 |
 |
20.01.2021. |
|
tel. 01 / 4810 714 |
fax. 01 / 8895 346 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
OD 18.11.2010. |
DO 04.12.2010. |

LJUBOMIR STAHOV: SJEĆANJA
U četvrtak, 18. 11. 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba Ljubomira Stahova "Sjećanja".
Ljubomir Stahov jedan je od najintrigantnijih suvremenih hrvatskih umjetnika koji je svoje stvaralaštvo razvijao kao slikar i kao kipar. U oba medija realizirao svoj prepoznatljivi likovni izraz izgrađen na postmodernističkim vrijednostima. U ciklusu slika rađenih u minuloj godini za svoju samostalnu izložbu u Galeriji Forum autor je proširio svoj izraz novim simboličkim konotacijama. Koncipirao je novu temu naslovljenu „Sjećanja“ koja se izravno referira na prijašnja slikareva iskustva koja je sada još više otvorio izrazito kolorističkoj paleti. Ovaj ciklus stoga i nalazi svoje opravdanje i uporište u dosadašnjim slikarevim ostvarenjima na kojima je i napravo ovaj značajan likovni iskorak. |
 |
SLIKE SJEĆANJA I ovim novim ciklusom slika Ljubomir Stahov učvršćuje svoju snažnu poveznicu sa prirodom nanovo je otkrivajući kao neiscrpnu temu. A tu duboku,rekli bismo, ukorijenjenost njegovog djela u prirodu iščitavamo još u najranijim radovima, i u različitim likovnim tehnikama: grafici, slici i skulpturi… Pokazalo se,naime, u brojnim tematskim mutacijama da je rečena tvrdnja gradbena komponenta njegovog djela impostirana u esencijalnosti slikareve likovne misli. Da je u prirodi crpio svoje stvaralačke poticaje dostatno je „izlistati“ u kronologijskim mijenama njegov opus pa će se ta činjenica rastvoriti u inventivnim preobrazbama,u različitim likovnim postupcima i materijalima.Ona će se prepoznati, primjerice,i u sažimanju okomice stabla golemom oblikovnom snagom u arhetipsku formu totema u kojoj je stvorio istoimeni impresivan ciklus skulptura izravno i neizravno referirajući na rečeno ishodiše. Međutim, u ovoj novoj seriji slika tu poveznicu s prirodom Stahov problematizira drukčije,dakle,ne samo kao veliku i „poznatu“ temu već je intenzivnije i dublje otvara nepoznatom i tajanstvenom,metafizičkom prostoru. Naslovivši ciklus „Sjećanja“ slikar već samim nazivom sugerira, odnosno,određuje pojmom množine da ovdje nije riječ o jednoj značenjskoj razini. Dapače, da je njegova temeljna značajka u višeslojnosti pojma u kojemu i nastojimo tražiti te vrijednosti u simboličkom, onostranom i iracionalnom, u poetskom i mističnom, te, nadasve, u njegovoj likovnoj izražajnosti. “Sjećanje,slično snu, hvata u gustom protoku događaja neke pojedinosti,kadšto neznatne, sprema ih i uzdiže na površinu u određenom trenutku. Kao i snovi, sjećanje pokušava dati događajima neko značenje.“ kako to precizira Aharon Appelfeld. A kojim to sjećanjima Stahov „pokušava dati“ značenje događaja kako bi ga mogao oblikovati u novu likovnu činjenicu svojega djela? Da li u onima koji se izravno referiraju,ili je bolje reći prisjećaju svoje povijesti u morfologiji vlastitoga djela jer su iz njega i izrasla ova stabla sjećanja stvarana istim,ili bliskim postupkom,na jednoj tematskoj podlozi i od iste likove supstance ? Ili pak onima koji se provlače kroz djelo postojanom snagom specifičnog stvaralačkog naboja upućujući svojom elementarnošću na čvrste poveznice s prirodom, na oblik lista, okomicu stabla, bujnu šumu? Jednako i u onima u kojima se daleki prostori djetinjstva „uzdižu na površinu“ platna u svojoj iskonskoj čistoći obnavljajući se na „ekranu“ slike u vizualnoj projekciji sjećanja. U ovoj seriji radova jedna od poveznica u slikarevim sjećanjima upućuje nas upravo prema stablima tematiziranim gotovo vivaldijevski kroz četiri godišnja doba. Zimski solsticij u čvrstim i gustim,smeđim,crnim,žutim okomicama kroz koje se probija hladno plavetnilo neba u mističnom svjetlu. Stablo je „kadrirano“ u jednom,nosivom elementu,u okomici debla, bez dekorativnog „opisa“ raskošne krošnje ili snažnog prodiranja korijenja u zemlju,dakle, bez dinamike rasta u oba smjera: visini i svjetlosti neba,dubini i tami zemlje. Na toj spoznaji slikar fokusira sjećanje kroz fragment stabla u njegovoj statičnoj biti,u deblu,u bojama njegove kore akcentirajući majstorskim potezima kista njezinu hrapavu strukturu u haptičku površinu platna,u magmu podsvjesnog i nanose iracionalnog. Tom iznijansiranim gestom „ispisuje“ jedinstvu teksturu poentirajući njezine likovne vrijednosti s nedvojbenim autorskim obilježjima. Istim postupkom otvara ljetni solsticij svjetlosti i Suncu dinamizirajući površinu platna obnovljenom likovnom energijom u kolorističkim „proplamsajima“ boje. „Izraslo stablo.O čista li rasta!“ kako u jednom stihu Rilke sažima njegovu bit i oprostoruje njegovu fiziku kao duhovnost rasta u visinu i stremljenju prema nebeskom,u transcendirani prostor božanskog. „Kao simbol života ,i zato što je u neprestanom rastu i usponu prema nebu,stablo evocira cjelokupni simbolizam uspravnosti…“ U toj simboličkoj komponenti života amalgamirani su i daleki prostori i minuli događaji koje slikar projicira kroz fragmente sjećanja u kadru slike poentirajući ih u novom ciklusu prvenstveno kao nove likovne vrijednosti svojeg rukopisa. Milan Bešlić
. |
 |
1975.Ljubljana,Rudnik,Dom kulture 1978.Zagreb,Salon galerije Karas Prijedor,Josip Kraš – OOUR Mirko Cikata 1979.Zagreb,Muzej za umjetnost i obrt Rovinj,Zavičajni muzej Grada Rovinja Zagreb,Galerija Dubrava 1980.Zagreb,Galerija Instituta Ruđer Bošković 1981.Zagreb,Salon galerije Karas 1982.Prijedor,Narodno pozorište Zagreb,Galerija Vladimir Nazor Zagreb,Nacionalna i sveučilišna knjižnica 1983.Beograd,Galerija Doma JNA Karlovac,Zorin dom Zagreb,Galerija Školske knjige London,The October Gallery Brimingham,The University F.Birmingham 1985.Banja Luka,Dom kulture 1986.Zagreb,Galerija Forum Edmonton,University of Alberta 1987.Edmonton,Vik Gallery 1988.Zagreb,Galerija A Kalsruhe,Academiy Strasse Gallerie 1990.Augsburg,Die Kleine Galerie Slavonski Brod,Galerija „PORT ARTUR“ 1991.Zagreb,Salon Galerije Karas Bretten,Kunstferein Bretten e.v. 2002.Zagreb,Dom hrvatskih likovnih umjetnika 2003.Rovinj.Zavičajni muzej grada Rovinja 2004.Zagreb,Tifološki muzej 2006.Rijeka,Galerija KORTIL
Od 1969. godine izlagao je na preko 200 žiriranih skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. |
 |
Životopis:
Ljubomir Stahov rođen je 7.siječnja 1944. u Kamičanima kraj Prijedora.Godine 1967.završio je Školu primijenjene umjetnosti u Sarajevu.Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu završio je u klasi prof.Šime Perića 1974. godine. Suradnik je Majstorske radionice prof.Krste Hegedušića i prof.Ljube Ivančića od 1974.do 1978. U izdanju Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu objavljena je 1982. godine Monografija „Ljubomir Stahov“ autorice Mladenke Šolman. U izdanju Zbirka Biškupić objavljene su mu bibliofilske grafičke i grafičko - pjesničke mape u Zagrebu: Grafička mapa „Heksapoda“ (u tehnici bakropisa i akvatinte) s esejom Josipa Depola.(1977.) Grafička mapa TRAG, u kojoj je jedan od osam autora, (bakropis,aqvatinta i suha igla) (1980.) Grafičk-pjesnička mapa „Jeu de couleur – Igra boja ( u tehnici bokaropisa u boji ) s pjesmama francuskog pjesnika Edmonda Humeona. (1981.) Grafička mapa „Jedno čitanje apstrakcije“( u tehnici bakropisa) s esejom Đurđe Šinko-Depierris,(1990.) I grafičko pjesničke mape „Bešumno tijelo“ ( u tehnici bakropisa i aqvatinta) s pjesmama Anke Žagar (1990.) i „Poslije“ ( u tehnici bakropisa i aqvatinta) s pjesmom Zvonka Makovića (1991.) Redoviti je profesor na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
OD 16.12.2010. |
DO 08.01.2011. |
DAMIR MATAUŠIĆ: CREDO
U četvrtak, 16. 12. 2010. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se samostalna izložba Damira Mataušića «Credo».
Damir Mataušić, kipar srednje generacije poznat je na suvremenoj hrvatskoj likovnoj sceni kao nastavljač velike kiparske tradicije u maloj plastici čiji je najistaknutiji predstavnik bio akademik Janeš. Te, ponajbolje likovne vrijednosti u svojem kiparstvu Damir Mataušić koncipirao je u jednu tematsku cjelinu pod nazivom „CREDO».
Na ovoj izložbi, Damir Mataušić predstavit će se novim umjetničkim izričajem, reljefima i malim plastikama. U Galeriji Forum autor će izložiti 18 luminarnih poliformi s tematikom načela življenja utemeljenih na zapadnoj judeo-kršćanskoj tradiciji. Radovi koji će biti izloženi u Galeriji Forum nastali su u posljednje dvije godine.
Tijekom tridesetogodišnjeg umjetničkog i pedagoškog rada, Mataušić je realizirao više od 580 projekata, među kojima najviše na područuju numizmatike, medaljerstva i male plastike. Na otvorenju izložbe "Credo" nastupit će Oktet bogoslova Nadbiskupskog bogoslovnog sjemeništa u Zagrebu.
Izložba ostaje otvorena do 8. siječnja 2011.
|
|
:: opširnije |
 |
 |
|
OD 21.10.2010. |
DO 11.11.2010. |
HRVOJE ŠERCAR: CRTEŽI
U četvrtak, 21. listopada u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se samostalna izložba crteža Hrvoja Šercara.
Hrvoje Šercar u Galeriji Forum predstavit će se s recentnim izborom od 16 crteža nastalih u zadnjem desetljeću. Crteži su rađeni u klasičnoj Šercarovoj tehnici - tuš, pero na koži - s čvrstim osloncem na prepoznatljivom predlošku – starohrvatske crkvice, mediteranski gradovi, životinjski i biljni svijet - koje autor svojom snažnom imaginacijom rastvara u likovni svijet bogat poetskim i simboličkim konotacijama.
Tamo gdje njegov svijet čvrsto dodiruje prepoznatljiva ishodišta tu se i počinje rađati njegova imaginacija kojom oblikuje svoje djelo izrazito nadrealističke provenijencije, a čije značajke su već klasična vrijednost suvremene hrvatske umjetnosti.
Izložba Hrvoja Šercar ostaje otvorena do 11. studenog 2010. godine. |
|
:: opširnije |
 |
 |
|
OD 06.10.2010. |
DO 16.10.2010. |
INTEGRIRANI GRAD
U srijedu, 6. listopada u 20 h, u Galeriji Forum otvara se izložba INTEGRIRANI GRAD, urbanističko-arhitektonska studija od Trg dr. Franje Tuđmana do Trga Krešimira Ćosića .
Autori: prof. NENAD FABIJANIĆ, d.i.a. GORDANA DOMIĆ, i.a. prof. mr.sc. BORIS KORUŽNJAK, d.i.a.
U izradi Studije sudjelovali su svojim prilozima i eksperti: dr.sc. SNJEŠKA KNEŽEVIĆ, znanstvena savjetnica (povijest), mr.sc. ALAN BRAUN (obrada i analiza arhivske građe) i dr.sc. DAMIR POLOŠKI (promet).
Izložbu će otvoriti gospodin Milan Bandić, gradonačelnik Grada Zagreba.
Izložba ostaje otvorena do 16. listopada 2010.
Godine 1998. Grad je raspisao opći, anonimni, jednostupanjski natječaj za arhitektonsko rješenje paviljona na sjevernom dijelu područja bivše Rudolfove vojarne. Na tom je natječaju prvu nagradu dobio prof. Nenad Fabijanić, koji je uz projekt paviljona predložio oblikovanje zelene površine kao parka. Kao autoru prvonagrađenog rada, povjerena mu je zadaća ponovnog istraživanja mogućnosti uređenja prostora.
Studiju je od autora naručio Gradski ured za prostorno uređenje, graditeljstvo, izgradnju grada, komunalne poslove i promet, a Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj Grada pružio je podršku izradi studije pribavljanjem potrebnih stručnih i drugih podloga, utvrđivanjem šireg obuhvata studije u suradnji s autorima te provodi organizaciju izložbe i javnog izlaganja studije.
U organizaciji Gradskog ureda za strategijsko planiranje i razvoj Grada. |
|
:: opširnije |
 |
|
 |
 |
|
 |
|
|
KIC, Preradovićeva 5, 10000 Zagreb |
 |
tel: +385 1 4810 714 fax: +385 1 8895 346 |
 |
|
 |
www.kic.hr |
 |
|
 |
|
 |
 |
|