KIC
10.08.2020. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 02.04.2009. DO 25.04.2009.

Otvorenje izložbe skulptura: KRUNO VRGOČ

Skulptor je za ovu izložbu napravio i skulpturu po mjerama prostora Galerije Forum koja formom i materijalima, temom i oblikovnom koncepcijom sažima dosadašnje kiparevo iskustvo.

Reprodukcije:

«
slika 1
»

Krajobraz je jedna od vječnih tema likovnih umjetnosti, naročito slikarstva. Dok je ponekim velikanima, poput Ede Murtića, krajolik bio tek dobrodošli vizualni izgovor ili izazov za rasplamsanu maštovitost koja se nije libila otići onkraj optičkog poticaja, drugima je – najeklatantniji je primjer Oton Gliha – bio razlogom opsesivnog ponavljanja istog motiva koji se tijekom desetljeća razlistavao u prebogatu lepezu nikada jednakih rješenja. Apstraktne rezultate slikarskih bavljenja pejzažom zovemo lirskom ili asocijativnom apstrakcijom, mada postoje i racionalne, geometrijski reducirane elaboracije. Ali je krajobraz, zbog specifičnosti medija, rijetko bivao temom i zadaćom kipara. Trodimenzionalni objekt jednostavno nije (bio) pogodan za te vrste metaforičkih metamorfoza.
Jedan od tih rijetkih hrvatskih kipara koji se poduhvatio teške zadaće pretakanja pejzaža u tri dimenzije jest Kruno Vrgoč, riječki, a negdje od kraja tisućljeća i istarski kipar čije je "ulaženje u jezik" označio upravo krajolik Istre.
Ciklus Beskonačnosti koji se sastoji od dvije grupe radova, željeznih objekata kružnih, eliptičnih i spiralnih tijekova nastalih adiranjem malih pravokutnih elemenata, te hrastovih stupaca s kamenim i/ili keramičkim umetcima, nastaje od 2000. godine i razvija se do danas. U Beskonačnostima djelatna su dva načela - načelo zatvorene kružne adicije koje označava kretanje, kontinuitet, samooplodnju i spajanje suprotnih načela, a simbolički se može predstaviti uroborosom, kozmičkom zmijom koja hvata/grize vlastiti rep i načelo otvorene linearne adicije koje svoju povijesnu podlogu nalazi u Brancusijevom Beskonačnom stupu.
Dvije su mogućnosti čitanja ovih skulptura; možemo ih doživjeti kao objekte u prostoru i/ili kao površine bogatih tekstura i faktura isprepletenih u strukturalno jedinstvo, dakle kao svojevrsne površinske atrakcije, "slike" u drvetu ili željezu. Kružni tijekovi su pri tome metafora univerzalnog, općeg i kozmičkog, a stupci metafora posebnog, lokalnog, u našem slučaju istarskog pejzaža i graditeljske baštine poluotoka.
Za prvo zagrebačko samostalno predstavljanje izabrani su stupci koji "rahlim" postavom trebaju potvrditi svoju monolitnu samodostatnost. Uz već prije izvedene radove, u Zagrebu se po prvi puta pojavljuje i komad dvojnog imena, načinjen posebno za ovu izložbu – Beskonačni vinograd / Zemlja na ugaru. Riječ je o hrastovom stupcu izvedenom iz četiri dijela, visokom skoro pet metara koji s jedne strane nosi reljefna užljebljenja (Beskonačni vinograd), dok na suprotnoj tragove paljenja (Zemlja na ugaru).
Stilski bismo vrlo lako ove radove mogli uglaviti unutar pojmovnog opsega apstraktnog minimalizma geometrijskog ishodišta, ali nam se stilska determinacija ne čini toliko važnom za shvaćanje ovog stvaralačkog napora.
Poznavajući Vrgočev životni i umjetnički put nameće nam se sintagma "teritorija kao sudbine". Djelujući, naime, u Istri, prepoznavajući i umjetnički spoznavajući Istru, Vrgoč je najprije slikarski reagirao na oku-ugodni, pastoralni istarski krajobraz (slikarski ciklus Istrice). No, shvativši snagu, slojevitost, pregnantnost i (u konačnici) bit Istre kao povijesnog i suvremenog teritorija, Vrgoč se upustio u njegovo kiparsko sažimanje unutar osnovnih materijala koji su dio kako istarske, tako i šire, mediteranske tradicije – drvo, kamen i zemlja (keramika, pečena glina, terakota).
Skulpture predstavljenog ciklusa odišu svečanom jednostavnošću, monumentalnošću, promišljenim mirom i odmakom koji je prije rezultat kontemplativne koncentracije, negoli (prijašnje) kontrolirane vehemencije.
Tek po završetku ovog ciklusa moći ćemo govoriti o njegovoj domišljenosti, ali već sada trebamo ukazati na njegovu izvornost, izvrsnost, izvanrednost i sublimnost, dakle posebnost unutar suvremene hrvatske kiparske scene.

B. Valušek

Ciklusom „Beskonačnosti“ Vrgoč problematizira istarski krajolik u trodimenzionalnoj formi što je jedinstveno iskustvo na našoj suvremenoj likovnoj sceni. Forme koncipirane kao okomice amalgamiraju značajke krajolika, kao i specifičnu graditeljsku tradiciju s prepoznatljivom mediteranskom komponentom.

Za ovu izložbu napravio je i skulpturu po mjerama prostora Galerije Forum koja formom i materijalima, temom i oblikovnom koncepcijom sažima dosadašnje kiparevo iskustvo. Naime, „Beskonačni vinogradi/Zemlja na ugaru“ kako je nazvao ovu skulpturu, okomita je forma visoka gotovo pet metara i inventivno objedinjuje gotovo sve značajke Vrgočeva kiparstva. Impozantan hrastov stupac još snažnije poentira dostojanstvenost i monolitnost, što je i u ranijim, i manjim izvedenicama, također „definiralo“ formu okomice izrastanjem i penjanjem visinskom i nebeskom, kontemplativnom i duhovnom kao svojem temeljnom određenju.

Životopis:

Kruno Vrgoč rođen 12. 09. 1957. u Strizirepu kraj Sinja. U Rijeci završava osnovnu školu i gimnaziju. Nakon kratkotrajnog studija prava prelazi na Pedagoški fakultet u Rijeci gdje je 1989. godine, na Odjelu za likovnu umjetnost diplomirao kiparstvo kod prof. J. Diminića i Š. Violića.
Za vrijeme studija i nakon toga radi kao lučki radnik, drvosječa, ribar, kamenoklesar, barmen itd. Kratko vrijeme predaje likovni odgoj u riječkim osnovnim i srednjim školama. Kao voditelj i vlasnik kultne konobe Morski pas na plaži Žurkovo, u blizini Rijeke, organizira veći broj koncerata i umjetničkih akcija od kojih je najatraktivniji bio nastup estonske rock grupe Nezdhali.
Pretežno se bavi slikarstvom, a 1997. posvećuje se kiparstvu. U kontinuitetu, sam – od skice do realizacije - izvodi tri zahtjevna projekta javne plastike velikih dimenzija: Muzički vol u Buzetu (1997.), Zvjezdana vrata u Roču (1998.) i Leptir i cvijet u Rijeci (1999.). Godine 2007. u parku u Poreču postavlja Japanski portal.
U galeriju Kortil u Rijeci ulazi 1998. godine s tonom metalnih šipki, te dvanaest dana izvodi ambijentalni site-specific rad pod nazivom Proces, koji je na kraju razorio.
Likovna kritika posebno je apostrofirala kiparski ciklus pod radnim nazivom Beskonačnosti (2001.-2004.), koji je bio prikazan u Opatiji, Poreču, Puli, Grožnjanu, Novigradu, Piranu i Rijeci.
U selekciji Branka Franceschija predstavljao je Hrvatsku na izložbi Linear Structures – Drawing in Contemporary Croatian Art, u Rigi (Latvija), 2005.
Sudjelovao na nekoliko međunarodnih likovnih kolonija, kiparskih natječaja za javnu i spomeničku plastiku i žiriranih izložbi.
Osnivač je i voditelj Bravarija Art Remonta, multimedijskog prostora u Poreču, u kome se od osnivanja (2000.) održavaju izložbe, performancei, happeninzi, koncerti, kazališne predstave, glazbene radionice, festivali, dobrotvorne akcije itd. Između ostalih, u Bravarija Art Remontu nastupali su: Teensi, Dado Topić, Franci Blašković, Livio Morosin, Šajeta, Marko Brecelj, grupa N.O.M. iz St. Petersburga, grupa Silensio, ukrajinska skupina Ukr. Tele. Kom., te sastav Mamasweed iz Berlina.
U ljeto 2006. u Bravarija Art Remontu gostovali su profesori i studenti s Akademije umjetnosti i designa iz Stuttgarta, koji su unutar projekta Offside izveli veći broj instalacija, ambijenata, performancea i koncerata.
Prvi Festival svjetla / Light Festival, međunarodnog karaktera, organizirao je u Bravarija Art Remontu u ljeto 2008.
Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Rijeke i Zagreba, te Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Fotografije s otvorenja:

slika 1   slika 2   slika 3
Prethodne izložbe
LEVEL UP! / U sklopu Animafesta  
OD 03.06.2013. DO 08.06.2013.

LEVEL UP! / U sklopu Animafesta

Od 3. do 8. lipnja  2013. u Galeriji Forum, Animafest publici po prvi puta predstavlja svijet animacije nezavisno produciranih videoigara i to u sklopu interaktivne izložbe videoigara Level Up!.


U ponedjeljak, 3. lipnja 2013. u Galeriji Forum, Teslina 16, Animafest publici po prvi puta predstavlja svijet animacije nezavisno produciranih videoigara i to u sklopu interaktivne izložbe videoigara Level Up!.

Dvadeset recentnih radova etabliranih studija indie scene, poput Amanita Designa, Giant Sparrowa i thatgamecompanya, odabrano je kriterijima kreativnosti interaktivnog dizajna, inovativnosti igraće mehanike i izraženosti vizualnog dojma. Kako i priliči izlošcima ove vrste, posjetitelji će se njima moći i poigrati svakoga dana od 10 do 20 sati na za to predviđenim raznolikim platformama, od osobnih i tablet-računala do PlayStationa 3.

Izložba je otvorena do 8. lipnja 2013. 

Radno vrijeme Galerije Forum tijekom trajanja izložbe:


Pon – sub: 10 do 20 sati


U ponedjeljak, 3. lipnja 2013. u Galeriji Forum, Teslina 16, Animafest publici po prvi puta predstavlja svijet animacije nezavisno produciranih videoigara i to u sklopu interaktivne izložbe videoigara Level Up!.



 


 

:: opširnije
MARIJAN JEVŠOVAR / 15 GODINA POSLIJE  
OD 24.04.2013. DO 25.05.2013.

MARIJAN JEVŠOVAR / 15 GODINA POSLIJE

U srijedu 24. travnja 2013., u 20 sati, u Galeriji Forum, Teslina 16, otvara se izložba crteža i slika Marijana Jevšovara 15 godina poslije.


Izložbom Marijana Jevšovara Galerija Forum obilježava 15. godišnjicu autorove smrti (5. srpnja 1998.), no također i 15-godišnjicu njegove posljednje samostalne izložbe.


Zanimljivom podudarnošću izložba je održana upravo u Galeriji Forum od 22. siječnja do 10. veljače 1998. Ovom izložbom, dakle, Galerija istodobno popunjava onaj dio programa u kojem evocira najvitalnije dionice hrvatske umjetnosti druge polovice 20. stoljeća, kao i najvrijednije vlastite programske trenutke.

:: opširnije
BOŽENA KONČIĆ BADURINA: VODIČ KROZ GALERIJU  
OD 07.03.2013. DO 06.04.2013.

BOŽENA KONČIĆ BADURINA: VODIČ KROZ GALERIJU

U četvrtak, 7. 3. 2013. u 19 sati, u Galeriji Forum održat će se otvorenje izložbe Božene Končić Badurina "Vodič kroz galeriju". Kustos izložbe je Antun Maračić.


Izložba Božene Končić Badurine prva je u ciklusu izložbi Galerije Forum koji započinje njezino novo vodstvo. Također, svojim karakterom ova izložba naglašava tu startnu poziciju, odnosno predstavlja neku vrst paradigme nastojanja da se Galerija regenerira kao živo mjesto interakcije sa svojim užim i širim urbanim i kulturnim kontekstom te boljim dijelom vlastite tradicije.


U duhu svog specifičnog umjetničkog ponašanja i djelovanja ova multimedijalna umjetnica apostrofira samu činjenicu Galerije kao temu, odnosno predmet vlastita interesa. Umjesto izlaganja gotovih artefakata ili korištenja galerije kao mjesta nekog za nju nevezanog događanja, Božena osvještava sam prostor, njegovu arhitekturu, bavi se galerijskim poviješću i osobljem, a uključuje i urbani okoliš neposrednog susjedstva.


 


 

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio