KIC
10.08.2020. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 02.04.2009. DO 25.04.2009.

Otvorenje izložbe skulptura: KRUNO VRGOČ

Skulptor je za ovu izložbu napravio i skulpturu po mjerama prostora Galerije Forum koja formom i materijalima, temom i oblikovnom koncepcijom sažima dosadašnje kiparevo iskustvo.

Reprodukcije:

«
slika 1
»

Krajobraz je jedna od vječnih tema likovnih umjetnosti, naročito slikarstva. Dok je ponekim velikanima, poput Ede Murtića, krajolik bio tek dobrodošli vizualni izgovor ili izazov za rasplamsanu maštovitost koja se nije libila otići onkraj optičkog poticaja, drugima je – najeklatantniji je primjer Oton Gliha – bio razlogom opsesivnog ponavljanja istog motiva koji se tijekom desetljeća razlistavao u prebogatu lepezu nikada jednakih rješenja. Apstraktne rezultate slikarskih bavljenja pejzažom zovemo lirskom ili asocijativnom apstrakcijom, mada postoje i racionalne, geometrijski reducirane elaboracije. Ali je krajobraz, zbog specifičnosti medija, rijetko bivao temom i zadaćom kipara. Trodimenzionalni objekt jednostavno nije (bio) pogodan za te vrste metaforičkih metamorfoza.
Jedan od tih rijetkih hrvatskih kipara koji se poduhvatio teške zadaće pretakanja pejzaža u tri dimenzije jest Kruno Vrgoč, riječki, a negdje od kraja tisućljeća i istarski kipar čije je "ulaženje u jezik" označio upravo krajolik Istre.
Ciklus Beskonačnosti koji se sastoji od dvije grupe radova, željeznih objekata kružnih, eliptičnih i spiralnih tijekova nastalih adiranjem malih pravokutnih elemenata, te hrastovih stupaca s kamenim i/ili keramičkim umetcima, nastaje od 2000. godine i razvija se do danas. U Beskonačnostima djelatna su dva načela - načelo zatvorene kružne adicije koje označava kretanje, kontinuitet, samooplodnju i spajanje suprotnih načela, a simbolički se može predstaviti uroborosom, kozmičkom zmijom koja hvata/grize vlastiti rep i načelo otvorene linearne adicije koje svoju povijesnu podlogu nalazi u Brancusijevom Beskonačnom stupu.
Dvije su mogućnosti čitanja ovih skulptura; možemo ih doživjeti kao objekte u prostoru i/ili kao površine bogatih tekstura i faktura isprepletenih u strukturalno jedinstvo, dakle kao svojevrsne površinske atrakcije, "slike" u drvetu ili željezu. Kružni tijekovi su pri tome metafora univerzalnog, općeg i kozmičkog, a stupci metafora posebnog, lokalnog, u našem slučaju istarskog pejzaža i graditeljske baštine poluotoka.
Za prvo zagrebačko samostalno predstavljanje izabrani su stupci koji "rahlim" postavom trebaju potvrditi svoju monolitnu samodostatnost. Uz već prije izvedene radove, u Zagrebu se po prvi puta pojavljuje i komad dvojnog imena, načinjen posebno za ovu izložbu – Beskonačni vinograd / Zemlja na ugaru. Riječ je o hrastovom stupcu izvedenom iz četiri dijela, visokom skoro pet metara koji s jedne strane nosi reljefna užljebljenja (Beskonačni vinograd), dok na suprotnoj tragove paljenja (Zemlja na ugaru).
Stilski bismo vrlo lako ove radove mogli uglaviti unutar pojmovnog opsega apstraktnog minimalizma geometrijskog ishodišta, ali nam se stilska determinacija ne čini toliko važnom za shvaćanje ovog stvaralačkog napora.
Poznavajući Vrgočev životni i umjetnički put nameće nam se sintagma "teritorija kao sudbine". Djelujući, naime, u Istri, prepoznavajući i umjetnički spoznavajući Istru, Vrgoč je najprije slikarski reagirao na oku-ugodni, pastoralni istarski krajobraz (slikarski ciklus Istrice). No, shvativši snagu, slojevitost, pregnantnost i (u konačnici) bit Istre kao povijesnog i suvremenog teritorija, Vrgoč se upustio u njegovo kiparsko sažimanje unutar osnovnih materijala koji su dio kako istarske, tako i šire, mediteranske tradicije – drvo, kamen i zemlja (keramika, pečena glina, terakota).
Skulpture predstavljenog ciklusa odišu svečanom jednostavnošću, monumentalnošću, promišljenim mirom i odmakom koji je prije rezultat kontemplativne koncentracije, negoli (prijašnje) kontrolirane vehemencije.
Tek po završetku ovog ciklusa moći ćemo govoriti o njegovoj domišljenosti, ali već sada trebamo ukazati na njegovu izvornost, izvrsnost, izvanrednost i sublimnost, dakle posebnost unutar suvremene hrvatske kiparske scene.

B. Valušek

Ciklusom „Beskonačnosti“ Vrgoč problematizira istarski krajolik u trodimenzionalnoj formi što je jedinstveno iskustvo na našoj suvremenoj likovnoj sceni. Forme koncipirane kao okomice amalgamiraju značajke krajolika, kao i specifičnu graditeljsku tradiciju s prepoznatljivom mediteranskom komponentom.

Za ovu izložbu napravio je i skulpturu po mjerama prostora Galerije Forum koja formom i materijalima, temom i oblikovnom koncepcijom sažima dosadašnje kiparevo iskustvo. Naime, „Beskonačni vinogradi/Zemlja na ugaru“ kako je nazvao ovu skulpturu, okomita je forma visoka gotovo pet metara i inventivno objedinjuje gotovo sve značajke Vrgočeva kiparstva. Impozantan hrastov stupac još snažnije poentira dostojanstvenost i monolitnost, što je i u ranijim, i manjim izvedenicama, također „definiralo“ formu okomice izrastanjem i penjanjem visinskom i nebeskom, kontemplativnom i duhovnom kao svojem temeljnom određenju.

Životopis:

Kruno Vrgoč rođen 12. 09. 1957. u Strizirepu kraj Sinja. U Rijeci završava osnovnu školu i gimnaziju. Nakon kratkotrajnog studija prava prelazi na Pedagoški fakultet u Rijeci gdje je 1989. godine, na Odjelu za likovnu umjetnost diplomirao kiparstvo kod prof. J. Diminića i Š. Violića.
Za vrijeme studija i nakon toga radi kao lučki radnik, drvosječa, ribar, kamenoklesar, barmen itd. Kratko vrijeme predaje likovni odgoj u riječkim osnovnim i srednjim školama. Kao voditelj i vlasnik kultne konobe Morski pas na plaži Žurkovo, u blizini Rijeke, organizira veći broj koncerata i umjetničkih akcija od kojih je najatraktivniji bio nastup estonske rock grupe Nezdhali.
Pretežno se bavi slikarstvom, a 1997. posvećuje se kiparstvu. U kontinuitetu, sam – od skice do realizacije - izvodi tri zahtjevna projekta javne plastike velikih dimenzija: Muzički vol u Buzetu (1997.), Zvjezdana vrata u Roču (1998.) i Leptir i cvijet u Rijeci (1999.). Godine 2007. u parku u Poreču postavlja Japanski portal.
U galeriju Kortil u Rijeci ulazi 1998. godine s tonom metalnih šipki, te dvanaest dana izvodi ambijentalni site-specific rad pod nazivom Proces, koji je na kraju razorio.
Likovna kritika posebno je apostrofirala kiparski ciklus pod radnim nazivom Beskonačnosti (2001.-2004.), koji je bio prikazan u Opatiji, Poreču, Puli, Grožnjanu, Novigradu, Piranu i Rijeci.
U selekciji Branka Franceschija predstavljao je Hrvatsku na izložbi Linear Structures – Drawing in Contemporary Croatian Art, u Rigi (Latvija), 2005.
Sudjelovao na nekoliko međunarodnih likovnih kolonija, kiparskih natječaja za javnu i spomeničku plastiku i žiriranih izložbi.
Osnivač je i voditelj Bravarija Art Remonta, multimedijskog prostora u Poreču, u kome se od osnivanja (2000.) održavaju izložbe, performancei, happeninzi, koncerti, kazališne predstave, glazbene radionice, festivali, dobrotvorne akcije itd. Između ostalih, u Bravarija Art Remontu nastupali su: Teensi, Dado Topić, Franci Blašković, Livio Morosin, Šajeta, Marko Brecelj, grupa N.O.M. iz St. Petersburga, grupa Silensio, ukrajinska skupina Ukr. Tele. Kom., te sastav Mamasweed iz Berlina.
U ljeto 2006. u Bravarija Art Remontu gostovali su profesori i studenti s Akademije umjetnosti i designa iz Stuttgarta, koji su unutar projekta Offside izveli veći broj instalacija, ambijenata, performancea i koncerata.
Prvi Festival svjetla / Light Festival, međunarodnog karaktera, organizirao je u Bravarija Art Remontu u ljeto 2008.
Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Rijeke i Zagreba, te Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Fotografije s otvorenja:

slika 1   slika 2   slika 3
Prethodne izložbe
MATKO TREBOTIĆ: Mistični prostori, staništa, spomeni, svetišta...  
OD 15.09.2011. DO 08.10.2011.

MATKO TREBOTIĆ: Mistični prostori, staništa, spomeni, svetišta...

U četvrtak, 15. rujna 2011. u 20 h, u Galeriji Forum u Zagrebu otvara se izložba skulptura Matka Trebotića «Mistični prostori, staništa, spomeni, svetišta...» .


Poznat i cijenjen kao slikar osebujne likovne poetike koncipirane na južnohrvatskim ishodištima prožetima mediteranskom i kršćanskom kulturom koja su snažno obilježila i ove nove radove – 15 skulptura u bronci nastalih tijekom 2010. i 2011. godine -Trebotić prvi put u svom četrdesetogodišnjem radu predstavlja kiparski ciklus.


Kustos izložbe u Zagrebu je Milan Bešlić, a autor likovnog postava je arhitekt Oleg Hržić.


Izložba «Mistični prostori, staništa, spomeni, svetišta...» ostaje otvorena do 8. listopada ove godine.
 

:: opširnije
IGOR RONČEVIĆ  
OD 09.06.2011. DO 05.07.2011.

IGOR RONČEVIĆ

U četvrtak, 9. lipnja 2011. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba slika Igora Rončevića.
Igor Rončević, slikar srednje generacije svojim je stvaralaštvom proširio obzor suvremenog hrvatskog slikarstva i time učvrstio svoju poziciju osebujnog i iznimno kultiviranog slikara. Već je početkom 80 - tih godina bila prepoznatljiva ta njegova autorska specifičnost koju je kritika prepoznala i apostrofirala kao novu likovnu vrijednost u suvremenom likovnom multimedijalnom kontekstu.


Slikar izrazito kolorističkog ishodišta, Igor Rončević stvarao je svoj likovni izraz upravo na tim premisama produbljujući ga kroz intrigantne tematske cjeline uvijek novim likovnim vrijednostima.
Te se značajke prepoznaju i u ovom novom ciklusu slika nastalom u prošloj 2010. godini u kojemu je naročito izraženo autorovo specifično istraživanje boje kojim je i stvorio ovu koloristički inventivnu tematsku cjelinu.

:: opširnije
JADRANKA FATUR  
OD 26.04.2011. DO 21.05.2011.

JADRANKA FATUR

U srijedu, 27. 4. 2011. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba slika Jadranke Fatur.


Slikarica srednje generacije Jadranka Fatur profilirala je svoju autorsku osobnost  u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti kao iznimna poznavateljica slikarskih tehnika. Njezina slikarska vještina najbolje se prepoznaje upravo u klasičnim slikarskim tehnikama: uljenoj slici na platnu, akvarelu, pastelu, crtežu….


Tim klasičnim slikarskim postupcima autorica prodire „…ispod vidljivog“ rastvarajući ga u njegovoj višeslojnosti u likovnu činjenicu djela u kojemu se iščitavaju vrijednosti, kako one što odaju „pohvalu ruci“, tako i one u kojima se produbljuju njegove poetske i metafizičke vrijednosti. U tim prizorima svakodnevnih, rekli bismo, životnih situacija i okruženja, ambijenta i prostora autorica „kadrira“ svoje motive: autobusnu stanicu, pješčanu plažu, nemirnu površinu rijeke ili mora, plavetno i prozračnosti neba, grobno mjesto, sarkofage…. otkrivajući „iza vidljivosti koju čine“ njihovu tajanstvenost koja prožima svaki, pa i „najobičniji“ motiv.


Na samostalnoj izložbi u Galeriji Forum predstavit će se s djelima rađenim u klasičnim tehnikama pastela i akvarela u recentnom izboru u razdoblju od 1992. do 2011. godine.


 

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio