KIC
12.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 18.06.2009. DO 13.07.2009.

Izložba skulptura: Kuzma Kovačić

Dođite na otvorenje u četvrtak, 18.06 u 20h!
Izložba ostaje otvorena do 13.07. 2009.

Reprodukcije:

«
slika 1
slika 2
slika 3
»

KIPAREVO OBLIKOVANJE TVARI

Itekako je poznato da tvar od koje kipar stvara svoje djelo ima iznimno značenje pri njegovoj realizaciji te da se upravo u toj činjenici, a na nju i ovom prigodom skrećemo našu pozornost, iščitavaju brojne konotacije u njegovu stvaralaštvu i u svakom njegovom djelu. Naime, ovu staru temu o prožimanju tvari i djela ponovno su otvorile nove skulpture Kuzme Kovačića. Kipara koji, već znamo, u vlastitom plodnom stvaralaštvu koristi različita i brojna tvoriva, jer ih i sam najradije tako naziva, obnavljajući ovim formama dijalog o značenju i funkciji tvari u svojemu kiparstvu.
Sada je, kao i toliko puta ranije, golemom stvaralačkom energijom oblikovao ovih sedam novih skulptura u raznim materijalima: bronci, drvu, aluminiju, vosku, boji… Time se potvrdio ne samo kao kipar vještih i nadahnutih ruku, osebujne imaginacije i snažne likovne izražajnosti, već i kao autor koji kontinuirano istražuje nova tvoriva u svojemu stvaralačkom postupku. "Neka tvoja ruka misli i prati misao materijala" jezgrovito je izrekao ovo nastojanje Brancusi, veliki majstor sažimanja forme u svome, rekli bismo, kiparskom poučku, pokrenuvši nove stvaralačke procese koji su presudno utjecali na suvremenu likovnu misao. Da je Kuzma Kovačić slijedio naputak velikoga prethodnika, razvidno je i u tom kontinuiranom produbljivanju vlastitoga izraza u raznovrsnim materijalima, čiju vitalnost prepoznajemo ponajprije u likovnim vrijednostima djela impliciranim i u njihovoj impresivnoj množini (što opet otvara i tu značajnu temu ovoga kiparstva!), prometnuvši ga u jednog od najinventivnijih kipara na suvremenoj hrvatskoj likovnoj sceni.
Od prvih skulptura iz sedamdesetih godina rađenih u papiru, pleksiglasu, spužvi, žbuci, kamenu, staklu, glini, vati… u kojima su "literarni" slojevi "istrugani", a deskriptivna mjesta reducirana ili tek asocijativno tangiraju ishodište (koje nikad nije posve izbrisano!), te velikih spomeničkih skulptura "ogrnutih" narativnim "plaštem" i "stegnutih" u funkcionalni "okvir", sve do ovih, pretežito apstraktnih formi, stvorenih gotovo u jednom dahu ovoga proljeća, primjetna je ta ista oblikovna snaga koja, vjerujem da neću pretjerati kažem li, fascinantnom lakoćom sažima formu u elementarnost likovnog izraza. "Jer tvar neke umjetnosti", kako to precizira Focillon, "nije nepromjenjiva datost, zauvijek stečena; od samih početaka ona je preobrazba i novost, jer umjetnost, poput kakvog kemijskog postupka, obrađuje, ali se i sama neprekidno preobražava."
U ovoj je tvrdnji i Kovačićeva temeljna odrednica koja ga "neprekidno preobražava" na crti kontinuiteta povučenoj sigurnom gestom mladoga kipara još za prve samostalne izložbe, pa i zbog te utemeljenosti njezin rast kroz minula desetljeća, unatoč nejednaku intenzitetu i promjenjivoj dinamici, nije gubio na stvaralačkom zanosu, već je utirao svoje duboke i neprekinute tragove u čijim otiscima iščitavamo zrele plodove kipareva izričaja. I u sinkronijskom dekodiranju Kovačićeva rukopisa prepoznaje se njegova višeslojnost: od suptilnih intervencija na površini onoga na čemu stvara, primjerice drva, tankim i blagim nanosima boje ili pak oštrim zasijecanjima, gustim i plitkim grebanjima, apliciranjem drugih materijala (metalnog lima od bakra i aluminija…), do asimiliranja njegovih prirodnih obilježja, boje, pukotina, izbočina, godova, užljebljenja…, pri čemu akcentira elementarnost površine kao gradbene sastavnice u specifičnoj teksturi amalgamiranoj u izrazito poetskoj koncepciji ovih velikih reljefa, primjerice "Otoka" i "Na hrvatskom žalu".
I druga se odlika kipareva jezika, (jer nećemo govoriti i o ostalima!) puninom svoje oblikovne snage trodimenzionalno uzvisuje u prostoru, u izrastanju okomice, u njezinu nezaustavljivom penjanju, odnosno uznositom, dostojanstvenom koračanju, kretanju, stupanju, silovitom nadiranju, osvajanju prostora. U organičkoj koncepciji kipar napinje formu prema unutrašnjosti, učvršćuje "Veliki relikvijar Pobjede" u središtu njegove biti iz koje se uzdiže horizontala postolja u slavu prijestolja, ropstvo u slobodu, a glatki i sjajni aluminijski elementi "sašiveni" u površini, bljeskaju u stupu svjetlosti, transcendiraju tvar, iluminiraju prostorom moćima kipareve izražajnosti. A jedna među njima je stalna, i jaka, ta je njezina snaga u preobrazbama sačuvala svoju kiparsku supstanciju, mijenjajući se, ona je ista.

Milan Bešlić

Životopis:

KUZMA KOVAČIĆ nedvojbeno je jedan od najznačajnijih suvremenih hrvatskih kipara čije je djelo kritika visoko vrednovala. U svojem kiparskom izrazu, bilo u velikim spomeničkim fi guralnim formama, ili u onim manjim apstraktnim iščitava se njegova snažna autorska osobnost. U ovom novom ciklusu skulptura koncipiranom za prostor Galerije Forum kipar će se predstaviti apstraktnim skulpturama većih dimenzija i u različitim materijalima u kojima će naročito doći do izražaja i njegova iznimna velika sposobnost oblikovanja.

:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
PRIČE O JUNACIMA / Dizajn iz Flandrije  
OD 23.05.2014. DO 21.06.2014.

PRIČE O JUNACIMA / Dizajn iz Flandrije

Izložba se otvara u utorak 27. svibnja 2014., u 18 sati


Održava u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom i dio je programa Festivala dizajna Dan D: Dizajn na rubu. Ostaje otvorena do 21. lipnja 2014.


Izložba flamanskog suvremenog dizajna pod naslovom  Priče o junacima omogućuje nam uvid u zanimljivu produkciju upotrebnih predmeta koje karakterizira suvremena vizija, ali i nostalgične reminiscencije na prošla vremena, uz tehnološka rješenja koja uvažavaju i manufakturni pristup.

:: opširnije
KSENIJA TURČIĆ / KUĆA  
OD 09.05.2014. DO 21.05.2014.

KSENIJA TURČIĆ / KUĆA

videoinstalacija


Otvorenje u petak,  09. 05. 2014.  u 20h


Rad/izložba Kuća zagrebačke umjetnice Ksenije Turčić specifična je rekonstrukcija stvarnog tragičnog događaja iz njezina susjedstva. U obiteljskoj kući s više stanara, novi, nedavno pristigli, ubrzo su, potisnuvši starosjedioce, zadominirali prostorom, što je rezultiralo sukobom dviju žena, odnosno samoubojstvom jedne od njih. Taj slučaj iz 'novog' grada nije neka iznimka u mreži poremećenih odnosa egzistencijalno ugroženih ljudi domaćeg podneblja. Ljudi koji dijele jednako teške sudbine prisiljeni su, čini se, na borbu za prostor i preživljavanje, pri čemu netrpeljivost i agresija potiskuju osjećaj solidarnosti i empatije.


Izložba ostaje otvorena do 21. svibnja 2014.

:: opširnije
PREDRAG TODOROVIĆ / ALADINOV DUH  
OD 15.03.2014. DO 12.04.2014.

PREDRAG TODOROVIĆ / ALADINOV DUH

 


Otvorenje u subotu, 15. 3. 2014. u 12 sati

Izložba Predraga Todorovića (1966), riječko-zagrebačkog umjetnika srednje generacije, skulpturalni je ambijent koji se realizira u odnosu na specifični prostor Galerije Forum. 

U duhu svog 'mantričkog', kontemplativnog rada u ekstenziji slikarskog medija, u kojem realizira zasićenu površinu beskrajnim mnoštvom sitnih poteza, Todorović je i u trodimenzionalnom, skulpturalnom ekskursu pronašao analogan izraz. Dok u radovima na ravnoj površini pocinčanog lima (u nekoliko primjera također prisutnih na izložbi) svjetlost u brazdama ugrebanog crteža stvara dinamičnu, nepredvidljivo varijabilnu iluziju trodimenzionalnosti, u akumulacijama sljepljenjih ready-made plastičnih slamki kao ekvivalentu poteza crtaćim sredstvom, autor realizira doslovno prostorni crtež, odnosno skulpturalnu liniju koja lebdi i bogato meandrira u galerijskom ambijentu. 

Svojom strukturom ta se vijugava levitirajuća masa doima, primjerice, poput stilizacije jata riba koje promiču zrakom, no - slijedom sugestije autorovog naslova, Aladinov duh - ova difuzna galerijska instalacija uključuje i ideju zarobljenog energetskog fluida, supstance koja tek iščekuje svoju kreativnu akciju realizacije čina-želje. Unutrašnjost galerije postaje tako metafora boce s duhom, oklopa bića koji blokira oplodnju zarobljene duhovnosti.

No ako zanemarimo spomenuti metaforički potencijal, u izložbenom smislu Todorovićev nastup jedan je od onih koji naglašavaju prostornu činjenicu izlagačkog mjesta, nadilazeći tako tradicionalni odnos prema galeriji kao kontejneru za izloške koji su izvan relacije s neposrednim kontekstom. U tom smislu, izložba ovog umjetnika jedna je u nizu kreativnih inačica kojima uz ostalo želimo naglasiti i osvjestiti sam prostor Galerije sa svim njegovim posebnostima. 

Predrag Todorović rođen je 1966. godine u Drvaru (BiH).

Diplomirao je Likovne umjetnosti na Pedagoškom fakultetu u Rijeci 1990. godine.

Do sada je izlagao na 36 samostalnih izložbi te na brojnim skupnim, žiriranim i selektiranim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. 

Njegovi su radovi predstavljali suvremenu hrvatsku likovnu scenu u različitim kustoskim selekcijama u Italiji, Njemačkoj, Austriji, Finskoj, Egiptu, Mađarskoj i Makedoniji.

Todorovićevi radovi nalaze se u brojnim privatnim zbirkama u zemlji i inozemstvu te u fundusu MMSU-a u Rijeci i u grafičkim zbirkama MSU-a Zagreb i NSK-a u Zagrebu.

Dobitnik je više nagrada i priznanja.

Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Živi i radi u Zagrebu.

Otvorenje u subotu, 15. 3. 2014. u 12 sati


Izložba Predraga Todorovića (1966), riječko-zagrebačkog umjetnika srednje generacije, skulpturalni je ambijent koji se realizira u odnosu na specifični prostor Galerije Forum. 


 


 

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio