom smislu, istaknuti motiv falusa koji autor varira desetljećima, a učestalo posljednjih godina i koji je na izložbi prisutan u više inačica i veličina,
pojavljuje se ne samo u stereotipnom značenju snage i plodnosti nego, po svemu sudeći, i u humornom značenju uobličenog predmeta široke sardonične kolokvijalne upotrebe.
No takve moguće autorove namjere i naša tumačenja samo potvrđuju općenitu polivalentnost i protežnost Kožarićeve ideje i geste te, ponovo, njegovu kreativnu mladost.
Kožarićevu prisutnost i aktualnost svjedoči i treći segment izložbe koji, uz autorove skice čini i fotodokumentacija recentnih postava njegovih javnih skulptura.
Naime, kao što je poznato, sasvim nedavno, u travnju ove godine, u središtu Zagreba postavljene su, jedna za drugom, dvije Kožarićeve skulpture.
U Gajevoj ulici podignut je Kožarićev Crveni znak, metalni objekt izveden na osnovi skica i manjih verzija koje datiraju od kraja 60-ih godina prošlog stoljeća.
Nekoliko dana poslije Znaka, nakon što je više mjeseci bilo na restauraciji, ponovno je postavljeno i Prizemljeno sunce u Bogovićevoj ulici.
No ne na isto mjesto na kojemu je bilo dotada. Naime, na inicijativu skupine umjetnika, povjesničara umjetnosti, kritičara i arhitekata, kao i samog autora,
Sunce je izmaknuto iz svoje dotadašnje pozicije u sjecištu simetrala Petrićeve i Bogovićeve ulice,
iz središta namjenskog kvadratnog okvira izvedenog od crnog ukrasnog kamena na tlu ulice.
Tako se malim pomakom od tek nekoliko metara Sunce otelo sudbini ukroćenog i sputanog uličnog ornamenta koju su mu 1994. godine

namjenili autori uređenja Cvjetnog trga i prilaznih ulica te vratilo nešto od svojeg prvotno mišljenog karaktera i pozicije slobodnog, stihijski palog nebeskog tijela.

Slijedeći specifično Kožarićevo umjetničko ponašanje i karakter rada, izložba uključuje različite kategorije eksponata. Osim uglavnom novijih pa i sasvim recentno nastalih radova u užem smislu riječi (tj. 'nedvojbenih', 'službenih' umjetnina - slika, crteža, skulptura...), izloženi su i pojedini predmeti manje definiranog statusa, oni koji su možda već djela a možda tek objekti u tranziciji od profanog do 'posvećenog' statusa. Odnosno obrnuto – radovi koji trpe zahvat autorove destrukcije, degradaciIzloženi su potom u atelijeru zatečeni, a u Galeriji rekonstruirani 'ansambli', aglomeracije čiji sastav uključuje obične stvari – stalke, alate, pribor, materijale - u društvu s artefaktima. Nadalje, eksponatima se pridružuju i fragmenti starijih radova koji djeluju kao uvjerljiva samostalna plastika; primjerice gipsana noga koja je uz ostale rastavljene dijelove figure služila za nedavno ponovljeni odljev skulpture Kupač pod tušem iz 1955. g.

Tako zamišljena izložba želi biti zorni poligon karakterističnog Kožarićevskog slobodarstva u upotrebi najrazličitijih formi, stilskih inačica, medija i materijala; mjesto osmoze značaja i značenja, prožimanja disparatnih pa i nasuprotnih entiteta i kategorija, mjesto očiglednog mentalnog pokreta, tekućeg procesa preobrazbi. Ukratko, izložba bi u 'malom uzorku' trebala sublimirati jedinstveni Kožarićev dinamični vitalizam koji ga čini mladim i u njegovim objektivno poznim godinama.

U tom smislu, istaknuti motiv falusa koji autor varira desetljećima, a učestalo posljednjih godina i koji je na izložbi prisutan u više inačica i veličina, pojavljuje se ne samo u stereotipnom značenju snage i plodnosti nego, po svemu sudeći, i u humornom značenju uobličenog predmeta široke sardonične kolokvijalne upotrebe. No takve moguće autorove namjere i naša tumačenja samo potvrđuju općenitu polivalentnost i protežnost Kožarićeve ideje i geste te, ponovo, njegovu kreativnu mladost.

Kožarićevu prisutnost i aktualnost svjedoči i treći segment izložbe koji, uz autorove skice čini i fotodokumentacija recentnih postava njegovih javnih skulptura. Naime, kao što je poznato, sasvim nedavno, u travnju ove godine, u središtu Zagreba postavljene su, jedna za drugom, dvije Kožarićeve skulpture.

U Gajevoj ulici podignut je Kožarićev Crveni znak, metalni objekt izveden na osnovi skica i manjih verzija koje datiraju od kraja 60-ih godina prošlog stoljeća.Nekoliko dana poslije Znaka, nakon što je više mjeseci bilo na restauraciji, ponovno je postavljeno i Prizemljeno sunce u Bogovićevoj ulici. No ne na isto mjesto na kojemu je bilo dotada. Naime, na inicijativu skupine umjetnika, povjesničara umjetnosti, kritičara i arhitekata, kao i samog autora, Sunce je izmaknuto iz svoje dotadašnje pozicije u sjecištu simetrala Petrićeve i Bogovićeve ulice, iz središta namjenskog kvadratnog okvira izvedenog od crnog ukrasnog kamena na tlu ulice. Tako se malim pomakom od tek nekoliko metara Sunce otelo sudbini ukroćenog i sputanog uličnog ornamenta koju su mu 1994. godine namjenili autori uređenja Cvjetnog trga i prilaznih ulica te vratilo nešto od svojeg prvotno mišljenog karaktera i pozicije slobodnog, stihijski palog nebeskog tijela.

Izložba traje do 20. srpnja 2013.

Prethodne izložbe
PRIČE O JUNACIMA / Dizajn iz Flandrije  
OD 23.05.2014. DO 21.06.2014.

PRIČE O JUNACIMA / Dizajn iz Flandrije

Izložba se otvara u utorak 27. svibnja 2014., u 18 sati


Održava u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom i dio je programa Festivala dizajna Dan D: Dizajn na rubu. Ostaje otvorena do 21. lipnja 2014.


Izložba flamanskog suvremenog dizajna pod naslovom  Priče o junacima omogućuje nam uvid u zanimljivu produkciju upotrebnih predmeta koje karakterizira suvremena vizija, ali i nostalgične reminiscencije na prošla vremena, uz tehnološka rješenja koja uvažavaju i manufakturni pristup.

:: opširnije
KSENIJA TURČIĆ / KUĆA  
OD 09.05.2014. DO 21.05.2014.

KSENIJA TURČIĆ / KUĆA

videoinstalacija


Otvorenje u petak,  09. 05. 2014.  u 20h


Rad/izložba Kuća zagrebačke umjetnice Ksenije Turčić specifična je rekonstrukcija stvarnog tragičnog događaja iz njezina susjedstva. U obiteljskoj kući s više stanara, novi, nedavno pristigli, ubrzo su, potisnuvši starosjedioce, zadominirali prostorom, što je rezultiralo sukobom dviju žena, odnosno samoubojstvom jedne od njih. Taj slučaj iz 'novog' grada nije neka iznimka u mreži poremećenih odnosa egzistencijalno ugroženih ljudi domaćeg podneblja. Ljudi koji dijele jednako teške sudbine prisiljeni su, čini se, na borbu za prostor i preživljavanje, pri čemu netrpeljivost i agresija potiskuju osjećaj solidarnosti i empatije.


Izložba ostaje otvorena do 21. svibnja 2014.

:: opširnije
PREDRAG TODOROVIĆ / ALADINOV DUH  
OD 15.03.2014. DO 12.04.2014.

PREDRAG TODOROVIĆ / ALADINOV DUH

 


Otvorenje u subotu, 15. 3. 2014. u 12 sati

Izložba Predraga Todorovića (1966), riječko-zagrebačkog umjetnika srednje generacije, skulpturalni je ambijent koji se realizira u odnosu na specifični prostor Galerije Forum. 

U duhu svog 'mantričkog', kontemplativnog rada u ekstenziji slikarskog medija, u kojem realizira zasićenu površinu beskrajnim mnoštvom sitnih poteza, Todorović je i u trodimenzionalnom, skulpturalnom ekskursu pronašao analogan izraz. Dok u radovima na ravnoj površini pocinčanog lima (u nekoliko primjera također prisutnih na izložbi) svjetlost u brazdama ugrebanog crteža stvara dinamičnu, nepredvidljivo varijabilnu iluziju trodimenzionalnosti, u akumulacijama sljepljenjih ready-made plastičnih slamki kao ekvivalentu poteza crtaćim sredstvom, autor realizira doslovno prostorni crtež, odnosno skulpturalnu liniju koja lebdi i bogato meandrira u galerijskom ambijentu. 

Svojom strukturom ta se vijugava levitirajuća masa doima, primjerice, poput stilizacije jata riba koje promiču zrakom, no - slijedom sugestije autorovog naslova, Aladinov duh - ova difuzna galerijska instalacija uključuje i ideju zarobljenog energetskog fluida, supstance koja tek iščekuje svoju kreativnu akciju realizacije čina-želje. Unutrašnjost galerije postaje tako metafora boce s duhom, oklopa bića koji blokira oplodnju zarobljene duhovnosti.

No ako zanemarimo spomenuti metaforički potencijal, u izložbenom smislu Todorovićev nastup jedan je od onih koji naglašavaju prostornu činjenicu izlagačkog mjesta, nadilazeći tako tradicionalni odnos prema galeriji kao kontejneru za izloške koji su izvan relacije s neposrednim kontekstom. U tom smislu, izložba ovog umjetnika jedna je u nizu kreativnih inačica kojima uz ostalo želimo naglasiti i osvjestiti sam prostor Galerije sa svim njegovim posebnostima. 

Predrag Todorović rođen je 1966. godine u Drvaru (BiH).

Diplomirao je Likovne umjetnosti na Pedagoškom fakultetu u Rijeci 1990. godine.

Do sada je izlagao na 36 samostalnih izložbi te na brojnim skupnim, žiriranim i selektiranim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. 

Njegovi su radovi predstavljali suvremenu hrvatsku likovnu scenu u različitim kustoskim selekcijama u Italiji, Njemačkoj, Austriji, Finskoj, Egiptu, Mađarskoj i Makedoniji.

Todorovićevi radovi nalaze se u brojnim privatnim zbirkama u zemlji i inozemstvu te u fundusu MMSU-a u Rijeci i u grafičkim zbirkama MSU-a Zagreb i NSK-a u Zagrebu.

Dobitnik je više nagrada i priznanja.

Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Živi i radi u Zagrebu.

Otvorenje u subotu, 15. 3. 2014. u 12 sati


Izložba Predraga Todorovića (1966), riječko-zagrebačkog umjetnika srednje generacije, skulpturalni je ambijent koji se realizira u odnosu na specifični prostor Galerije Forum. 


 


 

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio