KIC
12.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 18.06.2009. DO 13.07.2009.

Izložba skulptura: Kuzma Kovačić

Dođite na otvorenje u četvrtak, 18.06 u 20h!
Izložba ostaje otvorena do 13.07. 2009.

Reprodukcije:

«
slika 1
slika 2
slika 3
»

KIPAREVO OBLIKOVANJE TVARI

Itekako je poznato da tvar od koje kipar stvara svoje djelo ima iznimno značenje pri njegovoj realizaciji te da se upravo u toj činjenici, a na nju i ovom prigodom skrećemo našu pozornost, iščitavaju brojne konotacije u njegovu stvaralaštvu i u svakom njegovom djelu. Naime, ovu staru temu o prožimanju tvari i djela ponovno su otvorile nove skulpture Kuzme Kovačića. Kipara koji, već znamo, u vlastitom plodnom stvaralaštvu koristi različita i brojna tvoriva, jer ih i sam najradije tako naziva, obnavljajući ovim formama dijalog o značenju i funkciji tvari u svojemu kiparstvu.
Sada je, kao i toliko puta ranije, golemom stvaralačkom energijom oblikovao ovih sedam novih skulptura u raznim materijalima: bronci, drvu, aluminiju, vosku, boji… Time se potvrdio ne samo kao kipar vještih i nadahnutih ruku, osebujne imaginacije i snažne likovne izražajnosti, već i kao autor koji kontinuirano istražuje nova tvoriva u svojemu stvaralačkom postupku. "Neka tvoja ruka misli i prati misao materijala" jezgrovito je izrekao ovo nastojanje Brancusi, veliki majstor sažimanja forme u svome, rekli bismo, kiparskom poučku, pokrenuvši nove stvaralačke procese koji su presudno utjecali na suvremenu likovnu misao. Da je Kuzma Kovačić slijedio naputak velikoga prethodnika, razvidno je i u tom kontinuiranom produbljivanju vlastitoga izraza u raznovrsnim materijalima, čiju vitalnost prepoznajemo ponajprije u likovnim vrijednostima djela impliciranim i u njihovoj impresivnoj množini (što opet otvara i tu značajnu temu ovoga kiparstva!), prometnuvši ga u jednog od najinventivnijih kipara na suvremenoj hrvatskoj likovnoj sceni.
Od prvih skulptura iz sedamdesetih godina rađenih u papiru, pleksiglasu, spužvi, žbuci, kamenu, staklu, glini, vati… u kojima su "literarni" slojevi "istrugani", a deskriptivna mjesta reducirana ili tek asocijativno tangiraju ishodište (koje nikad nije posve izbrisano!), te velikih spomeničkih skulptura "ogrnutih" narativnim "plaštem" i "stegnutih" u funkcionalni "okvir", sve do ovih, pretežito apstraktnih formi, stvorenih gotovo u jednom dahu ovoga proljeća, primjetna je ta ista oblikovna snaga koja, vjerujem da neću pretjerati kažem li, fascinantnom lakoćom sažima formu u elementarnost likovnog izraza. "Jer tvar neke umjetnosti", kako to precizira Focillon, "nije nepromjenjiva datost, zauvijek stečena; od samih početaka ona je preobrazba i novost, jer umjetnost, poput kakvog kemijskog postupka, obrađuje, ali se i sama neprekidno preobražava."
U ovoj je tvrdnji i Kovačićeva temeljna odrednica koja ga "neprekidno preobražava" na crti kontinuiteta povučenoj sigurnom gestom mladoga kipara još za prve samostalne izložbe, pa i zbog te utemeljenosti njezin rast kroz minula desetljeća, unatoč nejednaku intenzitetu i promjenjivoj dinamici, nije gubio na stvaralačkom zanosu, već je utirao svoje duboke i neprekinute tragove u čijim otiscima iščitavamo zrele plodove kipareva izričaja. I u sinkronijskom dekodiranju Kovačićeva rukopisa prepoznaje se njegova višeslojnost: od suptilnih intervencija na površini onoga na čemu stvara, primjerice drva, tankim i blagim nanosima boje ili pak oštrim zasijecanjima, gustim i plitkim grebanjima, apliciranjem drugih materijala (metalnog lima od bakra i aluminija…), do asimiliranja njegovih prirodnih obilježja, boje, pukotina, izbočina, godova, užljebljenja…, pri čemu akcentira elementarnost površine kao gradbene sastavnice u specifičnoj teksturi amalgamiranoj u izrazito poetskoj koncepciji ovih velikih reljefa, primjerice "Otoka" i "Na hrvatskom žalu".
I druga se odlika kipareva jezika, (jer nećemo govoriti i o ostalima!) puninom svoje oblikovne snage trodimenzionalno uzvisuje u prostoru, u izrastanju okomice, u njezinu nezaustavljivom penjanju, odnosno uznositom, dostojanstvenom koračanju, kretanju, stupanju, silovitom nadiranju, osvajanju prostora. U organičkoj koncepciji kipar napinje formu prema unutrašnjosti, učvršćuje "Veliki relikvijar Pobjede" u središtu njegove biti iz koje se uzdiže horizontala postolja u slavu prijestolja, ropstvo u slobodu, a glatki i sjajni aluminijski elementi "sašiveni" u površini, bljeskaju u stupu svjetlosti, transcendiraju tvar, iluminiraju prostorom moćima kipareve izražajnosti. A jedna među njima je stalna, i jaka, ta je njezina snaga u preobrazbama sačuvala svoju kiparsku supstanciju, mijenjajući se, ona je ista.

Milan Bešlić

Životopis:

KUZMA KOVAČIĆ nedvojbeno je jedan od najznačajnijih suvremenih hrvatskih kipara čije je djelo kritika visoko vrednovala. U svojem kiparskom izrazu, bilo u velikim spomeničkim fi guralnim formama, ili u onim manjim apstraktnim iščitava se njegova snažna autorska osobnost. U ovom novom ciklusu skulptura koncipiranom za prostor Galerije Forum kipar će se predstaviti apstraktnim skulpturama većih dimenzija i u različitim materijalima u kojima će naročito doći do izražaja i njegova iznimna velika sposobnost oblikovanja.

:: Fotografije s otvorenja:

Prethodne izložbe
LEVEL UP! / U sklopu Animafesta  
OD 03.06.2013. DO 08.06.2013.

LEVEL UP! / U sklopu Animafesta

Od 3. do 8. lipnja  2013. u Galeriji Forum, Animafest publici po prvi puta predstavlja svijet animacije nezavisno produciranih videoigara i to u sklopu interaktivne izložbe videoigara Level Up!.


U ponedjeljak, 3. lipnja 2013. u Galeriji Forum, Teslina 16, Animafest publici po prvi puta predstavlja svijet animacije nezavisno produciranih videoigara i to u sklopu interaktivne izložbe videoigara Level Up!.

Dvadeset recentnih radova etabliranih studija indie scene, poput Amanita Designa, Giant Sparrowa i thatgamecompanya, odabrano je kriterijima kreativnosti interaktivnog dizajna, inovativnosti igraće mehanike i izraženosti vizualnog dojma. Kako i priliči izlošcima ove vrste, posjetitelji će se njima moći i poigrati svakoga dana od 10 do 20 sati na za to predviđenim raznolikim platformama, od osobnih i tablet-računala do PlayStationa 3.

Izložba je otvorena do 8. lipnja 2013. 

Radno vrijeme Galerije Forum tijekom trajanja izložbe:


Pon – sub: 10 do 20 sati


U ponedjeljak, 3. lipnja 2013. u Galeriji Forum, Teslina 16, Animafest publici po prvi puta predstavlja svijet animacije nezavisno produciranih videoigara i to u sklopu interaktivne izložbe videoigara Level Up!.



 


 

:: opširnije
MARIJAN JEVŠOVAR / 15 GODINA POSLIJE  
OD 24.04.2013. DO 25.05.2013.

MARIJAN JEVŠOVAR / 15 GODINA POSLIJE

U srijedu 24. travnja 2013., u 20 sati, u Galeriji Forum, Teslina 16, otvara se izložba crteža i slika Marijana Jevšovara 15 godina poslije.


Izložbom Marijana Jevšovara Galerija Forum obilježava 15. godišnjicu autorove smrti (5. srpnja 1998.), no također i 15-godišnjicu njegove posljednje samostalne izložbe.


Zanimljivom podudarnošću izložba je održana upravo u Galeriji Forum od 22. siječnja do 10. veljače 1998. Ovom izložbom, dakle, Galerija istodobno popunjava onaj dio programa u kojem evocira najvitalnije dionice hrvatske umjetnosti druge polovice 20. stoljeća, kao i najvrijednije vlastite programske trenutke.

:: opširnije
BOŽENA KONČIĆ BADURINA: VODIČ KROZ GALERIJU  
OD 07.03.2013. DO 06.04.2013.

BOŽENA KONČIĆ BADURINA: VODIČ KROZ GALERIJU

U četvrtak, 7. 3. 2013. u 19 sati, u Galeriji Forum održat će se otvorenje izložbe Božene Končić Badurina "Vodič kroz galeriju". Kustos izložbe je Antun Maračić.


Izložba Božene Končić Badurine prva je u ciklusu izložbi Galerije Forum koji započinje njezino novo vodstvo. Također, svojim karakterom ova izložba naglašava tu startnu poziciju, odnosno predstavlja neku vrst paradigme nastojanja da se Galerija regenerira kao živo mjesto interakcije sa svojim užim i širim urbanim i kulturnim kontekstom te boljim dijelom vlastite tradicije.


U duhu svog specifičnog umjetničkog ponašanja i djelovanja ova multimedijalna umjetnica apostrofira samu činjenicu Galerije kao temu, odnosno predmet vlastita interesa. Umjesto izlaganja gotovih artefakata ili korištenja galerije kao mjesta nekog za nju nevezanog događanja, Božena osvještava sam prostor, njegovu arhitekturu, bavi se galerijskim poviješću i osobljem, a uključuje i urbani okoliš neposrednog susjedstva.


 


 

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio