KIC
12.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 18.06.2009. DO 13.07.2009.

Izložba skulptura: Kuzma Kovačić

Dođite na otvorenje u četvrtak, 18.06 u 20h!
Izložba ostaje otvorena do 13.07. 2009.

Reprodukcije:

«
slika 1
slika 2
slika 3
»

KIPAREVO OBLIKOVANJE TVARI

Itekako je poznato da tvar od koje kipar stvara svoje djelo ima iznimno značenje pri njegovoj realizaciji te da se upravo u toj činjenici, a na nju i ovom prigodom skrećemo našu pozornost, iščitavaju brojne konotacije u njegovu stvaralaštvu i u svakom njegovom djelu. Naime, ovu staru temu o prožimanju tvari i djela ponovno su otvorile nove skulpture Kuzme Kovačića. Kipara koji, već znamo, u vlastitom plodnom stvaralaštvu koristi različita i brojna tvoriva, jer ih i sam najradije tako naziva, obnavljajući ovim formama dijalog o značenju i funkciji tvari u svojemu kiparstvu.
Sada je, kao i toliko puta ranije, golemom stvaralačkom energijom oblikovao ovih sedam novih skulptura u raznim materijalima: bronci, drvu, aluminiju, vosku, boji… Time se potvrdio ne samo kao kipar vještih i nadahnutih ruku, osebujne imaginacije i snažne likovne izražajnosti, već i kao autor koji kontinuirano istražuje nova tvoriva u svojemu stvaralačkom postupku. "Neka tvoja ruka misli i prati misao materijala" jezgrovito je izrekao ovo nastojanje Brancusi, veliki majstor sažimanja forme u svome, rekli bismo, kiparskom poučku, pokrenuvši nove stvaralačke procese koji su presudno utjecali na suvremenu likovnu misao. Da je Kuzma Kovačić slijedio naputak velikoga prethodnika, razvidno je i u tom kontinuiranom produbljivanju vlastitoga izraza u raznovrsnim materijalima, čiju vitalnost prepoznajemo ponajprije u likovnim vrijednostima djela impliciranim i u njihovoj impresivnoj množini (što opet otvara i tu značajnu temu ovoga kiparstva!), prometnuvši ga u jednog od najinventivnijih kipara na suvremenoj hrvatskoj likovnoj sceni.
Od prvih skulptura iz sedamdesetih godina rađenih u papiru, pleksiglasu, spužvi, žbuci, kamenu, staklu, glini, vati… u kojima su "literarni" slojevi "istrugani", a deskriptivna mjesta reducirana ili tek asocijativno tangiraju ishodište (koje nikad nije posve izbrisano!), te velikih spomeničkih skulptura "ogrnutih" narativnim "plaštem" i "stegnutih" u funkcionalni "okvir", sve do ovih, pretežito apstraktnih formi, stvorenih gotovo u jednom dahu ovoga proljeća, primjetna je ta ista oblikovna snaga koja, vjerujem da neću pretjerati kažem li, fascinantnom lakoćom sažima formu u elementarnost likovnog izraza. "Jer tvar neke umjetnosti", kako to precizira Focillon, "nije nepromjenjiva datost, zauvijek stečena; od samih početaka ona je preobrazba i novost, jer umjetnost, poput kakvog kemijskog postupka, obrađuje, ali se i sama neprekidno preobražava."
U ovoj je tvrdnji i Kovačićeva temeljna odrednica koja ga "neprekidno preobražava" na crti kontinuiteta povučenoj sigurnom gestom mladoga kipara još za prve samostalne izložbe, pa i zbog te utemeljenosti njezin rast kroz minula desetljeća, unatoč nejednaku intenzitetu i promjenjivoj dinamici, nije gubio na stvaralačkom zanosu, već je utirao svoje duboke i neprekinute tragove u čijim otiscima iščitavamo zrele plodove kipareva izričaja. I u sinkronijskom dekodiranju Kovačićeva rukopisa prepoznaje se njegova višeslojnost: od suptilnih intervencija na površini onoga na čemu stvara, primjerice drva, tankim i blagim nanosima boje ili pak oštrim zasijecanjima, gustim i plitkim grebanjima, apliciranjem drugih materijala (metalnog lima od bakra i aluminija…), do asimiliranja njegovih prirodnih obilježja, boje, pukotina, izbočina, godova, užljebljenja…, pri čemu akcentira elementarnost površine kao gradbene sastavnice u specifičnoj teksturi amalgamiranoj u izrazito poetskoj koncepciji ovih velikih reljefa, primjerice "Otoka" i "Na hrvatskom žalu".
I druga se odlika kipareva jezika, (jer nećemo govoriti i o ostalima!) puninom svoje oblikovne snage trodimenzionalno uzvisuje u prostoru, u izrastanju okomice, u njezinu nezaustavljivom penjanju, odnosno uznositom, dostojanstvenom koračanju, kretanju, stupanju, silovitom nadiranju, osvajanju prostora. U organičkoj koncepciji kipar napinje formu prema unutrašnjosti, učvršćuje "Veliki relikvijar Pobjede" u središtu njegove biti iz koje se uzdiže horizontala postolja u slavu prijestolja, ropstvo u slobodu, a glatki i sjajni aluminijski elementi "sašiveni" u površini, bljeskaju u stupu svjetlosti, transcendiraju tvar, iluminiraju prostorom moćima kipareve izražajnosti. A jedna među njima je stalna, i jaka, ta je njezina snaga u preobrazbama sačuvala svoju kiparsku supstanciju, mijenjajući se, ona je ista.

Milan Bešlić

Životopis:

KUZMA KOVAČIĆ nedvojbeno je jedan od najznačajnijih suvremenih hrvatskih kipara čije je djelo kritika visoko vrednovala. U svojem kiparskom izrazu, bilo u velikim spomeničkim fi guralnim formama, ili u onim manjim apstraktnim iščitava se njegova snažna autorska osobnost. U ovom novom ciklusu skulptura koncipiranom za prostor Galerije Forum kipar će se predstaviti apstraktnim skulpturama većih dimenzija i u različitim materijalima u kojima će naročito doći do izražaja i njegova iznimna velika sposobnost oblikovanja.

:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
KARINA SLADOVIĆ  
OD 03.02.2010. DO 25.02.2010.

KARINA SLADOVIĆ

U srijedu, 3. veljače 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba crteža akademske slikarice Karine Sladović.
Karina Sladović diplomirala je na ALU u Zagrebu, u klasi prof. Dubravke Babić. Uža  specijalnost joj je duboki tisak te grafičke tehnike  bakropis, suha igla, akvatinta i minuciozan crtež, a bavi se i keramikom, performanceom te ilustracijom knjiga i časopisa.
Golemom i jedinstvenom imaginacijom, Karina Sladović stvarala je prostor svojim fantastičnim svjetovima u inventivnim varijacijama bujne likovnosti  koji se „izlistavaju“ i u novoj seriji radova nastalih 2009. godine. U umjetnosti ove autorice fantastično ne dokida tradicijsko u svojem ostvarenju, već ga pretpostavlja, tj. bez njega je neizvedivo jer je samo u njemu fantastično i stvarno.
Svi radovi koji će se moći vidjeti na izložbi u Galeriji Forum rađeni su kombiniranom tehnikom ( akvarel, tuš, kolaž, akvarelni papir, ručno rađeni papir, kaširanje).
Izložba ostaje otvorena do 25. veljače 2010. godine

:: opširnije
IZLOŽBA SLIKA BORISA BUĆANA U POVODU DODJELE NAGRADE GALERIJE FORUM ZA 2009. GODINU  
OD 21.01.2010. DO 29.01.2010.

IZLOŽBA SLIKA BORISA BUĆANA U POVODU DODJELE NAGRADE GALERIJE FORUM ZA 2009. GODINU

Dodjela Nagrade Galerije Forum za 2009. godinu održat će se 21. siječnja 2010. u 20 sati u Galeriji Forum. Nagrada će pripasti  slikaru i dizajneru Borisu Bućanu za njegovu samostalnu izložbu PORTRETI održanu u travnju 2009. u Galeriji Prsten (HDLU).
Izložba radova Borisa Bućana s nagrađene izložbe moći će se u Galeriji Forum pogledati do 29. siječnja 2010. godine.

:: opširnije
MUNIR VEJZOVIĆ - OTVORENJE IZLOŽBE SKULPTURA  
OD 10.12.2009. DO 05.01.2010.

MUNIR VEJZOVIĆ - OTVORENJE IZLOŽBE SKULPTURA

U četvrtak, 10. prosinca 2009. u 20 h, u Galeriji Forum otvorit će se izložba skulptura Munira Vejzovića.
Munir Vejzović,  naš suvremeni umjetnik, potvrdio se u svojemu dosadašnjem radu prvenstveno kao slikar i grafičar. U ove obje klasične likovne tehnike,Vejzović je ostvario zaista iznimno značajan, ali i plodan opus. No, ovaj zanimljivi umjetnik svoje će stvaralačke mogućnosti iskušavati i u trodimenzionalnoj formi. Munir Vejzović upravo je u kiparstvu našao svoj novi izazov, što će se po prvi puta i vidjeti na njegovoj samostalnoj izložbi u Galeriji Forum.

:: opširnije
«  ...  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio