KIC
23.10.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 15.11.2012. DO 03.12.2012.

OTVORENJE IZLOZBE MARIJE UJEVIC GALETOVIC "SLIKE i SKULPTURE"

U četvrtak, 15. studenoga 2012. u 19 sati, u Galeriji Forum, Teslina 16, otvara se izložba slika i skulptura Marije Ujević Galetović.

Marija Ujević Galetović u Galeriji Forum izlaže sedam slika većih dimenzija u tehnici akrilika na platnu i tri skulpture. Svi radovi nastali su od 2008. – 2012. godine.

Reprodukcije:

«
pevsner, 200 x 150, akrilik na platnu
godišnja doba, 150 x 150 cm, akrilik na platnu
godišnja doba, 150 x 150 cm, akrilik na platnu
»


Rečenicom:"Nemam slikarskih roditelja koji vrebaju na moje prve poteze" Marija Ujević Galetović rekla je jednu iznimno značajnu činjenicu o svojem slikarstvu i tako nas obavezala da u toj gotovo rezolutnoj tvrdnji potražimo razloge koji su kiparicu reprezentativnog opusa s već jasnim konturama suvremenog klasika "modelirali" kao slikarskog početnika.
Također,valja napomenuti da joj, kako sama kaže, "na prve poteze" ne "vrebaju ... slikarski roditelji" jer ih i nema, pa je time, otkrivši svoju stvaralačku prirodu kroz slikarsku komponentu još eksplicitnije naglasila i svoj slobodarski habitus. Ta se njezina značajka prepoznala već na samostalnoj izložbi 2005. godine, u intelektualnoj radoznalosti i stvaralačkoj izazovnosti novoga medija, kao i u novoj seriji slika nastalih od 2008. do 2012. godine na izrazito slikarskim vrijednostima jedinstvene likovne uvjerljivosti. Međutim, naročitu pozornost pridajemo i ovim slikaričinim riječima: "nemam slikarskih roditelja" jer s njima jasno precizira da je ishodište njezina slikarstva izvan nekog kanoniziranog stilskog određenja i programskog usmjerenja, i da je izrastalo golemom likovnom snagom iz njezine osobnosti,odnosno, iz njezine duhovne supstancijalnosti. Zapravo iz tog kontinuiranog stvaralačkog procesa u vlastitome djelu koji se kroz minula desetljeća autorski oblikovao poglavito u kiparskom jeziku, ali, ne samo kiparskim postupkom već i onom duhovnošću koja je kiparicu pokrenula u traženju novog likovnog jezika u slikarskom mediju. Zato se i pozivamo na citiranu slikaričinu rečenicu jer to iskustvo sažima, ako možemo tako reći, snagom manifesta stvaralačko načelo koje ne poznaje bilo čijih utjecaja i svoj estetski "program" ne radi na poznatim predlošcima i bliskim ili srodnim "citatima" već isključivo na premisama svojega stvaralaštva.
Naime, mogli bismo reći da njezino slikarsko djelo nema svojega početka ni razvojnih faza, ono je svojom pojavnošću odmah izražavalo duhovnu cjelovitost i slikarsku dovršenost i time se učvrstilo u svojoj slikarskoj biti snagom fenomena izazvavši golemo zanimanje i kritike i kulturne javnosti.
U tako usustavljenom likovnom jeziku na vlastitom stvaralačkom ishodištu slikarica piše svoju poetsku lozinku gdje nisu kodirani njezini "slikarski roditelji" već čista likovna počela od kojih je oblikovala slikarski izraz. Upravo s tom elementarnom snagom likovnoga jezika i otvara veliku temu ljudskog postojanja oblikovanog u prostoru kroz različite oblike egzistencijalističkih stanja. Tu je značajku naglasila i Leonida Kovač: "U slikarstvu Marije Ujević pojam egzistencijalnog prostora postoji kao temeljni referent. Kakav je to prostor i u kojim dimenzijama postoji?" A Marija Ujević u svojem slikarstvu i problematizira tu golemu egzistencijalističku tematiku otkrivajući u brojnim motivima stanja osamljenosti, praznine, otuđenosti, straha, neizvjesnosti, fragmentiranosti ljudskog postojanja...
Neke od tih značajki evidentne su i u slici "Venecija" gdje je okomica ljudskog tijela prsnula "rascvjetanim" kruništem poantirajući bizarnost konteksta u tamnim, smeđecrnim površinama koje nemaju uporišta u stvarnom prostoru, već u simboličkom i iracionalnom otvarajući ga imaginarnom i tajanstvenom, u novi i nepoznati prostor staroga grada gdje se puno lica jedne Venecije pokazuju u likovnoj stvarnosti djela kao oblik njezina postojanja.
U drugom i drukčijem prostoru Marija Ujević Galetović oblikuje volumen u specifičnom pokretu sublimirajući ga u dinamičnoj skulpturi žena mačka. "A egzaltirana i istodobno suzdržana "Mačka" koja hoda, biće je manirističkoga sjaja koje krije u sebi pritajenu agresiju, uzbudljivost i strukturu straha“, kako je to već primjetio Ive Šimat Banov naglašavajući neke od bitnih značajki ovoga kiparstva.
U toj mački ženolikog tijela impostiran je pokret kao jedna od temeljnih odrednica, oblikovan čistim i glatkim površinama u čijem je koraku sublimirana energija kretanja kao vitalistička komponenta forme. Dosljednim postupkom redukcije Marija Ujević Galetović ekstrahira narativne elemente ne potirući njihova ishodišta, već ih znalački sažima u oblike velike likovne sugestivnosti.
"Mačka uvijek viri" ili samo "Mačka" kako, naime, kiparica naziva svoja djela iz ovoga ciklusa izražava u jednostavnosti imena običnost prizora u kojem najčešće zatičemo ovu privlačnu životinju, te, nadasve, i neobičnu vještinu koja ih je stvarala u ovim formama.
Mitsku snagu mačke oblikovala je ženska ruka kiparice čije je kiparsko umijeće priroda izjednačila s onom tajanstvenom silom koja pokreče život tijela i život forme kako bi ih obje spojila u jedno kiparsko biće ženu mačku, a u gipkoj živosti volumena i u formi mitske snage.



(izbor)

Galerija Forum, Zagreb (1980., 1992.)
Galerija Sebastian, Dubrovnik (1981.)
Galerija Sebastian, Beograd (1984.),
Ex Granai della Repubblica a Zitellelle, Venecija (1991.)
Academie de France a Rome Villa Medicis, Rim (1991.)
Galerija Kortil, Rijeka (2002.)
HDLU, Zagreb (2005.)
Hrvatsko veleposlanstvo u Rimu (2009.)
Galerija Močibob, Zagreb (2010.).
Galerija Forum, Zagreb (2012.)

Životopis:

Marija Ujević Galetović rođena je 1933. godine u Zagrebu, Hrvatska. Godine 1953. upisana je na zagrebačku Akademiju likovnih umjetnosti - Kiparski odsjek, na kojem je diplomirala 1958. u klasi profesora Kršinića. Nakon studija usavršavala se na Central School of Art u Londonu.
Od 1987. radi na ALU, napredujući od docenta do statusa redovitog profesora 1995. U više navrata bila je pročelnica Kiparskog odsjeka. Redovita je profesorica u miru.
Član suradnika Razreda za likovne umjetnosti bila je od 17.05.1990. - 28.05.1998.godine.
Redoviti je član HAZU od 1998. godine.
U nekoliko navrata boravila je na studijskim putovanjima (Italija, Engleska, Francuska ...).
Autorica je brojnih skulptura na otvorenom te unutar arhitektonskih sredina (Virovitica, Vrsar, Zagreb, Marija Bistrica, Sinj, Cres, Rijeka, Osijek, Labin, Visoko, Bihać, Novi Sad), među kojima su: spomenik M. Krleži u Osijeku, spomenik M. Krleži u Zagrebu, spomenik A. Šenoi u Zagrebu, skulptura Trkač na Savskom nasipu u Zagrebu, spomenik Frani Petriću u Cresu, spomenik Jakovu Gotovcu u Osoru, spomenik Steriji Popoviću u Novom Sadu i drugi.
O njenom radu izdano je više monografija, od kojih je najopsežnija Marija Ujević Galetović (Ivo Šimat Banov, Kontura, 2007.) Živi i radi u Zagrebu, Hrvatska.

Prethodne izložbe
FERDINAND KULMER: EMOCIONALNA RATIŠTA  
OD 24.01.2013. DO 23.02.2013.

FERDINAND KULMER: EMOCIONALNA RATIŠTA

U četvrtak 24. 1. 2013. u 19 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba Emocionalna ratišta, velikog hrvatskog apstraktnog slikara Ferdinanda Kulmera.


Bit će to prvo predstavljanje Kulmerova slikarskog opusa, nakon punih 15 godina, kada je u atriju muzeja Mimara, povodom prve godišnjice smrti Ferdinanda Kulmera (1922.  – 1998.), održana izložba njegovih radova iz zbirke Tomislava Hruškovca.


Radovi koji će biti predstavljeni u Galeriji Forum nisu odabrani iz perspektive povjesničara umjetnosti. Odabir se ne odnosi niti na jedan određeni umjetnički period, na opseg umjetnikove vještine, kao niti na bilo koju fazu.


Odabir radova temelji se prvenstveno na načinu kojim prenose emociju. Bit ove izložbe nisu umjetnički radovi kao takvi. Bit je razmjena emocija – osjećaja koje umjetnik nastoji prenijeti kroz svoju umjetnost i osjećaja koji se zauzvrat  bude u promatraču. Kroz čvrst i izražajan potez kistom, kao i kroz često iznimno sjajan kolorit, autorove slike jasno pokazuju duboku strast, dok dominatni gabariti slikarskog platna kao da pridodaju važnost njegovoj glasnoj poruci.


Izložba se prvenstveno bavi emocijom, te složenim, često i „burnim“ odnosom oca i kćeri, Barbare i Ferdinanda Kulmera. Riječima Barbare Kulmer „Možda će se nekima činiti iznenađujuće, no za mene je taj unutarnji rat koji je bjesnio cijeloga života i više nego očit u njegovom radu. Čini mi se da je upravo kroz svoje slikarstvo istinski iskazao duboko iskrenu emociju.“


Na izložbi će biti predstavljeno 8 slika većih dimenzija, nastalih u periodu između 1960-ih i 1980-ih,  te po jedna foto i video instalacija. Autorica koncepta izložbe je Barbara Kulmer, u suradnji s Kulturno informativnim centrom (KIC).


Radno vrijeme: Pon – pet: 10 – 13 sati; 17 – 20 sati
Sub: 10 – 14 sati

:: opširnije
OTVARANJE IZLOŽBE ANNE SPALTER / MODERN LANDSCAPES / MODERNI KRAJOLICI  
OD 12.12.2012. DO 13.01.2013.

OTVARANJE IZLOŽBE ANNE SPALTER / MODERN LANDSCAPES / MODERNI KRAJOLICI

U srijedu, 12. prosinca u 19 sati u Galeriji Forum, Teslina 16, otvara se izložba Moderni krajolici / Modern landscapes američke multimedijalne umjetnice Anne Spalter.

Anne Spalter u Galeriji Forum izlaže 20 video slika nastalih 2011. i 2012. godine

Riječ je o video radovima nastalim na osnovu klasičnim crtežom izvedenih studija suvremenog urbanog i ljudskom rukom modificiranog okoliša na lokacijama širom svijeta, od Japana, preko Dubaija do Las Vegasa. U svom konačnom obliku, izabrani motiv snimljen kamerom u svakodnevnom okruženju, uz pomoć softvera kojeg je razvila sama autorica, pretvara se u apstrakciji blizak dinamični kaleidoskop hipnotičkog vizualnog efekta. Sama autorica ove radove smatra video slikama, te ih promatra kao nastavak američke tradicije slikarstva apstraktnog ekspresionizma i akcije. Time se autorica uklapa i u estetski kod kojeg je u svojoj bogatoj povijesti promovirala Galerija Forum.

Anne Morgan Spalter (1965.) je umjetnica i autorica čija karijera odražava njezin dugogodišnji cilj povezivanja umjetnosti i tehnologije. Njezini radovi dio su vodećih suvremenih zbirki u SAD-u, Europi i na Bliskom istoku, kao i u muzejima poput Albright-Knox (Buffalo, NY), Rhode Island School of Design (RISD) Museum (Providence, RI), te Victoria & Albert Museum (London, Velika Britanija). Anne Spalter je osnovala i predavala na prvim kolegijima digitalnih medija u lijepim umjetnostima na RISD i sveučilištu Brown. Njezina knjiga Računalo u vizualnim umjetnostima, postala je standardni referentni tekst. Njena samostalna njujorška izložba video radova s geometrijskim uzorkom, pohvalno je ocijenjena u izdanjima Modern Painters, ArtSlant, PostMediumCritique, ArtDaily, the Sundance Channel i drugim. http://annespalter.com/

:: opširnije
PREDSTAVLJANJE NOVOG BROJA ČASOPISA "AUTSAJDERSKI FRAGMENTI" TE IZLOŽBA LIKOVNO-PJESNIČKE MAPE "SADRŽAJ VJETRA" EDE MURTIĆA I VLADE GOTOVCA IZ 1971. GODINE  
OD 07.12.2012. DO 08.12.2012.

PREDSTAVLJANJE NOVOG BROJA ČASOPISA "AUTSAJDERSKI FRAGMENTI" TE IZLOŽBA LIKOVNO-PJESNIČKE MAPE "SADRŽAJ VJETRA" EDE MURTIĆA I VLADE GOTOVCA IZ 1971. GODINE

Povodom 12. godišnjice smrti Vlade Gotovca, u Galeriji Forum u subotu 7.12. u 12 sati bit će predstavljen novi, 14. broj časopisa "Autsajderski fragmenti" u izdanju Instituta Vlado Gotovac. Časopis će predstaviti Grozdana Cvitan i Boris Beck (urednik)


Također, povodom obljetnice smrti istaknutog člana Galerije Forum, bit će postavljena izložba likovno-pjesničke mape "Sadržaj vjetra" Ede Murtića i Vlade Gotovca iz 1971. godine. Izložba će biti otvorena od 6. do 8.12. 2012.

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio