KIC
21.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 10.06.2013. DO 20.07.2013.

IVAN KOŽARIĆ / DEVEDESET DRUGA MU JE GODINA TEK

Nove slike, crteži, skulpture; aglomeracije, fragmenti...

Otvorenje u ponedjeljak, 10. lipnja u 19 sati

Nove slike, crteži, skulpture; aglomeracije, fragmenti...

Otvorenje u ponedjeljak, 10. lipnja u 19 satiNove slike, crteži, skulpture; aglomeracije, fragmenti...

Otvorenje u ponedjeljak, 10. lipnja u 19 sati

Izložba Ivana Kožarića, kako i sam njezin naslov sugerira, otvara se u Galeriji Forum na sam 92. umjetnikov rođendan, 10. lipnja 2013. Tako izložba dobiva značaj rođendanskog dara i to ne jednosmjernog već uzajamnog, 'unakrsnog': kako dara Galerije umjetniku tako i umjetnika svima onima koji vole i poštuju njegovo djelo.

Slijedeći specifično Kožarićevo umjetničko ponašanje i karakter rada, izložba uključuje različite kategorije eksponata.Osim uglavnom novijih pa i sasvim recentno nastalih radova u užem smislu riječi (tj. 'nedvojbenih', 'službenih' umjetnina - slika, crteža, skulptura...), izloženi su i pojedini predmeti manje definiranog statusa, oni koji su možda već djela a možda tek objekti u tranziciji od profanog do 'posvećenog' statusa. Odnosno obrnuto – radovi koji trpe zahvat autorove destrukcije, degradacije.

Izloženi su potom u atelijeru zatečeni, a u Galeriji rekonstruirani 'ansambli', aglomeracije čiji sastav uključuje obične stvari – stalke, alate, pribor, materijale - u društvu s artefaktima.Nadalje, eksponatima se pridružuju i fragmenti starijih radova koji djeluju kao uvjerljiva samostalna plastika; primjerice gipsana noga koja je uz ostale rastavljene dijelove figure služila za nedavno ponovljeni odljev skulpture Kupač pod tušem iz 1955. g.

Tako zamišljena izložba želi biti zorni poligon karakterističnog Kožarićevskog slobodarstva u upotrebi najrazličitijih formi, stilskih inačica, medija i materijala; mjesto osmoze značaja i značenja, prožimanja disparatnih pa i nasuprotnih entiteta i kategorija, mjesto očiglednog mentalnog pokreta, tekućeg procesa preobrazbi. Ukratko, izložba bi u 'malom uzorku' trebala sublimirati jedinstveni Kožarićev dinamični vitalizam koji ga čini mladim i u njegovim objektivno poznim godinama.

Izložba Ivana Kožarića, kako i sam njezin naslov sugerira, otvara se u Galeriji Forum
na sam 92. umjetnikov rođendan, 10. lipnja 2013.
Tako izložba dobiva značaj rođendanskog dara i to ne jednosmjernog
već uzajamnog, 'unakrsnog': kako dara Galerije umjetniku tako i umjetnika svima onima koji vole i poštuju njegovo djelo.
Slijedeći specifično Kožarićevo umjetničko ponašanje i karakter rada, izložba uključuje različite kategorije eksponata.
Osim uglavnom novijih pa i sasvim recentno nastalih radova u užem smislu riječi (tj. 'nedvojbenih', 'službenih' umjetnina - slika, crteža, skulptura...),
izloženi su i pojedini predmeti manje definiranog statusa, oni koji su možda već djela a možda tek objekti u tranziciji od profanog do 'posvećenog' statusa.
Odnosno obrnuto – radovi koji trpe zahvat autorove destrukcije, degradacije.
Izloženi su potom u atelijeru zatečeni, a u Galeriji rekonstruirani 'ansambli', aglomeracije čiji sastav uključuje obične stvari – stalke, alate, pribor, materijale - u društvu s artefaktima.
Nadalje, eksponatima se pridružuju i fragmenti starijih radova koji djeluju kao uvjerljiva samostalna plastika;
primjerice gipsana noga koja je uz ostale rastavljene dijelove figure služila za nedavno ponovljeni odljev skulpture Kupač pod tušem iz 1955. g.
Tako zamišljena izložba želi biti zorni poligon karakterističnog Kožarićevskog slobodarstva u upotrebi najrazličitijih formi,
stilskih inačica, medija i materijala; mjesto osmoze značaja i značenja, prožimanja disparatnih pa i nasuprotnih entiteta i kategorija,
mjesto očiglednog mentalnog pokreta, tekućeg procesa preobrazbi.
Ukratko, izložba bi u 'malom uzorku' trebala sublimirati jedinstveni Kožarićev dinamični vitalizam
koji ga čini mladim i u njegovim objektivno poznim godinama.
U tom smislu, istaknuti motiv falusa koji autor varira desetljećima, a učestalo posljednjih godina i koji je na izložbi prisutan u više inačica i veličina,
pojavljuje se ne samo u stereotipnom značenju snage i plodnosti nego, po svemu sudeći, i u humornom značenju uobličenog predmeta široke sardonične kolokvijalne upotrebe.
No takve moguće autorove namjere i naša tumačenja samo potvrđuju općenitu polivalentnost i protežnost Kožarićeve ideje i geste te, ponovo, njegovu kreativnu mladost.
Kožarićevu prisutnost i aktualnost svjedoči i treći segment izložbe koji, uz autorove skice čini i fotodokumentacija recentnih postava njegovih javnih skulptura.
Naime, kao što je poznato, sasvim nedavno, u travnju ove godine, u središtu Zagreba postavljene su, jedna za drugom, dvije Kožarićeve skulpture.
U Gajevoj ulici podignut je Kožarićev Crveni znak, metalni objekt izveden na osnovi skica i manjih verzija koje datiraju od kraja 60-ih godina prošlog stoljeća.
Nekoliko dana poslije Znaka, nakon što je više mjeseci bilo na restauraciji, ponovno je postavljeno i Prizemljeno sunce u Bogovićevoj ulici.
No ne na isto mjesto na kojemu je bilo dotada. Naime, na inicijativu skupine umjetnika, povjesničara umjetnosti, kritičara i arhitekata, kao i samog autora,
Sunce je izmaknuto iz svoje dotadašnje pozicije u sjecištu simetrala Petrićeve i Bogovićeve ulice,
iz središta namjenskog kvadratnog okvira izvedenog od crnog ukrasnog kamena na tlu ulice.
Tako se malim pomakom od tek nekoliko metara Sunce otelo sudbini ukroćenog i sputanog uličnog ornamenta koju su mu 1994. godine

namjenili autori uređenja Cvjetnog trga i prilaznih ulica te vratilo nešto od svojeg prvotno mišljenog karaktera i pozicije slobodnog, stihijski palog nebeskog tijela.

Slijedeći specifično Kožarićevo umjetničko ponašanje i karakter rada, izložba uključuje različite kategorije eksponata. Osim uglavnom novijih pa i sasvim recentno nastalih radova u užem smislu riječi (tj. 'nedvojbenih', 'službenih' umjetnina - slika, crteža, skulptura...), izloženi su i pojedini predmeti manje definiranog statusa, oni koji su možda već djela a možda tek objekti u tranziciji od profanog do 'posvećenog' statusa. Odnosno obrnuto – radovi koji trpe zahvat autorove destrukcije, degradaciIzloženi su potom u atelijeru zatečeni, a u Galeriji rekonstruirani 'ansambli', aglomeracije čiji sastav uključuje obične stvari – stalke, alate, pribor, materijale - u društvu s artefaktima. Nadalje, eksponatima se pridružuju i fragmenti starijih radova koji djeluju kao uvjerljiva samostalna plastika; primjerice gipsana noga koja je uz ostale rastavljene dijelove figure služila za nedavno ponovljeni odljev skulpture Kupač pod tušem iz 1955. g.

Tako zamišljena izložba želi biti zorni poligon karakterističnog Kožarićevskog slobodarstva u upotrebi najrazličitijih formi, stilskih inačica, medija i materijala; mjesto osmoze značaja i značenja, prožimanja disparatnih pa i nasuprotnih entiteta i kategorija, mjesto očiglednog mentalnog pokreta, tekućeg procesa preobrazbi. Ukratko, izložba bi u 'malom uzorku' trebala sublimirati jedinstveni Kožarićev dinamični vitalizam koji ga čini mladim i u njegovim objektivno poznim godinama.

U tom smislu, istaknuti motiv falusa koji autor varira desetljećima, a učestalo posljednjih godina i koji je na izložbi prisutan u više inačica i veličina, pojavljuje se ne samo u stereotipnom značenju snage i plodnosti nego, po svemu sudeći, i u humornom značenju uobličenog predmeta široke sardonične kolokvijalne upotrebe. No takve moguće autorove namjere i naša tumačenja samo potvrđuju općenitu polivalentnost i protežnost Kožarićeve ideje i geste te, ponovo, njegovu kreativnu mladost.

Kožarićevu prisutnost i aktualnost svjedoči i treći segment izložbe koji, uz autorove skice čini i fotodokumentacija recentnih postava njegovih javnih skulptura. Naime, kao što je poznato, sasvim nedavno, u travnju ove godine, u središtu Zagreba postavljene su, jedna za drugom, dvije Kožarićeve skulpture.

U Gajevoj ulici podignut je Kožarićev Crveni znak, metalni objekt izveden na osnovi skica i manjih verzija koje datiraju od kraja 60-ih godina prošlog stoljeća.Nekoliko dana poslije Znaka, nakon što je više mjeseci bilo na restauraciji, ponovno je postavljeno i Prizemljeno sunce u Bogovićevoj ulici. No ne na isto mjesto na kojemu je bilo dotada. Naime, na inicijativu skupine umjetnika, povjesničara umjetnosti, kritičara i arhitekata, kao i samog autora, Sunce je izmaknuto iz svoje dotadašnje pozicije u sjecištu simetrala Petrićeve i Bogovićeve ulice, iz središta namjenskog kvadratnog okvira izvedenog od crnog ukrasnog kamena na tlu ulice. Tako se malim pomakom od tek nekoliko metara Sunce otelo sudbini ukroćenog i sputanog uličnog ornamenta koju su mu 1994. godine namjenili autori uređenja Cvjetnog trga i prilaznih ulica te vratilo nešto od svojeg prvotno mišljenog karaktera i pozicije slobodnog, stihijski palog nebeskog tijela.

Izložba traje do 20. srpnja 2013.

Prethodne izložbe
HEATHER IRONS  
OD 20.03.2012. DO 10.04.2012.

HEATHER IRONS

U utorak, 20. ožujka 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se samostalna izložba Heather Irons.


Slikarica Heather Irons u svojem stvaralaštvu istražuje odnose tamnog i svijetlog, te njihovo prožimanje u prostoru limitiranom mjerama i definiranom oblikom. Tu temu problematizira i u ovom ciklusu slika nastalom u zadnjem desetljeću čiji recentni izbor prezentira prvi puta hrvatskoj kulturnoj javnosti. Svoju koncepciju slikarica gradi na estetici bliskoj minimal - artu, kako je, naime, filozof Richard Wollheim "naslovio" golemo stvaralačko područje "primarnih struktura" koje su otvorili umjetnici još u 60 - tim godinama XX stoljeća. Autorica također baštini i  iskustvo geometrijske apstrakcije čije se premise iščitavaju i  ovoj seriji slika u kojima su jasno vidljive i njezine prepoznatljive autorske značajke.


Heather Irons rođena je 1953 .godine u Zagrebu. Živi i radi u Berlinu.

:: opširnije
ANTON VRLIĆ: TERRA INCOGNITA  
OD 14.02.2012. DO 10.03.2012.

ANTON VRLIĆ: TERRA INCOGNITA

U utorak, 14. 2. 2012. u 20 h, u Galeriji Forum otvara se izložba slika Antona Vrlića “Terra incognita”.


Slikar srednje generacije Anton Vrlić jasno je precizirao svoju  poziciju na suvremenoj hrvatskoj likovnoj sceni prepoznatljivim likovnim rukopisom na iskustvu akcionog slikarstva, enformela i poetike materičnog slikarstva.


Serijom radova pod nazivom " TERRA INCOGNITA" Vrlić vrlo dosljedno problematizira veliku temu ekologije koja je u ovom trenutku posebno aktualna na svim razinama i svakom kulturnom kontekstu diljem globusa poprimajući, kako se to najčešće kaže, planetarno značenje. U tom kontekstu i Vrlić "otvara" ovaj ciklus znalački rabeći iskustvo baštine rečenih poetika jer upravo na njima najeksplicitnije izražava svu složenost ove velike ekološke teme. Vrlić ne naglašava njezinu društvenu i socijalnu, već prvenstveno likovnu komponentu čije se vrijednosti potiskuju u devastiranom  krajoliku, a apostrfiraju u ovom ciklusu slika koje slikar izražava koristeći se  kombiniranom tehnikom akrilika, olovke, krede, stakla...

:: opširnije
DODJELA NAGRADE GALERIJE FORUM ZA 2011. GODINU  
OD 19.01.2012. DO 25.01.2012.

DODJELA NAGRADE GALERIJE FORUM ZA 2011. GODINU

U četvrtak, 19. siječnja u 20 sati, održat će se svečana dodjela Nagrade Galerije Forum za 2011. godinu.


Dobitnici su kipar Petar Dolić i arhitekt Tonko Zaninović za djelo SPOMENIK HRVATSKE POBJEDE OLUJA ' 95, koji je  4. kolovoza 2011. godine postavljen na trgu Dr. Ante Starčevića u Kninu.

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio