KIC
18.11.2019. tel. 01 / 4810 714 fax. 01 / 8895 346
 
Lux festival  
 
Početna O nama Vijesti
 
Tribine
Galerija forum
Foto galerija
Art kino
Knjige
Najam dvorane
Moj KIC
 
Izložba
OD 16.05.2012. DO 05.06.2012.

EUGEN KOKOT: CRTEŽI

U srijedu, 16. 5. 2012. u 20 h otvara se izložba crteža Eugena Kokota.

Eugen Kokot jedan je od najznačajnijih suvremenih hrvatskih kolorista, a tu je poziciju izgradio kroz prošla desetljeća, točnije, 60 - tih godina XX stoljeća.

Osim u mediju slike, Kokot je i autor koji se izražavao i u drugim klasičnim likovnim tehnikama, u freskoslikarstvu, mozaiku, grafici, a osobito u crtežu.

Svojim crtežima Kokot na drugačiji i novi način problematizira svoju staru, i rekli bismo, jedinu temu - krajolik Istre - otkrivajući uvijek iznova u njegovoj pitoresknoj stvarnosti čudesne prizore i tajanstvenost prostora u koji nastoji proniknuti cjelokupnim svojim stvaralaštvom.

Reprodukcije:

«
CRTEŽ I
CRTEŽ II
CRTEŽ III
»

KOKOTOVA PRVA SAMOSTALNA IZLOŽBA CRTEŽA

Da je crtež medij u kojemu se Eugen Kokot izražava već desetljećima dobro je znana činjenica na koju ovom prigodom podsjećamo kako bismo još jednom kazali da ovaj klasik suvremenog hrvatskog slikarstva često poseže u svojem radu,osim za bojom, još i za tradicionalnim crtačkim sredstvima.Stoga je utemeljeno govoriti o Kokotu i kao crtaču jer i samo letimičan retrospektivni "snimak" potvrđuje rečenu konstataciju. Kao prilog ovome dostatano je spomenuti crteže čvrsto strukturiranih kompozicija ugljenom na papiru nastalim u kasnim 70 - tim godinama prošlog stoljeća,ili sudjelovanja na velikm skupnim izložbama crteža,onim nacionalnim,kao i međunarodnim. Međutim, valja primijetiti da Eugen Kokot nije ostvario u crtežu isto što i u slikarstvu, dakle, opsegom veći, a u tematskim ciklusima raznovrsniji crtački opus.

Ali zato jednako tako primjećujemo da je njegovo djelo u crtežu intrigantno i likovno impresivno unatoč činjenici što je nejednaka inteziteta.Svakako valja reći da je kroz minula desetljeća Kokot često radio u crtežu što zorno pokazuje njegov interes i za taj medij, a to je činjenica koju ovdje navodimo jer je od naročitog značenja za našu temu. Naime,pozivamo se na nju zato što najbolje govori o drugoj važnoj činjenici,tj.o stvaralačkom kontinuitetu u toj likovnoj disciplini i time potvrđuje da je za Kokota medij crteža jednak mediju slike i da je duboko prožeo njegovu iskonski slikarsku prirodu istom likovnom supstancom. Stoga je razložna njegova odluka da svoje crtačko iskustvo sažme u likovni "zaključak" i tako po prvi puta sagleda u tematskoj cjelovitosti što upravo čini na ovoj prvoj samostalnoj izložbi crteža. Štoviše, ovim je izborom crteža poantirao tezu kontinuiteta kao i svoje iznimno crtačko majstorstvo pokazujući svakim crtežom da ga ne određuje tek manualna vještina već produhovljeno umijeće. Upravo je s tim umijećem i "izvukao" iz dubine svojega bića onu likovnu supstancu iz koje i započinje ta zanosna "putanja" crte kroz beskrajna prostranstva bijeloga papira. Iz tih crnih tragova ugljena što ih stvara crtačeva ruka na plohi papira emanira tajanstvenost stvarnog krajolika Istre u likovnoj stvarnosti crteža gdje se zemaljsko i nebesko, zbilja i pričin, svjesno i podsvjesno "isprepliću" u ludički oblikovanom crtovlju.
"Crtež nije samo potvrda onoga što smo vidjeli,on je nešto što nam omogućuje da vidimo; on nam omogućuje polagano ali očaravajuće osvajanje vidljivog. Njegove mreže izvlače s dna vidljivog ono što je moje oko samo naslućivalo" kako crtež "definira" Jean Clair upućujući na njegovu osnovnu "funkciju".

likovnog medija po kojemu i kroz kojega spoznajemo prirodu i vlastito postojanje. Stoga je i Kokotovo "osvajanje vidljivog"
u ovoj seriji crteža logičan nastavak istoga,rekli bismo i starog puta kroz pritomi krajolik Istre na koji je slikar krenuo znatno ranije, sada već i dalekih 60-tih godina prošlog stoljeća kada je u malenim akvarelima započeo otkrivati prostor zavičajnog krajolika kao likovni beskraj.

Kokot ga je sagledavo u njegovoj specifičnoj topografiji,u sivobijelim stijenama i žutosmeđim brijegovima, zelenim livadama i modrim rijekama, bakrenocrvenoj zemlji, ljubičastom horizontu i prozračnom plavetnilu neba stvarajući kromatski senzualnu površinu osebujne kolorističke "tipkovnice". Sada,međutim, u ovoj seriji crteža slikar nije koloristički "razvijao" krajolik Istre,"ostavio" ga je u "negativu" gdje svjetlost nije dosegnula boje i nije prožela vidno polje pikturalnom slojevitošću.

Isti krajolik sada se pokazuje drugačijim,otvara se prostorima iracionalnog i podsvijesnog iz kojih ga slikar "izvlači s dna vidljivog" i oblikuje u vizualni "kostur" čvrsto građene kompozicije u čistoj likovnoj elementarnosti prirodnog drvenog ugljena i bijeloga papira u kojima su,rekao bi Clair "...najneprimjetniji ali i najpostojaniji dodiri sa svijetom,znakovi njegove priutnosti."

Ovim crtežima Kokot problematizira na drugačiji i novi način svoju staru i rekli bismo,jedinu temu - krajolik Istre - otkrivajući uvijek iznova u njegovoj pitoresknoj stvarnosti čudesne prizore i tajanstvenost prostora u kojega nastoji proniknuti cjelokupnim svojim stvaralaštvom. Upravo tako i u ovom novom ciklusu koji je "...očaravajuće osvajanje vidljivog" i produbljivanje spoznaje duhovnim, a svojega izraza novim likovnim vrijednostima.
Milan Bešlić

Životopis:

Eugen Kokot rođen je 9.veljače 1940. godine u Labinu.U Zagrebu je završio Školu primijenjene umjetnosti. Diplomirao je 1966. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof.Raula Goldonija. Od 1966. do 1970. godine bio je suradnik Majstorske radionice Krste Hegedušića.
Izradio je kopije istarskih fresaka 1969.godine, a 1973./74., i kopije beramskih fresaka za stalni postav. Koncipirao je i idejno i izvedbeno rješenje Memorijalne zbirke Matije Vlačića -Ilirika u Labinu koje je realizirao 1975.godine.Od 1979. godine član je Galerije Forum u Zagrebu.
Od 1981. do 1985. godine profesor je crtanja i grafičkog dizajna na Školi primijenjene umjetnosti u Zagrebu. Od 1991. godine profesor je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a od 1994. u zvanju redovitog profesora radi na odsjeku slikarstva sve do umirovljenja 2011. godine.
Ostvario je i zapažen grafički opus među kojem se izdvajaju grafičke mape: Fuga u pejzažu,
Magični ritmovi zemlje i Podzemni horizonti.
Od 1967. godine samostalno izlaže i sudjeluje na skupnim izložbama u Hrvatskoj i u inozemstvu. Sudionik je na slikarskim kolonijama. Studijski je putovao u Italiju, Austriju, Njemačku, Švedsku, Francusku, Češku, Slovačku, Mađarsku, Kinu, Egipat, Englesku, Grčku, Izrael, Siriju, Jordan, Indiju, Poljsku, Maroko...
Djela mu se nalaze u muzejima, galerijama, sakralnim i javnim prostorima, te privatnim zbirkama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Dobitnik je brojnih odličja, nagrada, priznanja i zahvalnica za svoju umjetničku djelatnost.
Član je Matice hrvatske i HDLU-a u Zagrebu.
Živi i radi u Zagrebu.

Prethodne izložbe
GALERIJA FORUM – JEDNA ZAGREBAČKA PRIČA  
OD 14.07.2012. DO 08.09.2012.

GALERIJA FORUM – JEDNA ZAGREBAČKA PRIČA

U subotu, 14. srpnja 2012. u 12 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba „Galerija Forum – jedna zagrebačka priča“.


Izložba Galerija Forum – jedna zagrebačka priča će multimedijskim spojem dokumentacije iz arhiva galerije, snimki iz arhiva HTV-a i umjetničkim radovima istaknutih članova galerije, predstaviti što je od svog osnutka 1969. godine Galerija Forum značila u kulturnom kontekstu našeg prostora.


Kustos izložbe je Branko Franceschi u suradnji s Višnjom Knezoci, voditeljicom galerije.


Izložba ostaje otvorena do 8. rujna 2012. godine.

:: opširnije
OD 28.06.2012. DO 06.07.2012.

RAZUM & OSJEĆAJI - izložba produkt dizajna

U četvrtak, 28. 6. 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba produkt dizajna RAZUM & OSJEĆAJI.


Internet magazin DesignAgenda čije se posve novo izdanje, i to na engleskom jeziku očekuje za kraj svibnja, osmislio je izložbu Razum & Osjećaji koja ilustrira prekretnicu u povijesti suvremenog hrvatskog produkt dizajna, smještajući ga u mnogo zreliji i ozbiljniji društveni i tržišni kontekst – dizajn brandove s novom generacijom hrvatskih proizvoda. Izložbom će se predstaviti oko 40 selektiranih proizvoda iz 14 domaćih dizajn brandova (i onih koji to postaju).


 

:: opširnije
ŠEBALJ I KRIŽ  
OD 18.04.2012. DO 05.05.2012.

ŠEBALJ I KRIŽ

Hommage: IVO ŠEBALJ 1912. - 2002.


U srijedu, 18. 4. 2012. u 20 sati, u Galeriji Forum otvara se izložba gvaševa ŠEBALJ I KRIŽ.


Ciklusom gvaševa na temu križa, Ivo Šebalj ostavio je hrvatskoj likovnoj umjetnosti i svoj posljednji ciklus koji je nastao u 2001.godini, pred sam kraj slikareva života.


Šebalj je temu križa koncipirao za unutrašnjost prostora kapelice koju su Carla i Francesco von Habsburg nazvali "Hrvatska kapelica" povjerivši arhitektu Nenadu Fabijaniću da je projektira u parku njihovog imanja u Salzburgu: Casa Austria/Villa Swoboda. Međutim, zbog različitih okolnosti do realizacije projekta nije došlo, ali je ostao sačuvan ovaj intrigantni ciklus skica i crteža pod nazivom “Šebalj i križ" kojega prvi puta predstavljamo hrvatskoj kulturnoj javnosti u prigodi obilježavanja sto godina slikareva rođenja i deset godina smrti.

:: opširnije
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  »
Moj KIC
facebook
Printeraj
KIC, Preradovićeva 5,
10000 Zagreb
tel: +385 1 4810 714
fax: +385 1 8895 346
e-mail: kic@kic.hr
www.kic.hr
povratak na vrh Copyright KIC 2009. All rights reserved.
 
  STO2 web studio